PracaGrupypl.praca.dyskusjeHURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy › Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    From: max441 <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Date: Thu, 18 Mar 2010 17:22:20 +0100
    <hnqau5$ama$1@news.onet.pl> <hnqc4d$ipr$1@news.onet.pl>
    <hnqodp$rba$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <hnrjo8$rn3$1@news.onet.pl> <hnrl13$usr$1@news.onet.pl>
    <hnrpqn$a05$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <hnt088$6fo$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <hntf2l$mjl$1@news.onet.pl> <s...@p...org>

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > Oczywiście, że ma prawo. Tylko, że w obecnym systemie prawnym często
    > nie wolno mu (potencjalnemu pracownikowi) wybrać korzystniejszej dla
    > siebie opcji, bo Art. 22 §1^1 oraz 22 §1^2 kp. wymuszają to za niego.
    > Tak się w Polsce realizuje swobodę zawierania umów.
    >
    > I tylko dziwnym trafem ta wymuszana opcja jest najbardziej korzystna
    > dla Państwa. :> Z tego samego powodu zresztą, pod pozorem robienia
    > "pracownikom" dobrze, starano się ustawami ograniczyć zjawisko
    > samozatrudnienia.

    Ja na szczęście wykonuję taki zawód, że mogę zgodnie z prawem pracować
    na umowę jaką mi się podoba, czy prowadzić DG, zależnie od tego co mi
    najbardziej się kalkuluje. I pracodawcy też mi to umożliwiają. Jednak
    nie wszyscy mają taki komfort albo z powodu przepisów albo niechęci
    pracodawców (wiem, wiem, uważasz że pracodawcy są zawsze chętni, o tym
    niżej).

    > Ależ ja nie podaję wyników. Ja po prostu nie zgadzam się z Twoimi. :)
    > Wyniki, w zależności od branży i regionu będą skrajnie różne, więc
    > 'lokalne' poletko nie daje zbyt wiele informacji.

    Tak już jest, że zazwyczaj każdy interesuje się tym co dzieje się na
    jego podwórku bo tam funkcjonuje. Z tego wynika, że żyjemy w innych
    regionach i pracujemy w innych branżach i stąd ta różnica zdań.
    Najważniejsze żeby każdy starał się postępować uczciwie w stosunku do
    swoich pracowników i pracodawców. By żyło się lepiej :-)