PracaGrupypl.praca.dyskusjeGodziny pracy programisty › Re: Godziny pracy programisty
    From: "Reksio" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Godziny pracy programisty
    Date: Thu, 5 Jan 2006 18:42:56 +0100

    > A jakie zadania spełniał asystent?
    > Czy jeden asystent i jeden tester przypadał na dokładnie jednego
    > programistę?
    > Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić co miałby robić asystent, a bardzo mnie
    > to ciekawi...

    To bylo programowanie baz danych. Duzych baz danych. Programista
    zajmowal sie rozwiazaniem problemu, metodologia, i oczywiscie pisaniem. Ale
    zeby nie marnowac jego czasu, wiele spraw czysto koderskich robil asystent.
    Przeciez nie mozna obarczyc programisty dobieraniem koloru ramek, wymiarow
    okienek, wyswietlania danych, postaci wydrukow, obslugi drukarek przez
    program (to taki skrajny przyklad, dla zrozumienia istoty sprawy) skoro moze
    to zrobic asystent, o mniejszym doswiadczeniu i umiejetnosci, ktory nie zna
    calego programu ani problemu tak dobrze jak programista. Poprostu czas pracy
    programisty jest drozszy dla wlasciciela firmy, dlatego dla prostych rzeczy
    ma sie asystenta. Tester mial programy od 2 programistow (plus 2
    asystentow), oraz procedury testowania, szblony, itd. Program z bledami np.
    wyswietlania wracaly do asystenta, ale z bledami logiki programu -
    oczywiscie do programisty. Oczywiscie z czasem asystent zajmowal stanowisko
    programisty.

    Pozdrrr... Reksio