PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 61. Data: 2003-11-14 11:37:58
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Catbert <v...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bp07a8$d0q$...@k...task.gda.pl...

    > Kiedyś nasz minister ogłosił, żeby składać takie preliminarze - okazało
    > się, że niektórzy potrzebują 10 000 litrów spirytusu na własne potrzeby
    > gospodarstwa domowego.

    Oczywiscie, ze mozesz sobie wpisac, ze tyle potrzebujesz.
    Zadecyduje hierarchia potrzeb ale calego spoleczenstwa.
    A w niej spirytus bedzie nizej niz woda, zywnosc, mieszkanie...

    > Kto będzie ustalał, co sie komu należy?

    Sam zainteresowany, czyli pracownik.
    Produkuje sie to co zlozyli pracownicy w podaniach o prace.
    Dla porownania rzeczy stosuje sie przelicznik wagi,
    To jest ile potrzeba surowcowo i czasu pracy czlowieka.
    Dla pracy czlowieka waga 50%
    Dla surowcow ogolem 50%, a dla surowcow niezywnosciowych 25%,
    i surowcow zywnosciowych 25%.

    Przykladowo
    Waga wszystkich surowcow = 1 000 000 ton.
    Waga jednego surowca A = 1 000 ton
    Waga drugiego surowca B = 2 000 ton
    A ma stosunek 1 000 ton/1 000 000= 0,001
    B = 0,002
    inne moga przykladowo miec wartosc
    C= 0,01
    D= 0,1
    Chcemy pewnych dobra, ktore wymaga zuzycia:
    2 kg A, 3 kg B, 0,5 kg C, 1 kg D
    Liczymy
    A 2 kg x (0,001/0,001)
    B 3 kg x (0,001/0,002)
    C 0,5 kg (0,001/0,01)
    D 1 kg x (0,001/0,1)

    Waga danego wyrobu = 2+ 1.5 + 0,05 + 0,01 = 3,56
    Wazymy waga najrzadszego surowca A.
    --------
    Mamy przykladowe hierarchie(ogolnie):

    1 woda, chleb, mieso, warzywa, owoce, sery, podroz do okola swiata...
    2 woda, chleb, warzywa, owoce, sery, samochod ...
    3 woda, mieso, chleb ,owoce, sery, komputer, warzywa...

    Biorac pod uwage wszystkie trzy, nie preferujemy zadnej z nich.
    Kazda ma taki sam glos.

    Sumujemy i dajemy punkty
    woda 7 x 3
    chleb 6 x 2
    mieso 6 x 1
    chleb 5 x 1
    mieso 5 x 1
    warzywa 5 x 1
    owoce 4 x 2
    warzywa 4 x 1
    sery 3 x 2
    owoce 3 x 1
    sery 2 x 1
    samochod 2 x 1
    komputer 2 x 1
    podroz do okola swiata 1 x 1
    warzywa 1 x 1

    W takiej kolejnosci przygotowujemy projekty produkcyjne.
    W pewnym momencie zasobow pracy, surowcow ( rowniez energii i miejsca na
    ziemi)
    zabraknie. Nastepne produkty beda czekaly w kolejce.

    W tym momencie przystepujemy do referendum a nastepnie do zatrudniania osob,
    osoby te skladaja konkretne ilosci i wagi towarow i uslug za wlasna prace.
    Te dane sluza do obliczenia konkretnej ilosci produkcji.
    -------

    > Jeżeli ja będę w komisji, to biorę merola, 3 x BMW, 300 ton złota, 2 mln
    > USD - nawet, jak nie będa działały;
    > Głosuj na mnie, w razie czego, załatwię i dla Ciebie podobny pakiet.
    > A jak kto mnie nie lubi, to dotanie karmę dla psów.
    > Oczywiście nie ja to będę produkował - ja (z Tobą, mam nadzieję)
    > będziemy to organizowali.

    Komisje rozdzielajace sa niepotrzebne.
    Organizatorzy (np brygadzista, kierownik) beda tylko to robic,
    co jest potrzebne aby wyprodukowac towary, potrzebne do
    zrealizowania podan o prace, w ktorych jest zawarta ilosc i rodzaj
    towarow potrzebnych pracownikowi.

    > Jeżeli masz blisko do Poronina - sprawdź, proszę, czy dotychczasowa
    > kwatera jest do wzięcia ;-)

    A co to ma wspolnego z finansowymi przyczynami bezrobocia i WZBG,
    ktore te przyczyny znosi.?

  • 62. Data: 2003-11-14 11:38:42
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:g...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Thu, 13 Nov 2003 14:11:28 +0100,
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:

    > [...]
    >
    > Nie. Przeczytaj definicję, którą sam zacytowałeś. Marża to różnica
    > pomiedzy ceną zakupu towaru a jego sprzedaży.

    Pmineles zdanie ktore nizej dopisalem, ze w naszym przypadku
    producent/handlowiec zakupuje surowce i prace/towary a
    sprzedaje towar, ktorego cena zawiera marze

    Co jest niestosownego w zdaniu:

    > To skąd banki mają pieniądze?

    Z pierwszej fizycznej wplaty kogos, kto je ma od emitenta pieniadza.

    > Ale zapewnia wzrost wydajności pracy. A tym samym aby nie zwiększyć
    > bezrobocia produkcja musi wzrosnąć.

    Produkcja w ujeciu pienieznym czy fizycznym [szt]?

    > Ale jeżeli firmy sprzedają towary/produkty bez marży, to nie mają kasy
    > na badania i nie ma postępu. Dzięki takiemu podejściu faktycznie Twoja
    > teoria pozwala nie zwiększać bezrobocia (a w przypadku wzrostu
    > produkcji zmniejszać je).

    Aby sie odbywaly badania, potrzebni sa ludzie, surowce i towary.
    Pieniedzy (obecnych) fizycznie nie potrzeba

    > To skąd banki mają brać pieniądze, skoro twierdzisz, że nie od osób
    > fizycznych (bo muszą wszystkie zarobione pieniądze wydać na zakupy) i
    > nie od firm (bo te i tak są na minusie przez brak marży i ciągłe
    > zaciąganie kredytów)?
    > Myślisz, że banki to takie kopalnie pieniędzy, których mają
    > niezliczone pokłady?

    Jesli kazda odpowiedz/rozwiazanie nie prowadzi do wlasciwego
    rozwiazania, to nalezy zaproponowac inny system gospodarczy.

> [...]
    > I już prawie jesteśmy w domu, bo prezes spółdzielni mieszkaniowej
    > potrzebuje auta, gospodaż bloku też - więc oddajesz im samochody i
    > otrzymujesz upragniony przydział na mieszkanie, którego tak
    > potrzebowałeś. Teraz jeszcze trzeba tylko dowiedzieć się, czego
    > potrzebuje spółdzielnia, żeby zapłacić za to mieszkanie (pewnie trzeba
    > będzie poszukać kogoś, kto ma kwity na cement, cegły itd - ale to już
    > drobiazg).
    > Dziękuję, postoję. Już to przerabialiśmy. Już wolę zunifikowany bon na
    > dowolne towary w postaci biletu bankowe NBP.

    To byly zreby gospodarki barterowej, ale to nie jest zorganizowany barter.
    W WZBG, jest najpierw zamowienie (w podaniu o prace, czyli co chcemy)
    a pozniej produkcja. Przy braku mozliwosci zaopatrzenia wszystkich w
    dana rzecz, nalezy je wypozyczac, lub dawac mozliwosc korzystania
    przez okreslony czas.

    Przykladowo potrzebujesz luksusowego mieszkania, wiec jest mozliwe
    okresowe korzystanie z niego.

    Klus

  • 63. Data: 2003-11-14 11:43:06
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sigurd" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po co mam w nowym miejscu robić to, co wielokrotnie robilismy na pse?
    > Mam ciekawsze rzeczy niż dyskusje z człowiekiem, który mi mówił, że jak
    > kupie mercedesa za 5 PLN, to straciłem 5 pln, bo liczą się wyłącznie
    > pieniądze, a towary to tylko dodatek.

    W takim razie prosze o cytat, czy taki plynal z niego sens wypowiedzi!

    Klus

  • 64. Data: 2003-11-14 11:46:09
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "#//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44" <j...@r...no-ip.info> napisał w
    wiadomości news:bp1ut1.3rcdka7.1@rwt.no-ip.info...
    > Ugd7Jp1eQDibSITU50x3v40iQgP0RkTe13KuMYg0dcHQL885XTr
    > Kaizen Wed, 12 Nov 2003 00:07:49 +0100
    > How are you seeing... in bl,ah - out bl,ah

    > (...)

    Ten cytat pochodzi z
    -----------
    > Pięknego dnia Tue, 11 Nov 2003 23:15:45 +0100,
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:
    [...]
    > Kto Cię uczył ekonomii?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kaizen
    ------------
    Prosze wlasciwie cytowac.

    Klus
    > Tylko bez takich... :/
    > --
    > Jestem zimny jak nóż chirurgiczny.
    > w2vSLGs9HCG1M466hzVd4qIxX76mmr2WR2407o25G391p3Rq7JA4
    eWOkRKvVU

  • 65. Data: 2003-11-14 11:48:51
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "#//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44" <j...@r...no-ip.info> napisał w
    wiadomości news:bp1uem.3rcdka7.1@rwt.no-ip.info...
    > OqLMKrsGN3t32YpnM8PACmdKA20Cg78d8VjOqxRPLPSor8756kxG
    > <k...@p...onet.pl> Tue, 11 Nov 2003 23:24:36 +0100
    > How are you seeing... in bl,ah - out bl,ah

    > Ale koszty pozostają, chyba że
    > ludzie, którzy mieszkają nad rzeką,
    > mają z obowiązku nosić wodę dla tych, którzy mieszkają dalej,
    > tylko dlatego, by wyrównać koszty.
    > Więc jaka jest korzyść z mieszkania nad rzeką?

    Jesli dana osoba podejmie sie prace i okresli co chce
    miec za nia, to jesli zadanie pracy bedzie wymagalo takiego noszenia
    wody to pewnie bedzie nosic ja.

    Ale w dobie wodociagow/beczkowozow jest z tym troche inaczej

    Klus
    > --
    > Jestem zimny jak nóż chirurgiczny.
    > 09gK0Z1e4IsRZ3t2k4q3Kc1kY38RJNJ8B5Q63araE7u5L5f6VLX8
    129jxy4SID8

  • 66. Data: 2003-11-14 14:15:31
    Od: "Kflatin" <k...@N...gazeta.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wyjasnijmy to w prosty sposob.
    >
    > 1. Wszystkie firmy wydaja X pieniedzy, wszystkie firmy oczekuja
    > wplywow na X+marza,
    > Wplywy-Wydatki= X+marza-X=marza
    > Zyskiem firm jest marza, ale skad ma sie ona wziasc?
    > Marza = 0 Zysk=0

    A ja tego nie rozumiem. Wyjasnij mi to Misiu:

    przeciez firma, ktora sprzedaje cos za - powiedzmy - 1.1 mln rocznie, a
    kupuje swoj towar za 1 mln nie wyrzuca tego 0.1 mln do szamba, ale wyda je
    na:
    - zakup kawy
    - zakup bryki dla prezesa
    - zakup ... jeszcze wielu rzeczy
    - zaplaci za wynajem lokalu
    - zaplaci elektrykowi za polozenia instalacji
    - zaplaci za rozmowy telefoniczne
    - i za jeszcze wiele rzeczy
    - wyplaci pensje pracownikom, tudziez wlasciciel wezmie swoja dzialke

    No i w tym wszystkim mamy nie tylko firmy, ale i OSOBY FIZYCZNE. Ktore -
    znowu - nie wyrzuca zarobionej kasy do szamba - tylko wydadza ja na zakup
    zarcia, benzyny, wynajecie lokali itp.
    Tak, czy owak, nawet z marza wydatek=przychod.
    Jak to sie ma do tego, co napisales powyzej ?

    Pozdrawiam,
    Kflatin

  • 67. Data: 2003-11-15 09:44:03
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "#//.-{p'q) -+<-2-?= [~_~_44" <j...@r...no-ip.info> napisał w
    wiadomości news:bp1tr4.3rcdka7.1@rwt.no-ip.info...
    > ouPlU1PokjnC4T0u5q1RrJJ3Y5Olpy17iEeWQ4i6E4sPYMvuZJL0
    HPXoKl6Naj3ZY
    > <k...@p...onet.pl> Tue, 11 Nov 2003 23:27:13 +0100
    > How are you seeing... in bl,ah - out bl,ah

    > Pieniądze przepłyną nie w tym samym momencie.
    > 5 mld będzie z bardziej opłacalnej działalności, którą płacący zacznie w
    międzyczasie wykonywać.
    > Czyli nie tylko kredyty, ale i rozwój gospodarczy. Oczywiście czym wyższa
    jakościowo produkcja już istniejących firm, tym trudniej nowym rozpocząć,
    ale masowa produkcja ma swoje wady, których mali nie mają.

    Jesli wydano 100 mld zl i wrocilo (wplywy ze sprzedazy)100 mld zl, to
    nastepne
    5 mld zl, moze wplynac, jesli wystapi takowy wydatek 5 mld zl.

    1. wydatek 100 mld zl, wplywy 100 mld zl
    2. wydatek 5 mld zl, wplywy 5 mld zl

    Kazdy wplyw powstaje z wydatku, jesli mowisz, ze mozna
    wydac 100 mld zl a wplynie 105 mld zl, ale w roznym czasie,
    to jest to falszem, bo jak wplynelo 15 mld zl, to i wydano 105 mld zl.

    > To już było kartki za pracę.

    Dostawales kartke na cos czego wcale nie musialo byc. A jednoczesnie
    otrzymywales zlotego.

    > To nie jest barter, ponieważ barter jest transakcją, a nie systemem
    gospodarczym.

    Rozroznimy transakcje pieniadzem wielotransakcyjnym a jednotransakcyjnym
    Oferujesz towar-prace, dostajesz towar do konsumpcji.
    Tym towarem(bedacy twoja wlasnoscia) mozesz sie wymieniac,
    jak sobie znajdziesz chetnych, ale to juz
    poza glownym procesem podzialu.

    > Niedouczone społeczeństwo miałoby wybrać najlepszy?

    Grupy eksperckie tworza takie projekty i poddaja je referendum.
    Kazdy projekt ma dolaczony opis, np ten ma x zuzycia zasobow produkcyjnych
    i tak moga wygladac finalne wyroby, a drugi ma inne zuzycie zasobow
    produkcyjnych
    i inny wyglad finalnych wyrobow.

    > Dla banku - może nie, ale kredyt jest po to, by go spłacić.
    > Jak miałaby go spłacić osoba nie mająca dochodów.
    > Wiem, że wracamy do punktu wyjścia, ale tu jest miejsce na rozwój, czyli
    na to "jak ukraść, by nie dać się złapać".
    > Dobrobyt kosztem cwaniaków, którzy się rozwijają gospodarczo, to przyjemne
    marzenie... ;-)

    Miejsca na rozwoj nie ma, bo splacic kredyt mozna tylko drugim kredytem,
    choc oba kredyty zaciagaja dwie rozne osoby.

    KLus

    > Jestem zimny jak nóż chirurgiczny.
    > 2RqcWF3Vv55LJyP09Wi52x57AYagO015N8g4rx56a3tgzTAPiCj4
    k27Qiz

  • 68. Data: 2003-11-15 09:49:53
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kflatin" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarcia, benzyny, wynajecie lokali itp.
    > Tak, czy owak, nawet z marza wydatek=przychod.
    > Jak to sie ma do tego, co napisales powyzej ?

    Czy zgodzisz sie, ze kazda transakcja np na 100zl jest jednoczesnie
    wydatkiem i
    wplywem?

    Wydatki= X zl
    Wplywy= X zl+oczekiwana marza zl

    Wplywy-Wydatki = Xzl -Xzl + oczekiwana marza zl= oczekiwana marza zl
    Aby byla prawda ze, Wplywy-Wydatki=0, to
    oczekiwana marza zl =0

    W rzeczywistosci bywa tak, ze ktos ma 1 mln, inny 2 mln zysku, a ktos 3 mln
    straty.

    Klus

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 69. Data: 2003-11-15 10:00:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 15 Nov 2003 10:44:03 +0100,
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Kazdy projekt ma dolaczony opis, np ten ma x zuzycia zasobow produkcyjnych
    >i tak moga wygladac finalne wyroby,

    I tym sposobem powoli cofamy się do epoki kamienia łupanego. Bo kto
    może wiedzieć, że potrzebuje czegoś, co jeszcze nie zostało
    wynalezione, ani ile to może być warte? A skoro nie ma potrzeby, to po
    co to wynajdować? Po co ulepszać produkty, skoro zamówienia będą tylko
    na stare, znane wersje? Po co zmniejszać koszty produkcji czy zużycie
    materiałów?
    Jak mierzyć koszty?
    Jak wyceniać towar/produkt? Każdy towar musiałby mieć tabelkę z wyceną
    na miliony innych towarów?
    Jak przechowywać zarobione "coś"? Jak potrzebuję masła, to muszę co
    tydzień popracować za nie, czy mam jeść zjełaczałe? Nie ma wtedy mowy
    o urlopie. Chyba, że znajdzie się środek nie psujący się, którego
    potrzebuje piekarz - wtedy będę mógł np. muszelkami w czasie urlopu
    płacić za chleb. Tylko, że wtedy te muszelki/złoto/paciorki/kamyczki
    stają się środkiem płatniczym.

    Ale dosyć tego, bo skończył mi się pokarm dla trolli.

    EOT

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 70. Data: 2003-11-15 10:46:36
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Dlaczego czepiasz sie osoby Klusa?
    >
    > Jest poglad/opis, podwaz go!
    >
    > Klus

    Proponuję, byś nie mówił o sobie, jako o kimś trzecim.
    Może to wywołać u czytających wrażenie, że Twoje poglądy i Twoja osoba
    nie są spójne, stanowią zbiory rozłączne - dla polityka to zabójcze.

    Pzdr: Catbert