PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tester-zawód nieintratny?

  • 1. Data: 2006-06-26 10:24:27
    Temat: Tester-zawód nieintratny?
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    witam
    chciałam się dopytać :) kilka razy na ppd pojawiały się wątki
    testerskie, głównie o płacach. jak to wygląda w waszych firmach (chodzi
    mi głównie o firmy IT)? macie działy zajmujące się testowaniem tego co
    stworzyli developerzy? na czym ta praca polega i czy trudno znaleźć
    nowych pracowników? o stawkach finansowych w skali kraju (i firm) też
    bym się chętnie dowiedziała.

    dzięki z góry
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas...

  • 2. Data: 2006-06-26 10:37:25
    Temat: Re: Tester-zawód nieintratny?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Kanta wrote:
> [...]
    > testerskie, głównie o płacach. jak to wygląda w waszych firmach (chodzi
    > mi głównie o firmy IT)? macie działy zajmujące się testowaniem tego co

    W poprzedniej firmie, w której pracowałem był taki dział, w obecnej nie
    ma. Aczkolwiek rzeczywiscie wykorzystywany zaczał byc dopiero po jakims
    czasie, na poczatku wykorzystywano tych ludzi jako
    wdrozeniowcow/helpdesk itp... Pozniej ktos poszedl po rozum do glowy i
    osoby te zaczely zajmowac sie przede wszystkim testowaniem. Praca ta
    jest dwojaka, podstawowa to przetestowanie nowych opcji, oraz
    konsultacje na etapie projektowania. Starali sie wykonywac rzeczy, ktore
    wykonuja uzytkownicy programow i od razu zglaszali bledy/weryfikowali
    wyniki. Zajmowali sie tez sprawa zmian w ustawodawstwie, by na biezaco
    przekazywac informacje o koniecznych modyfikacjach w programach. Druga
    rzecz, to komunikacja klient <-> programista w przypadku wystepowana
    bledow, weryfikowali istnienie problemu i opisywali je by programista
    otrzymal wlasciwa informacje... Odkad testerzy zaczeli robic to co
    powinni, miast byc wykorzystywani w innych pracach to musze powiedziec,
    ze poprawila sie praca i programy przestaly miec glupie bledy. Tym
    bardziej przestaly sie pojawiac bledy typu "program nie dziala"...

    > na czym ta praca polega i czy trudno znaleźć
    > nowych pracowników? o stawkach finansowych w skali kraju (i firm) też
    > bym się chętnie dowiedziała.

    Tester jak juz napisalem to stanowisko bardzo odpowiedzialne to ktos kto
    musi wspolpracowac jednoczesnie z projektantem, helpdeskiem, klientem i
    programista. Jak jest oplacany - nie mam zielonego pojecia, ale moim
    zdaniem powinien byc dobrze oplacany jesli jest dobry w tym co robi.
    Dodatkowo nie zatrudnilbym chyba nikogo bezposrednio do dzialu testow,
    dla mnie naturalna droga to jest awans z helpdesku.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-06-27 15:59:31
    Od: g...@g...com

    > chciałam się dopytać :) kilka razy na ppd pojawiały się wątki
    > testerskie, głównie o płacach. jak to wygląda w waszych firmach (chodzi
    > mi głównie o firmy IT)?

    ok. 5-6k

    > macie działy zajmujące się testowaniem tego co
    > stworzyli developerzy?

    nie

    > na czym ta praca polega

    :)

    > i czy trudno znaleźć
    > nowych pracowników?

    wszystko kwestia pieniedzy

    > o stawkach finansowych w skali kraju (i firm) też
    > bym się chętnie dowiedziała.

    nie orientuje sie

  • 4. Data: 2006-06-27 19:19:59
    Od: " " <h...@N...gazeta.pl>

    Srednia placa w Wawie, dla "Analityka Testow" to ok 6000 - 7000K brutto.
    Dla bardzo doswiadczonych, w duzych projekaach.... mysle ze nawet 9000K... -
    własne doswiadczenie

    Analitykiem testow warto byc !!

  • 5. Data: 2006-06-27 22:49:28
    Od: d...@g...pl

    > Srednia placa w Wawie, dla "Analityka Testow" to ok 6000 - 7000K brutto.
    > Dla bardzo doswiadczonych, w duzych projekaach.... mysle ze nawet 9000K... -
    > własne doswiadczenie

    9000K= koron, czy tys zl. na zlotowki to by wychodzilo 9000000 zeta, niezle ;)

  • 6. Data: 2006-06-28 09:47:16
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik h...@N...gazeta.pl napisał:

    > Analitykiem testow warto byc !!

    a co wchodzi w zakres obowiązków takiego analityka testów?
    bo ja widzę nazwy są różne a i wymagania i obowiązki takowoż :)

    kanta

  • 7. Data: 2006-06-28 18:48:38
    Od: " " <h...@N...gazeta.pl>

    Kanta <k...@n...onet.pl> napisał(a):

    > a co wchodzi w zakres obowiązków takiego analityka testów?
    > bo ja widzę nazwy są różne a i wymagania i obowiązki takowoż :)
    >
    > kanta

    Analityk Testów - analizuje wymagania/dokumentacje, przygotowuje plany testów
    i scenariusze, analizuje źródła błędów, może również proponować rozwiązania,
    analizuje testy pod kątem automatyzacji

    Tester - osoba która wykonuje scenariusze napisane przez Analityka Testów,
    zgłasza błędy...