PracaGrupypl.praca.dyskusje › do kiedy absolwent(studiów) jest ubezpieczony

  • 1. Data: 2006-06-25 20:17:51
    Temat: do kiedy absolwent(studiów) jest ubezpieczony
    Od: "Fg" <F...@p...pl>

    Witam

    Właśnie kończę studia inżynierskie (obrona w lipcu) i zastanawiam
    się do kiedy mam ważne ubezpieczenie zdrowotne jako osoba ucząca się.
    Pracuję na umowe o dzielo więc musiał sam opłacić sobie składki, czy
    powinienem
    to zrobić już w lipcu ?

    pozdrawiam
    Fg

  • 2. Data: 2006-06-26 06:27:37
    Temat: Re: do kiedy absolwent(studiów) jest ubezpieczony
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Fg porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > się do kiedy mam ważne ubezpieczenie zdrowotne jako osoba ucząca się.
    > Pracuję na umowe o dzielo więc musiał sam opłacić sobie składki, czy
    IHMO do konca wrzesnia masz wazna legitymacje studencka i/lub zdrowotna
    (studencka mozesz stracic wczesniej, jesli bedzie Ci bardzo zalezalo na
    dyplomie, no chyba ze ja 'zgubisz'). Wiec do tego czasu spokojnie
    powinni Cie przyjac u lekarza
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-06-26 07:28:34
    Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dyplomie, no chyba ze ja 'zgubisz'). Wiec do tego czasu spokojnie powinni Cie

    Oj chyba nie, z tego co wiem, to nie zostawiają legitymacji studentom, a raczej
    wręcz odwrotnie - trzeba ją zdać przed obroną. Więc studentem jest się do
    momentu uzyskania dyplomu moim zdaniem.
    Najlepiej spytać w dziekanacie.

    "Just one year of love
    is better than a lifetime alone"
    [Freddie Mercury]

  • 4. Data: 2006-06-26 07:38:46
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kinga 'Słowotok' porozsypywal nastepujace haczki:
    > Oj chyba nie, z tego co wiem, to nie zostawiają legitymacji studentom, a
    > raczej wręcz odwrotnie - trzeba ją zdać przed obroną.
    Politechnika Lodzka - legitke sie oddaje w momencie oddawania tzw.
    'obiegowki'. Popularne jest tez 'zgubienie' legitki:)
    > Więc studentem jest się do momentu uzyskania dyplomu moim zdaniem.
    Najwazniejsze jest, ze bycie studentem trzeba jakos udowodnic u lekarza
    czy w szpitalu. A najlepsza w tym celu bedzie wazna legitymacja
    studencka badz ksiazeczka zdrowia (aczkolwiek np jest w Lodzi
    przychodnia, ktora swego czasu wymagala obydwu dokumentow)
    > Najlepiej spytać w dziekanacie.
    Najlepiej zapytac sie w przychodniach/szpitalu do ktorych sie nalezy.
    Dziekanat nie prowadzi praktyki lekarskiej (no chyba ze to uczelnai
    medyczna) ;P
    --
    badzio

  • 5. Data: 2006-06-26 09:36:14
    Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl>

    > Politechnika Lodzka - legitke sie oddaje w momencie oddawania tzw.
    > 'obiegowki'. Popularne jest tez 'zgubienie' legitki:)

    No widzisz, a na SGH wisi przy każdym okienku dziekanatu kartka, że legitymację
    studencką trzeba zdać najpóźniej w dniu obrony. Czyli co kraj (a raczej
    uczelnia), to obyczaj :)

> [...]
    > Dziekanat nie prowadzi praktyki lekarskiej (no chyba ze to uczelnai medyczna)

    Wiem, wiem ;) Ale chodziło mi o to, że dziekanat, skoro jest reprezentantem
    ubezpieczyciela, powinien takie rzeczy wiedzieć - do kiedy formalnie jest się
    ubezpieczonym (a chodzenie "na gębę" do lekarza to juz insza inszość), jako, że
    on wysyła druki rejestracji i wyrejestrowania ubezpieczonego.

    --
    pzdr

    "Całe życie z wariatami"
    [by Pogodno]

  • 6. Data: 2006-06-26 11:38:18
    Od: Tomcio <ogion.N0SP!AM@polbox.com>

    Z tego co pamietam, to przez 3 m-ce po zakonczeniu studiow ubezpieczenie
    jest wazne - tak bylo w 2003, jak konczylem studia.

    Tylko jeszcze trzeba to umiec udowodnic u lekarza.

    Tomcio

  • 7. Data: 2006-06-26 17:22:41
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Ktoś (Kinga 'Słowotok', a któżby! ;-) ) wyklepał:
> [...]
    > No widzisz, a na SGH wisi przy każdym okienku dziekanatu kartka, że
    > legitymację studencką trzeba zdać najpóźniej w dniu obrony. Czyli co
    O, to na UWroc jest najlepiej, wymienia się legitkę na dyplom. :)

> [...]
    > reprezentantem ubezpieczyciela, powinien takie rzeczy wiedzieć - do
    > kiedy formalnie jest się ubezpieczonym (a chodzenie "na gębę" do lekarza

    A wiesz może, jak bardzo insza? Tak mnie to kiedyś zastanawiało, bo
    często do lekarza nie chodzę, ale nigdy mnie o dowód ubezp. nie pytali...

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 8. Data: 2006-06-26 20:11:01
    Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl>

    > A wiesz może, jak bardzo insza? Tak mnie to kiedyś zastanawiało, bo często do
    > lekarza nie chodzę, ale nigdy mnie o dowód ubezp. nie pytali...

    Niestety nie wiem, jako, że raz, studiowanie to zajęcie dodatkowe do pracowania,
    a nie odwrotnie, więc moim podstawowym ubezpieczycielem jest pracodawca, a dwa,
    to chyba wiek już nie ten do bycia pełnym składkowiczem, bo z tego co pamiętam,
    to pełne składki uczelnia płaci do momentu osiągnięcia przez delikwenta 26 roku
    życia.

    --
    pzdr

    "Całe życie z wariatami"
    [by Pogodno]

  • 9. Data: 2006-06-28 16:29:12
    Od: Mo <l...@o...pl>

> [...]
    > składkowiczem, bo z tego co pamiętam, to pełne składki uczelnia płaci do
    > momentu osiągnięcia przez delikwenta 26 roku życia.

    Anienienie, mnie chodziło o pójście do lekarza nie mając ubezpieczenia,
    np. jak swego czasu tylko umowę o dzieło miałam (a studentką już nie
    byłam :) ).

    Pozdrawiam
    M.