PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 51. Data: 2003-11-13 13:12:24
    Temat: Re: Odp: Odp: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl>

    news:bossk2$rq1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > publicznym - nie kupowałeś bananów, pomarańczy, kawy, kakao [czekolady],
    > herbaty za zachodnie kredyty?, nie używałeś stali z Huty katowice
    > postawionej za zachodnie kredyty?, nie korzystałeś [nawet pośrednio] z
    > towarów zakupionych za kredyty albo dzięki temu, że sprzedawano poniżej
    > kosztów węgiel, żeby zdobyć cenne dewizy?
    >
    > Jak na mój gust, to w Polsce popełniono podstawowy błąd w uświadamianiu
    > społeczeństwa - przy wydawaniu świadectw udziałowych na majątek
    > narodowy, powinien stać jeszcze taki smutny Pan, który by je od razu

    Kazda lokata w banku jest finansowana z pieniedzy pochodzacych z kredytow.
    Jesli nie ma fizycznej mozliwosci splaty zadluzenia, wiec fizycznie nie ma
    pieniedzy na lokatach.
    Umarzamy lokaty po jednej stronie a zadluzenie po drugiej.

    Ciekawe komu USA odbierze majatki na splate 34 000 000 000 000 USD
    zadluzenia prywatnego i rzadowego USA

    http://mwhodges.home.att.net/nat-debt/natdebt-vs-nat
    income.gif

    Klus

  • 52. Data: 2003-11-13 13:35:21
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 13 Nov 2003 14:11:28 +0100,
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Marza - czesc ceny towaru, ktora jest roznica miedzy cena, po jakiej ten
    >towar jest sprzedawany, a cena po jakiej zostal przez sprzedajacego
    >zakupiony (jezeli nie uwzglednic VAT)... W praktyce marza to wyzszy lub
    >nizszy narzut na cene, po ktorej handlowiec sam kupuje towar.
    >Slownik Wyrazow Obcych i Trudnych.
    [...]
    >Przeciez wydatki sa rowne 100 mld zl a nie 120 mld zl.

    Nie. Przeczytaj definicję, którą sam zacytowałeś. Marża to różnica
    pomiedzy ceną zakupu towaru a jego sprzedaży.

    >Nie zaleceniem. Nie musza trafiac do bankow, bo ich nie opuszczaja,
    >wszystko sie odbywa w ramach rozliczen miedzy bankowymi rachunkami,
    >a stopa rezerw obowiazkowych wynosi 0, tak jak chca tego bankowcy.

    To skąd banki mają pieniądze?

    >Sam postep technologiczny nie zapewnia wzrostu rentownosci
    >w globalnej gospodarce.

    Ale zapewnia wzrost wydajności pracy. A tym samym aby nie zwiększyć
    bezrobocia produkcja musi wzrosnąć.

    >Wplyw postepu technologicznego na bezrobocie nie jest finansowa
    >przyczyna bezrobocia,

    Ale jeżeli firmy sprzedają towary/produkty bez marży, to nie mają kasy
    na badania i nie ma postępu. Dzięki takiemu podejściu faktycznie Twoja
    teoria pozwala nie zwiększać bezrobocia (a w przypadku wzrostu
    produkcji zmniejszać je).

    >Nie jestem za drukowaniem pieniedzy,

    To skąd banki mają brać pieniądze, skoro twierdzisz, że nie od osób
    fizycznych (bo muszą wszystkie zarobione pieniądze wydać na zakupy) i
    nie od firm (bo te i tak są na minusie przez brak marży i ciągłe
    zaciąganie kredytów)?
    Myślisz, że banki to takie kopalnie pieniędzy, których mają
    niezliczone pokłady?

    > nic nie da, jestem za
    >bonami towarowymi i zorganizowanym barterem (WZBG).

    To prawie tak ja za komuny. Kupowałeś pralkę, bo akurat miałeś
    znajomego w sklepie AGD. Potem tę pralkę wymieniałeś na 3 rowery,
    które dawałeś w prezencie 3 znajomym zarządzającym przydzielaniem
    asygnat na samochody. Dostałeś dzięki temu asygnatę na Alfę i malucha.
    I już prawie jesteśmy w domu, bo prezes spółdzielni mieszkaniowej
    potrzebuje auta, gospodaż bloku też - więc oddajesz im samochody i
    otrzymujesz upragniony przydział na mieszkanie, którego tak
    potrzebowałeś. Teraz jeszcze trzeba tylko dowiedzieć się, czego
    potrzebuje spółdzielnia, żeby zapłacić za to mieszkanie (pewnie trzeba
    będzie poszukać kogoś, kto ma kwity na cement, cegły itd - ale to już
    drobiazg).
    Dziękuję, postoję. Już to przerabialiśmy. Już wolę zunifikowany bon na
    dowolne towary w postaci biletu bankowe NBP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 53. Data: 2003-11-13 15:17:34
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > 1 preliminarz potrzeb
    > 2 podanie o prace z wyszczegolnionymi towarami, ktore chcemy za prace
    > 3 produkcja i podzial wg podan z 2 pkt.

    Kiedyś nasz minister ogłosił, żeby składać takie preliminarze - okazało
    się, że niektórzy potrzebują 10 000 litrów spirytusu na własne potrzeby
    gospodarstwa domowego.

    Kto będzie ustalał, co sie komu należy?
    Jeżeli ja będę w komisji, to biorę merola, 3 x BMW, 300 ton złota, 2 mln
    USD - nawet, jak nie będa działały;
    Głosuj na mnie, w razie czego, załatwię i dla Ciebie podobny pakiet.
    A jak kto mnie nie lubi, to dotanie karmę dla psów.
    Oczywiście nie ja to będę produkował - ja (z Tobą, mam nadzieję)
    będziemy to organizowali.
    Jeżeli masz blisko do Poronina - sprawdź, proszę, czy dotychczasowa
    kwatera jest do wzięcia ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 54. Data: 2003-11-13 16:03:00
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    <ciach>
    > Jeżeli masz blisko do Poronina - sprawdź, proszę, czy dotychczasowa
    > kwatera jest do wzięcia ;-)

    Ja tylko uprzejmie donoszę, że Klus przywędrował tu prosto z
    pl.sci.ekonomiczne, gdzie idea "Kluslandii" nie znalazła spodziewanej rzeszy
    wielbicieli...
    Jest to troll znany i szanowany, więc prosze go powitać z należytym
    szacunkiem!

    Sigurd MSPANC

  • 55. Data: 2003-11-13 16:14:06
    Temat: Odp: Odp: Odp: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Flyer <f...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bossk2$rq1$...@a...news.tpi.pl...

    > społeczeństwa - przy wydawaniu świadectw udziałowych na majątek
    > narodowy, powinien stać jeszcze taki smutny Pan, który by je od
> [...]

    Zapomniałeś o jednej rzeczy, a może nie jednej.
    Mało że nie spłacono długu to jeszcze go (zadłużenie )
    pomnożono, zostało jeszcze coś do oddania???

    Józek

  • 56. Data: 2003-11-13 16:56:52
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sigurd" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rzeszy
    > wielbicieli...
    > Jest to troll znany i szanowany, więc prosze go powitać z należytym

    Dlaczego czepiasz sie osoby Klusa?

    Jest poglad/opis, podwaz go!

    Klus

  • 57. Data: 2003-11-13 17:24:10
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    > rzeszy
    >
    > Dlaczego czepiasz sie osoby Klusa?
    >
    > Jest poglad/opis, podwaz go!

    Po co mam w nowym miejscu robić to, co wielokrotnie robilismy na pse?
    Mam ciekawsze rzeczy niż dyskusje z człowiekiem, który mi mówił, że jak
    kupie mercedesa za 5 PLN, to straciłem 5 pln, bo liczą się wyłącznie
    pieniądze, a towary to tylko dodatek.

    Sigurd

  • 58. Data: 2003-11-13 23:00:00
    Od: "#//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44" <j...@r...no-ip.info>

    Ugd7Jp1eQDibSITU50x3v40iQgP0RkTe13KuMYg0dcHQL885XTr
    Kaizen Wed, 12 Nov 2003 00:07:49 +0100
    How are you seeing... in bl,ah - out bl,ah

    >Pięknego dnia Tue, 11 Nov 2003 23:15:45 +0100,
    ><k...@p...onet.pl> zakodował:

    (...)

    >Kto Cię uczył ekonomii?

    Tylko bez takich... :/
    --
    Jestem zimny jak nóż chirurgiczny.
    w2vSLGs9HCG1M466hzVd4qIxX76mmr2WR2407o25G391p3Rq7JA4

  • 59. Data: 2003-11-13 23:00:00
    Od: "#//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44" <j...@r...no-ip.info>

    ouPlU1PokjnC4T0u5q1RrJJ3Y5Olpy17iEeWQ4i6E4sPYMvuZJL0
    HPXoKl6Naj3ZY
    <k...@p...onet.pl> Tue, 11 Nov 2003 23:27:13 +0100
    How are you seeing... in bl,ah - out bl,ah

    >Użytkownik #//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44 <j...@r...no-ip.info> w wiadomości
    >do grup dyskusyjnych napisał:b...@r...no-ip.info...

    >Jest wydanych 100 mld zl, czeka oferta 105 mld zl.
    >Prosze wskazac zrodlo dodatkowych 5 mld zl, najlepiej z
    >obliczeniami, jesli takie wystapia.

    Pieniądze przepłyną nie w tym samym momencie.
    5 mld będzie z bardziej opłacalnej działalności, którą płacący zacznie w międzyczasie
    wykonywać.
    Czyli nie tylko kredyty, ale i rozwój gospodarczy. Oczywiście czym wyższa jakościowo
    produkcja już istniejących firm, tym trudniej nowym rozpocząć, ale masowa produkcja
    ma swoje wady, których mali nie mają.

    >Na wysoce zorganizowany barter, gdzie podatek
    >od wynagrodzenia nie istnieje. A wynagrodzenie,
    >ktorego wysokosc wczesniej ustalasz (w towarach i uslugach),
    >skladasz przy ubieganiu sie na dane stanowisko, prace
    >dostanie ten co chcial najmniej ale nie mniej niz minimalna norma.
    To już było kartki za pracę.
    To nie jest barter, ponieważ barter jest transakcją, a nie systemem gospodarczym.

    >Przy takiej samej minimalne decyduje losowanie.
    >Srodki produkcji naleza do calego spoleczenstwa.
    >Wybrane przez spoleczenstwo grupy eksperckie przedstawiaja
    >projekty produkcyjne. Spoleczesntwo w referendum wybiera
    >jeden z wielu projekt produkcyjny.
    Niedouczone społeczeństwo miałoby wybrać najlepszy?

    >Jak ktos wynajmuje mieszkanie, w ktorym ma podstawowe meble,
    >stata chlodziarke, stary TV, to myslisz, ze te aktywa stanowia
    >wartosc dla banku?

    Dla banku - może nie, ale kredyt jest po to, by go spłacić.
    Jak miałaby go spłacić osoba nie mająca dochodów.
    Wiem, że wracamy do punktu wyjścia, ale tu jest miejsce na rozwój, czyli na to "jak
    ukraść, by nie dać się złapać".
    Dobrobyt kosztem cwaniaków, którzy się rozwijają gospodarczo, to przyjemne
    marzenie... ;-)

    --
    Jestem zimny jak nóż chirurgiczny.
    2RqcWF3Vv55LJyP09Wi52x57AYagO015N8g4rx56a3tgzTAPiCj4

  • 60. Data: 2003-11-13 23:00:00
    Od: "#//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44" <j...@r...no-ip.info>

    OqLMKrsGN3t32YpnM8PACmdKA20Cg78d8VjOqxRPLPSor8756kxG
    <k...@p...onet.pl> Tue, 11 Nov 2003 23:24:36 +0100
    How are you seeing... in bl,ah - out bl,ah

    >A po co urzedowe ceny, ceny w ogole nie sa potrzebne.
    >
    >Skad sie biora roznice w cenach?
    >Z roznicy w wynagrodzeniach za ludzka prace, za korzystanie z wlasnosci.
    >Jesli j wyrownanymy, nie ma roznic, i nie ma potrzeby wyrownywania dostepu.
    >Ceny nie sa potrzebne.
    >
    >Wystarczy fizyczne zuzycie surowcowo i fizyczne zuzycie czasu ludzkiej
    >pracy.

    Ale koszty pozostają, chyba że
    ludzie, którzy mieszkają nad rzeką,
    mają z obowiązku nosić wodę dla tych, którzy mieszkają dalej,
    tylko dlatego, by wyrównać koszty.
    Więc jaka jest korzyść z mieszkania nad rzeką?
    --
    Jestem zimny jak nóż chirurgiczny.
    09gK0Z1e4IsRZ3t2k4q3Kc1kY38RJNJ8B5Q63araE7u5L5f6VLX8