PracaGrupypl.praca.dyskusje › GTS Energis - testy merytoryczne - rozmowa kwalifikacyjna

  • 1. Data: 2006-06-26 16:49:33
    Temat: GTS Energis - testy merytoryczne - rozmowa kwalifikacyjna
    Od: " lol" <9...@g...pl>

    Witam

    Czy ktos może byl na testach merytorycznych i rozmowie kwalifikacyjnej w GTS
    Energis? Jak to wygląda? Jakie są szanse na pracę w tej firmie na stanowisku
    inzyniera d.s. utrzymania sieci? Co byście mi polecili, podpowiedzeli?
    Proszę o komentarze.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-26 23:25:14
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 26 Jun 2006 16:49:33 +0000 (UTC), użyszkodnik " lol"
    <9...@g...pl> napisał:

> [...]
    > inzyniera d.s. utrzymania sieci? Co byście mi polecili, podpowiedzeli?

    woooow, najpierw stara gwardia poodchodziła a teraz szukają nowych
    (tańszych)....

    --
    futszaK
    601061867

  • 3. Data: 2006-06-27 16:38:09
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > woooow, najpierw stara gwardia poodchodziła a teraz szukają nowych
    > (tańszych)....

    Jak starzy poodchodzili to sie nie ma co dziwic ze szukaja nowych :-)

    pozdr
    zasiu

  • 4. Data: 2006-06-27 18:21:15
    Od: PZ <p...@m...com>

    futszaK napisał(a):

    > woooow, najpierw stara gwardia poodchodziła a teraz szukają nowych
    > (tańszych)....

    Jak ja robilem w GTSie;) to bylo mi tam bardzo dobrze:D. Na podstawie
    moich doswiadczen sprzed fuzji moge polecic, ale na pewno sie zmienili
    wiec wypytaj sie na miescie jak jest teraz.

    Mysle, ze pytania o sieci, maski, liczby hostow, gw. Jakis protokol
    routingowy np ospf.
    Konfiguracja podstawowa routera cisco (czyli interfejsy) i switcha
    (vlany itp itd), pewnie Juniper mile widziany.
    Poza tym czym sie rozni tcp od udp:), na jakich portach dzialaja
    standardowe uslugi.

    Moze troche o laczach: a/symetryczne, radio itp itd.

    Spytaj czy praca wymaga latania po Polsce i w jakim obszarze. Poza tym
    na pewno sporo sie robi nocami.

    Pozdrawiam
    PZ

  • 5. Data: 2006-06-27 22:09:14
    Od: " lol" <9...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PZ <p...@m...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Moze troche o laczach: a/symetryczne, radio itp itd.
    >
    > Spytaj czy praca wymaga latania po Polsce i w jakim obszarze. Poza tym

    -----------
    Dzieki za odpowiedz.
    Doadam jeszcze, że staram sie na to stanowisko jako juz prawie absolwent
    uczelni wyższej. Na takie stanowiska poszukują pracowników w tych większych
    miastach, w których sa siedziby z węzłami. Własciwie juz te ogłoszenia
    wycofali. Z tego co piszesz to myśle, ze powinienem sobie poradzic tak w
    70% :). W ich ofercie pracy wymagania byly m. in.: gruntowna wiedza z
    zagadnien sieciowych i telekomunikacyjnych, znajomosc technologii radiowej i
    IP,znajomosc SDH i cisco bedzie dodatkowym atutem.
    A taki prawie absolwent ile powininen sobie zażyczyc na starcie, biorąc pod
    uwage ze z doswiadczenia ma tylko 3 miesiace pratyki w podobnej firmie-
    konkurencji oraz fakt ze GTS to miedzynarodowa firma?
    Moze jescze jakies komentarze?
    dziekuje i pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-06-28 10:15:44
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 27 Jun 2006 18:38:09 +0200, użyszkodnik "zasiu"
    <z...@w...gower.peel> napisał:

    > Jak starzy poodchodzili to sie nie ma co dziwic ze szukaja nowych :-)

    pozostaje pytanie o powód ich odejścia, jak komuś finansowo dobrze to
    nie będzie odchodził

  • 7. Data: 2006-06-28 16:33:28
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > większych
    > miastach, w których sa siedziby z węzłami. Własciwie juz te ogłoszenia

    No to dziwne, bo GTS rzadko szuka ludzi bez doświadczenia.

> [...]
    > zagadnien sieciowych i telekomunikacyjnych, znajomosc technologii radiowej
    > IP,znajomosc SDH i cisco bedzie dodatkowym atutem.

    Czyli oczekują wszystkiego i nieczego:-) Nie wiem co to za stanowisko,
    utrzymanie sieci? Jeśli tak, to przyda się radio i IP, pobieżna wiedza o SDH
    i umiejętność podstawowej konfiguracji routerków, i to raczej 1700 a nie
    7200 :-)

    > A taki prawie absolwent ile powininen sobie zażyczyc na starcie, biorąc
    > pod
    > uwage ze z doswiadczenia ma tylko 3 miesiace pratyki w podobnej firmie-

    Myślę, że realnie na starcie mogą Ci dać w okolicach dwójki netto, po
    okresie próbnym dorzucą parę stówek. Jeśli do utrzymania, to wleci parę
    stówek za jakieś awarie, dyżury itp. Zresztą, skoro odbyłeś praktyki w
    konkurencji to powinieneś wiedzieć.

    > konkurencji oraz fakt ze GTS to miedzynarodowa firma?

    Taka międzynarodowa że nawet tego nie poczujesz;]

    pozdr
    zasiu

  • 8. Data: 2006-06-28 16:36:28
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > pozostaje pytanie o powód ich odejścia, jak komuś finansowo dobrze to
    > nie będzie odchodził

    Finanse to nie wszystko. A jak się odchodzi to najczęściej do firmy dającej
    lepsze warunki:-)

    pozdr
    zasiu

  • 9. Data: 2006-06-28 19:57:00
    Od: "exit" <josh11(wytnij)@wp.pl>

    Użytkownik "PZ" <p...@m...com> napisał w wiadomości

    > Jak ja robilem w GTSie;) to bylo mi tam bardzo dobrze:D. Na podstawie
    > moich doswiadczen sprzed fuzji moge polecic, ale na pewno sie zmienili
    > wiec wypytaj sie na miescie jak jest teraz.

    przed fuzja i troszke po........to byly piekne czasy:-))) teraz podobno tak
    samo jak wszedzie......

    pozdrawiam
    exit

  • 10. Data: 2006-07-01 16:19:03
    Od: " " <9...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    >
    > Moze troche o laczach: a/symetryczne, radio itp itd.
    >
    > Spytaj czy praca wymaga latania po Polsce i w jakim obszarze. Poza tym

    juz po testach i rozmowie w GTS.
    Zakres tematyczny testu byl mniej wiecej taki jak napisales. 43 pytania na
    które trzeba było pisemnie odpowiedziec. Połowa z sieci komputerowych, połowa
    z telekomunikacji + radio. Test mi poszedl całkiem dobrze (około 80%).Na
    rozmowie zostala mi przedstawiona specyfikacja tego stanowiska. Prawie 70-80%
    czasu spedza sie poza biurem na jezdzie (co mi nie za bardzo pasuje)po
    wezłąch, usuwawaniu awarii i instalacji nowych urzadzen, w radiolinii, czyli
    praca na wysokościach. Obszar to duza część południowej Polski. Docelowo ma
    byc w KRK 2 pracowników. Oprócz tego dyżury i dostepnośc prawie cały czas pod
    telefonem i gotowosc na wyjazd do awarii. Wczesniej jakies szkolenia w
    Warszawie. I teraz nie wiem co zrobić w przypadku gdyby zadzwonili z ofertą??