PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 81. Data: 2006-10-19 20:36:41
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrnejffp0.to9.jakub@jakub.kofeina.net...

    > Dobra, Ajnsztajnie.
    > Co sprawia, że za chleb płacę 1.30 PLN a nie dajmy na to 15?
    > A za Dolara 3.0947 PLN?

    > ja czyli jakub

    :)))))))a jak byś płacił dwa razy tyle i zarabiał dwa razy tyle to by to coś
    zmieniło??

    Józek

  • 82. Data: 2006-10-19 21:03:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 19 Oct 2006 22:36:41 +0200, Józek <s...@p...onet.pl>
    w <eh8nkq$k3m$1@news.onet.pl> napisał:

    [ ... ]

    > :)))))))a jak byś płacił dwa razy tyle i zarabiał dwa razy tyle to by to coś
    > zmieniło??

    Tak. Byłbym w kolejnym progu podatkowym.

    > Józek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 83. Data: 2006-10-19 21:21:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Józek napisał(a):
    > :)))))))a jak byś płacił dwa razy tyle i zarabiał dwa razy tyle to by to coś
    > zmieniło??
    Tak. Bo jeszcze ~2x tyle by mi zostalo:P
    --
    badzio

  • 84. Data: 2006-10-19 21:44:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Włodi [Thu, 19 Oct 2006 13:18:06 +0200]:

    > Bo pieniądze są każdemu potrzebne i ich brak jest bardziej
    > odczuwalny przez mało zarabiających.

    Polemizowałabym, ale może w takim razie zamiast dawać im forsę
    za friko, co skłania do dalszego marnego zarabiania (bo jak im
    by się więcej zarobiło to przestaną dostawać za free) - zabrać
    w pizdu i niech sobie zarobią...?

    > Przykład :
    > zarabiasz na miech 1000 i płacisz podatek 20% to zostaje 800
    > zarabiasz 10000 i płacisz podatek 20% to zostaje 8000
    > Zarabiający 1000 bardziej odczuwa zabranie tych 20%

    Ja wiem? Zarabiający 1000 jak mu zapierniczysz 200 to nie kupi
    sobie czegośtam, zarabiający 10.000 jak mu zapierniczysz 2.000
    to nie zatrudni dwóch takich za 1000... I mam wrażenie, że ci
    dwaj chyba to najsolidniej odczują.

    > zatam sprawiedliwe jest, aby zarabiający 10000 był w wyższej
    > stawce.

    Pewnie. Po co rozwijać gospodarkę, skupmy się na szukaniu złóż
    złota na zasiłki.

    > I to jest właśnie głupota, bo najbogatsi uniknęli by opodatkowania.

    A tobie się wydaje że najbogatsi płacą podatki? :))) Kociaczku,
    na jakim ty żyjesz świecie...?

    Kira (ubawiona)

    --
    /(o\ http://kira.kameleon.net.pl :: http://cyber-girl.net
    \o)/ :: GG 1565217 :: I am what I am, I do what I want ::

  • 85. Data: 2006-10-19 22:16:04
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:eh8q89$tu7$1@node5.news.atman.pl...
    > Tak. Bo jeszcze ~2x tyle by mi zostalo:P
    > --
    > badzio

    A to ciekawe czemu nie jestem milionerem
    skoro w latach 90 zarabiałem miliony?

    Józek

  • 86. Data: 2006-10-19 22:18:40
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrnejfq0o.aub.jakub@jakub.kofeina.net...
    > Dnia Thu, 19 Oct 2006 22:36:41 +0200, Józek <s...@p...onet.pl>
    > w <eh8nkq$k3m$1@news.onet.pl> napisał:
    >
    > [ ... ]

    Brak prawdziwego wolnego rynku!

  • 87. Data: 2006-10-20 02:55:43
    Od: "T.F." <t...@g...pl>

    "Kapsel" ...

    > A czy owa fala emigracyjna nie wziela sie min. stad ze duza czesc firm
    > oferowala i oferuje prace za minimalna krajowa? :>

    Nie.
    Tu, na emigracji,
    znam WIELE osob, ktore (w PL) zarabialy przecietna krajowa albo i wiecej.
    A mimo to - wyjechaly.

    PS:
    Przy okazji obale kolejny mit - ze wyjechali bezrobotni.
    Otoz, 99% z kilkudziesieciu osob ktore tutaj znam (UK) w PL mialo prace.

    SUMUJAC:
    kasa i praca - to nie JEDYNY powod dla ktorego tyle ludzi wyjechalo.

    --
    T.F.

  • 88. Data: 2006-10-20 06:19:48
    Od: IP <m...@w...pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > [...]
    >
    > A to trochę urban legend. To że ktoś jest właścicielem firmy nie zawsze
    > oznacza, że sra on kasą. Jakbyś nie zauważył, to sektor dużych firm jest
    > ilościowo znacznie mniejszy od sektora MiŚP. Jakbyś nie zauwazył, to firma
    > musi też zarobić. Jeżeli pracownik na danym stanowisku nie jest w stanie
    > na siebie odpowiednio dużo zarobić, to nie dostanie podwyżki, choćby nie
    > wiem co, bo firmie się nie będzie opłacało go trzymać.
    Nie zawsze tak jest. MiŚP to czesto rodzinne organizacje. Sam pracowalem
    w firmie gdzie rodzina szefa zarabiala najwiecej nie robiac nic a w
    wielu przypadkach wrecz szkodzac firmie.

  • 89. Data: 2006-10-20 06:28:12
    Od: IP <m...@w...pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):

    > To nie chodzi do końca o to że jak nie będzie chętnych do pracy to
    > wynagrodzenie wzrośnie. Pracodawcy po prosut nie potrafią zarabiać
    > na swoich pracownikach tak dobrze aby im więcej płacić. Potrafią
    > zarabiać na pracowniku któremu płacą 1000 zł ale już na
    > pracowniku któremu płacą 2000 nie choćby im na głowie stawał i
    > robił wszystko tak jak chcą. A jak uważasz że potrafisz zarobić na
    > siebie wiecej niż twój pracodawca to pracuj na własne konto (i
    > zobaczysz jak to wygląda w praktyce).
    Znam firme ok. 10osobowa. Zysk w tym roku to ~ 2milion zl. Pracownicy na
    koniec roku dostana 13, czyli ok 2-4tys. Wiekszosc kasy z zysku wedruje
    do kieszeni szefa(buduje duzy dom). Nie wszystko, bo czesc inwestuje.
    Kazdy z pracownikow moglby dostac na koniec roku premie w wysokosci
    100tys zlotych!!!. Ale nie dostanie :)

  • 90. Data: 2006-10-20 06:28:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Józek napisał(a):
    > Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > O jakiej sprawiedliwości rozmawiacie???
    > Czy podział na tego co zarabia 1000 i tego co 10 000
    > jest sprawiedliwe???
    > A jak jeszcze założymy że obaj robią to samo!!
    > Na świecie sprawiedliwości nie było niema i
    > wątpię czy będzie.

    Pracuje sie za tyle na ile sie umowili. Co do sprawiedliwosci - swiety
    przyklad jest w biblii - gdzie w winnicy byli zatrudniani ludzie o
    roznych godzinach, a wszyscy dostali tyle na ile sie umowili. Proponuje
    przeanalizowac ten tekst, moze jak sie go zrozumie, to majac 1 krowe
    zamiast 100 jak sasiad bedziemy chcieli miec tez 100, a nie by sasiad
    mial tak jak my tylko 1.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl