PracaGrupypl.praca.dyskusje › HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy

  • 51. Data: 2010-03-18 15:47:28
    Temat: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-18, max441 <m...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > tego idzie do ZUSu, urzędu skarbowego, ile do mojej kieszeni itd. I jak
    > to wygląda w przypadku różnych rodzai umów, bo różne zawieram. I wiem co
    > w zamian mogę otrzymać od tych instytucji. Skoro Ty traktujesz sprawę w
    > ten sposób, że możesz powiedzmy wydać 3000 na pracownika i z tego co
    > piszesz wynika, że będziesz na niego wydawał te 3000 bez względu na to
    > czy będzie zatrudniony na UoP czy umowę o dzieło, to co Tobie do tego
    > jeśli pracownik chce sobie wydać te pieniądze na ZUS a nie na wczasy.
    > Chyba każdy ma prawo wydawać zarobione pieniądze jak mu się podoba.

    Oczywiście, że ma prawo. Tylko, że w obecnym systemie prawnym często
    nie wolno mu (potencjalnemu pracownikowi) wybrać korzystniejszej dla
    siebie opcji, bo Art. 22 §1^1 oraz 22 §1^2 kp. wymuszają to za niego.
    Tak się w Polsce realizuje swobodę zawierania umów.

    I tylko dziwnym trafem ta wymuszana opcja jest najbardziej korzystna
    dla Państwa. :> Z tego samego powodu zresztą, pod pozorem robienia
    "pracownikom" dobrze, starano się ustawami ograniczyć zjawisko
    samozatrudnienia.

    [...]

    > A Ty się przeszedłeś? Skoro twierdzisz, że Twoje wyniki są bardziej
    > wiarygodne?

    Ależ ja nie podaję wyników. Ja po prostu nie zgadzam się z Twoimi. :)
    Wyniki, w zależności od branży i regionu będą skrajnie różne, więc
    'lokalne' poletko nie daje zbyt wiele informacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2010-03-18 15:49:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

    > Też tak uważam stąd to "podobno". Wielu jednak uważa, że jest najlepsza.
    > A tak z ciekawości to jaki jest według Ciebie najlepszy?

    Można to porównać do firm - która firma będzie najlepiej zarządzana?
    - jednoosobowa? Przynajmniej nie ma kłótni
    - spółka dwuosobowa? czasem trudno dojść do porozumienia
    - spółka wieloosobowa? - im więcej wspólników, tym mniejszy wpływ na
    firmę, zazwyczaj wówczas wyłania się jednoosobowy zarząd -> patrz firma
    jednoosobowa
    - "komuna" - czyli demokracja, o losie firmy decyduje 40 milionów
    obywateli - niewątpliwie najgorszy sposób rządzenia.

    Jak widzimy na przestrzeni dziesiątek lat, demokracja nigdy do niczego
    dobrego nie prowadziła. Obecnie większość państw demokratycznych jest
    pozadłużanych i ich los ic ustrojów zapewne skończy się w obecnym
    pokoleniu.

    Nikt nie twierdzi, że jednoosobowy zarządca zawsze będzie lepszy, ale
    przynajmniej będzie szansa. W demokracji mamy 100% pewności, że będzie
    coraz gorzej.

    > Chyba do czasu demokratycznego wyboru NSDAP.

    Nawet gdyby wybory odbywały się co roku do końca wojny, to i tak nie
    sądzę, aby mógł ktoś zagrozić Hitlerowi.

    Poza tym co to za najlepszy ustrój, gdzie 51% może przegłosować
    zabicie 49%? Nie może? A, to nie mamy demokracji, bo nad fasadą
    demokracji jest dyktator, który kieruje, aby wybory były takie, jakie
    być powinny. Coś jak w Irlandii. Jedno głosowanie nie wyszło, to robimy
    drugie. Aby wyszło tak, jak zostało ustalone. Oczywiście
    niedemokratycznie. Śmiech na sali.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2010-03-18 15:49:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-18, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomości news:slrnhq3ovm.bb.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    [...]

    > Prawo nie przewiduje możliwości zawarcia z samym sobą umowy, której skutkiem
    > jest świadczczenie pracy i bycia _jednocześnie_ swoim pracodawcą i
    > pracownikiem w ramach tego samego podmiotu gospodarczego.

    To nie jest podstawa prawna dot. definicji pojęcia 'praca'.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2010-03-18 15:54:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

    > Granica jest dla mnie tam gdzie wpływy z podatków są w stanie zaspokoić
    > racjonalne wydatki państwa. W tej chwili ich nie starcza bo zadłużenie
    > państwa rośnie. A nie starcza, bo pieniądze publiczne nie są wydawane
    > racjonalnie (co jest absolutnym skandalem).

    Tzn. gdyby te same pieniądze były wydawane racjonalnie, to zadłużenie
    nie rosłoby? Problemem jest to, że państwo wydaje pieniądze w 95% na
    rzeczy, na które nie powinno wydawać. I to się nie zmieni, dopóki ten
    demokratyczny system nie zbankrutuje. Co stanie się niedługo, jak już
    kasa okaże się zbyt mała do dopłat do emerytur. Pusty portfel przemówi
    nawet do największego głupka.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2010-03-18 15:58:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnhq4isd.5ta.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > To nie jest podstawa prawna dot. definicji pojęcia 'praca'.
    Mylisz się albo nie rozumiesz tego, co napisałem.
    Jeśli nie rozumiesz intencji ustawodawcy zawartej w pierwszych artykułach
    KP, to ogranicz się do definicji pojęcia "praca" na gruncie fizyki.

    --
    Jotte

  • 56. Data: 2010-03-18 16:22:20
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > dla Państwa. :> Z tego samego powodu zresztą, pod pozorem robienia
    > "pracownikom" dobrze, starano się ustawami ograniczyć zjawisko

    Ja na szczęście wykonuję taki zawód, że mogę zgodnie z prawem pracować
    na umowę jaką mi się podoba, czy prowadzić DG, zależnie od tego co mi
    najbardziej się kalkuluje. I pracodawcy też mi to umożliwiają. Jednak
    nie wszyscy mają taki komfort albo z powodu przepisów albo niechęci
    pracodawców (wiem, wiem, uważasz że pracodawcy są zawsze chętni, o tym
    niżej).

    > Ależ ja nie podaję wyników. Ja po prostu nie zgadzam się z Twoimi. :)
    > Wyniki, w zależności od branży i regionu będą skrajnie różne, więc
    > 'lokalne' poletko nie daje zbyt wiele informacji.

    Tak już jest, że zazwyczaj każdy interesuje się tym co dzieje się na
    jego podwórku bo tam funkcjonuje. Z tego wynika, że żyjemy w innych
    regionach i pracujemy w innych branżach i stąd ta różnica zdań.
    Najważniejsze żeby każdy starał się postępować uczciwie w stosunku do
    swoich pracowników i pracodawców. By żyło się lepiej :-)

  • 57. Data: 2010-03-18 16:29:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Uważam z założenia, że ludzie dający się oszukać na podział "część
    pracodawcy",
    > "część pracownika" zasługują na takie miano. CAŁOŚĆ pieniędzy przed
    przekazaniem
    > pracownikowi należy do pracodawcy. A pieniądze które musi wpłacić w
    imieniu
    > pracownika do różnych instytucji to są pieniądze których brak odczuje
    *pracownik*,
    > bo to jemu z tego powodu wynagrodzenie siada.
    >
    > A podział ten istnieje tylko IMHO po to by ładnie ukryć faktyczną
> [...]

    Niby masz rację. Faktycznie ten podział jest zwykłym trickiem mającym
    zaciemnić sytuację.
    Tyle, że wysokość opodatkowania wynagrodzenia ma bardzo niewiele
    wspólnego z tym, ile pracownik dostaje netto. Po prostu rynek wynagrodzeń
    funkcjonuje wg kwot netto. Jeśli opodatkowanie jest większe, pracodawca ma
    większy koszt i głośniej płacze a jeśli mniejsze, wtedy ma mniejszy koszt
    i siedzi cicho. A netto zawsze płaci najmniej jak się da. Lekką hipokryzją
    trącą gadki, że gdyby opodatkowanie było mniejsze, ludzie dostawali by
    więcej. Z całym szacunkiem, ch.j prawda (vide CIT). OK, pewnie Ty akurat
    płaciłbyś więcej. Przypomina mi się mityczny fachowiec za 10k brutto...
    Natomiast narzekanie na to, że ten akurat podatek jest akurat taki i
    taki jest nieco dziecinne. Skoro prowadzisz biznes, doskonale wiesz, na
    jaki procent kasujesz swoich klientów i jak rozumiem, ograniczasz go do
    sprawiedliwych wartości. Rozumiem też, że nie kupujesz rzeczy
    niesprawiedliwie opodatkowanych (np. benzyny) i z za dużą marżą. Kupujesz?
    Czyli jednak pewne nakazy i niesprawiedliwości jesteś w stanie przeboleć.
    Czemu więc nie możesz przeboleć opodatkowania płac?

    > Nie namawiam do niepłacenia podatków, tylko do racjonalizacji.
    > Jesteś skłonny płacić podatki na poziomie 40%? A na poziomie 60%?
    > A 80%? Gdzie jest wg Ciebie ta granica, że obciążenia są ok?
    >
    > Podpowiem, że do niedawna przedsiębiorcy na skali progresywnej
    > mieli do płacenia efektywnie 80% podatku dochodowego za listopad,
    > przy odpowiednio wysokich dochodach. Takie obciążenie uważasz za
    > sprawiedliwe?

    przecież ta logika prowadzi wprost do wniosku, że nie będziesz płacił nic,
    bo de facto ze swoich podatków nic nie dostajesz (tak samo zresztą jak i
    ja) czyli każda stawka jest niesprawiedliwa. Ale rozumiem, że jako
    pracodawca, sól tej ziemi, masz większe moralne prawo do niepłacenia
    podatków niż ja :) A, pardon, ja nie płacę żadnych podatków, nawet
    pośrednich, bo to przecież też są pieniądze pracodawcy...

    e.

  • 58. Data: 2010-03-18 16:36:06
    Od: max441 <m...@w...pl>

> [...]
    > demokratyczny system nie zbankrutuje. Co stanie się niedługo, jak już
    > kasa okaże się zbyt mała do dopłat do emerytur. Pusty portfel przemówi

    Za racjonalne wydawanie uważam zarówno oszczędne wydawanie na to co
    trzeba i niewydawanie w ogóle na to co nie trzeba.

  • 59. Data: 2010-03-18 16:42:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

    > Za racjonalne wydawanie uważam zarówno oszczędne wydawanie na to co
    > trzeba i niewydawanie w ogóle na to co nie trzeba.

    Demokratyczne państwo nigdy nie będzie wydawało racjonalnie
    pieniędzy, jak zawsze gdy ktoś decyduje o wydawaniu nie swoich
    pieniędzy, w dodatku bez brania odpowiedzialności za swoje decyzje.

    Ponadto musimy wziąć pod uwagę fakt, że w demokracji nieuniknione
    jest kupowanie głosów wyborczych.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2010-03-18 17:04:53
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]
    > nie rosłoby? Problemem jest to, że państwo wydaje pieniądze w 95% na
    > rzeczy, na które nie powinno wydawać. I to się nie zmieni, dopóki ten

    System nigdy nie zbankrutuje, o to niech Cię głowa nie boli :). Co
    najwyżej emerytury będą głodowe albo tak się podniesie wiek emerytalny, że
    nikt nie dociągnie :)

    e.