PracaGrupypl.praca.dyskusje › HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy

  • 101. Data: 2010-03-25 17:26:57
    Temat: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hof883$n14$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:

> [...]
    > 2) spółka kapitałowa - spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkę
    > akcyjną,
    > 3) spółka jednoosobowa - spółkę kapitałową, której wszystkie udziały
    > albo akcje należą do jednego wspólnika albo akcjonariusza,
    > Art. 151. § 1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być utworzona
    > przez jedną albo więcej osób w każdym celu prawnie dopuszczalnym, chyba że
    > ustawa stanowi inaczej.
    > Art. 301. § 1. Zawiązać spółkę akcyjną może jedna albo więcej osób. Spółka
    > akcyjna nie może być zawiązana wyłącznie przez jednoosobową spółkę z
    Pozostaje kwestia czy mowa o osobie prawnej czy fizycznej.
    Ale nie szkodzi, ta ustawa i tak jest za długa i bełkotliwa aby przeczytać
    ja na raz bez szkód na umyśle. ;))
    Od jutra zostaję swoim wspólnikiem.
    Jotte & Jotte handel używaną bielizną, sp.j. :)

    --
    Jotte

  • 102. Data: 2010-03-25 17:42:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hoevfu$d47$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > skutkiem jest świadczczenie pracy i bycia _jednocześnie_ swoim pracodawcą
    > i pracownikiem w ramach tego samego podmiotu gospodarczego.
    > "
    > Ostatnie zdanie było najzwyklejszą zmianą tematu i odpowiedzią nie
    > związaną z pytaniem.
    > Nie ma bowiem nigdzie przepisu, który by mówił, że pracować można tylko na
    > UoP. To, czy Komin SA zatrudnia Józefa Komina, czy Józef Komin zatrudnia
    > Józefa Komina, jest bez znaczenia i ta zmiana tematu posłużyła skierowaniu
    > dyskusji na inny tor, bowiem zaczęła się właśnie od błędu "praca to tylko
    Tego co tu piszę nie uważajcie za głos polemiczny, a jedynie za komentarz.
    Ja doskonale wiem, że Liwiusz tytanem intelektu - delikatnie rzecz ujmując -
    nie jest.
    Ale taki poziom rozkojarzenia i niezrozumienia czytanego prostego tekstu
    musi mieć jakieś głębsze źródło, być może natury medycznej.
    Cytuje w jednym kawałku 3 posty różnych userów przypisując je mnie. W
    dodatku nie rozumie co czyta, w poście Emeryta wyraźnie stoi, że chodzi o
    pracę w rozumieniu KP, a zatem świadczenie pracy w ramach stosunku pracy. I
    do tego wyraźnie się odniosłem.
    A ten znowu serwuje bez związku te swoje teorie o terminie "praca". Coraz
    bardziej we własnym świecie...

    --
    Jotte

  • 103. Data: 2010-03-25 18:15:53
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2010-03-25 18:26, Jotte pisze:
    > Pozostaje kwestia czy mowa o osobie prawnej czy fizycznej.

    I o tej i o tej.
    Wspólnikiem (udziałowcem/akcjonariuszem) może być osoba fizyczna jak i
    prawna. Z pewnymi zastrzeżeniami, jak np. ostatnie zdanie Art. 301. § 1.

    > Ale nie szkodzi, ta ustawa i tak jest za długa

    Nie jest długa.

    > i bełkotliwa aby
    > przeczytać ja na raz bez szkód na umyśle. ;))

    No, doskonała to ona nie jest :)

    > Od jutra zostaję swoim wspólnikiem.
    > Jotte & Jotte handel używaną bielizną, sp.j. :)

    Nie da rady.
    Sp.j. to spółka osobowa.
    Spółka jednoosobowa może być tylko kapitałowa.
    Możesz Jotte & Jotte Sp.z o.o.
    albo
    Jotte & Jotte S.A.

    A potem możesz zostać swoim pracownikiem i nie możesz :)
    Możesz, bo członek zarządu może pełnić swoje funkcje z "powołania" (bez
    haraczu na ZUS) albo na podstawie umowy (z haraczem na ZUS).
    W tym drugim przypadku jest to prawie jak pracownik - tylko, że to
    "prawie" robi jednak różnicę.
    Tu jest to ładnie wyjaśnione i jak wynika z artykułu sądy nie są w tej
    sprawie jednomyślne (z przewagą, że jednak nie można):
    http://mojafirma.infor.pl/praca-ubezpieczenia/53279,
    Zatrudnienie-wspolnika---czlonka-zarzadu-spolki-z-oo
    .html

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 104. Data: 2010-03-25 19:03:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hog9dp$cpp$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat

    > I o tej i o tej.
    > Wspólnikiem (udziałowcem/akcjonariuszem) może być osoba fizyczna jak i
    > prawna. Z pewnymi zastrzeżeniami, jak np. ostatnie zdanie Art. 301. § 1.
    Tam nic nie ma czy chodzi o osobe prawną czy fizyczną.
    Mam chyba aktualną wersję.
    http://www.portalmed.pl/xml/prawo/rozne/k_sp_han/061
    540u

    > Nie jest długa.
    Nie można tyle na raz czytać, to niezdrowe. ;)

    > Nie da rady.
    > Sp.j. to spółka osobowa.
    Myślałem, że jestem osobą... :))

    > Spółka jednoosobowa może być tylko kapitałowa.
    > Możesz Jotte & Jotte Sp.z o.o.
    > albo Jotte & Jotte S.A.
    Po prostu chciałem być uczciwy i starymi majtami handlować jawnie.
    Ale - niech będzie. Byle stare majty dobrze schodziły. :))

    > A potem możesz zostać swoim pracownikiem i nie możesz :)
    I to mi się najbardziej podoba.
    Kiedy ktoś mnie prosi o poradę w jakiejś sprawie lubię (jako człek ludzki)
    mu pomóc: wiesz co, ja ci radzę - rób jak uważasz.

> [...]
    > haraczu na ZUS) albo na podstawie umowy (z haraczem na ZUS).
    > W tym drugim przypadku jest to prawie jak pracownik - tylko, że to
    Więc mógłbym sobie wydać polecenie służbowe, nie wykonać go i w następstwie
    udzielić sobie pisemnej nagany?
    Albo przyjść do pracy nawalony jak nosorożec, dmuchnąć w alkomat i zwolnić
    się z art. 52?
    Albo jeszcze inaczej - czy mógłbym oskarżyć sam się o mobbing?

    > Tu jest to ładnie wyjaśnione i jak wynika z artykułu sądy nie są w tej
    > sprawie jednomyślne (z przewagą, że jednak nie można):
> [...]
    Wychodzi zatem, że w zasadzie miałem pełną rację, a że się sądy ze sobą nie
    zgadzają to nie dziwota.

    --
    Jotte

  • 105. Data: 2010-03-25 19:41:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Cytuje w jednym kawałku 3 posty różnych userów przypisując je mnie. W

    Nie przypisuję ich wszystkich tobie.

    > dodatku nie rozumie co czyta, w poście Emeryta wyraźnie stoi, że chodzi
    > o pracę w rozumieniu KP, a zatem świadczenie pracy w ramach stosunku
    > pracy. I do tego wyraźnie się odniosłem.

    Stwierdzenie, że jakaś praca nie jest pracą w rozumieniu KP jest tak
    samo sensowne, jak stwierdzenie, że coś nie jest pracą w rozumieniu
    ustawy prawo pocztowe. Co ma piernik do wiatraka? To, że KP definiuje
    pewien rodzaj stosunków pracy nie oznacza, że innego rodzaju pracy w
    Polsce nie ma.

    > A ten znowu serwuje bez związku te swoje teorie o terminie "praca".
    > Coraz bardziej we własnym świecie...

    Jak na razie ty serwujesz teorie, że coś, co nie jest na podstawie
    KP, nie może być pracą.

    --
    Liwiusz