PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 41. Data: 2003-11-12 10:16:42
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Nov 2003 10:25:45 +0100,
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jesli wszystkie firmy wydadza 100 mld zl z tytulu produkcji towarow.
    >Ustala nastepnie srednia jednostkowa marze np 5%.

    Musisz najpierw douczyć się podstaw. Polecam choćby słownik języka
    polskiego PWN i definicję marży.

    >Wartosc oferty sprzedazy wszystkich firm wynosi 105 mld zl.

    A koszty 120mld. Więc wszystkie firmy muszą zaciągać dalsze kredyty na
    pokrycie straty, a tym samym podnosić koszty i w końcu splajtować.

    >wyprodukowanych, wynosi [100 mld zl/105 mld zl ]=0,9523,
    >czyli 95,23% towarow zostanie sprzedane, a 4,76% nie zostanie sprzedane.
    >Jesli okazuje sie, ze jakis asortyment sie nei sprzedaje, to jego produkcje
    >sie ogranicza, w tym przypadku o okolo 4,76%.

    Zaraz zaraz. Banki nie drukują sobie pieniędzy. Zgodnie z Twoim
    zalecenim powinny dawać jak najwięcej kredytów. Wtedy te Twoje 100mld
    nie pójdzie na zakupy, tylko musi wylądować w znacznej części w banku
    (bo z czegoś muszą udzielać tych kredytów). Wtedy nie zostanie
    sprzedane z 50%, a nie 4,76 zgodnie z Twoją teorią.

    >Jesli ograniczamy produkcje, to i ograniczamy zatrudnienie.
    >Zgadza sie?

    Nie. Są jeszcze usługi import i eksport. Do tego dzięki postępowi
    technologicznemu pojawiają sie nowe dziedziny (kto 50 lat temu słyszał
    o zawodzie programista, czy administrator bazy danych?). Dzięki
    postępowi również przy tem samym nakładzie pracy produkuje się coraz
    więcej - więc nawet przy wzroście produkcji bezrobocie może wzrastać.
    Brak marży i duże zadłużenie powoduje bankructwo firm (nawet jeżeli
    nie bezpośrednio, to poprzez spadek konkurencyjności wynikający z
    braku badań i inwestycji).

    Ograniczenie produkcji może też prowadzić do wzrostu wartości
    sprzedaży (sztandardowy przykład OPEC) a co za tym idzie do
    zwiększenia zysku. Firmy nie pakują pieniędzy do sejfu (poza minimalną
    rezerwą kasową). Te pieniądze wracają do obiegu - jako inwestycje,
    lokaty banowe itd.

    Twoje podejście to tak naprawdę dokładanie pieniędzy do obiegu. Bardzo
    lubią to wszelkie rządy - to najprostrza metoda pokrycia deficytu. Na
    szczęście już od dłuższego czasu to nie rząd decyduje o ilości
    pieniądza w obiegu - dzięki temu hiperinflacja została opanowana. Ty
    chyba chcesz jej powrotu?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 42. Data: 2003-11-12 10:46:15
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 12 Nov 2003 11:07:51 +0100
    Catbert <v...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > zdolniejszych studentów Sorbony).
    >
    > Pro?ciej jednak i efektywniej jest zwi?kszyae gradnient konwergencji
    > efektywno?ciowej sk?adowej p?askiej kapitalizowanych odsetek.
    > W oparciu o twierdzenie Banacha o punkcie sta?ym wykazano (na razie na
    > Grenlandii) ?e ograniczaj?c popyt za pomoc? metod marketingowych mo?na
    > doprowadziae do wzrostu pog?owia w sektorze nieuspo?ecznonym.
    > Pozwala to stabilizowac zu?ycie energii na ?redniorocznym poziomie
    > zbli?onym do tego, jaki jest absorbowany ze S?o?ca.
    >
    > Ka?dy ma swój horyzont my?lowy. Horyzont ten czasem ulega zaw??eniu - w

    Sliczne! :)))) obsmialam sie jak norka.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 43. Data: 2003-11-12 12:13:29
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > male, na skale wykonalna dla Ciebie.
    >
    > zaciagnij kredyt w banku. nie splacaj go. zaciagnij drugi wiekszy, na
    > wieksza sume w innym banku, i tez go nie splacaj.
    >
    > postepuj podobnie az do momentu, kiedy nie bedzie zadnego banku, ktoryby
    > udzielil Ci kredytu (powinno to stac sie dosc predko, bo banki
    > wymieniaja sie informacjami o historii kredytowej klientow). nastepnie
    > poczekaj i obserwuj, co sie stanie ;)
    >
    > aha, w miedzyczasie mozesz sobie za te pozyczone pieniadze otworzyc
    > dowolna ilosc firm i zatrudnic dowolna ilosc pracownikow ;)

    W rzeczywistosci jest tak, ze bierze sie pierwszy kredyt w jednym banku,
    pozniej w drugi kredyt w drugim banku, drugim kredytem splacamy ten pierwszy.
    Trzecim kredytem splacamy drugi, czwartem trzeci.
    Kolejne kredyty nie bierze jedna osoba, ale cale spoleczenstwo.
    Zgadza sie?

    Klus

  • 44. Data: 2003-11-12 22:25:03
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) k...@p...onet.pl napisal(a) 12 Nov 2003 13:13:29 +0100:
> [...]
    >Trzecim kredytem splacamy drugi, czwartem trzeci.
    >Kolejne kredyty nie bierze jedna osoba, ale cale spoleczenstwo.

    Oczywiscie ze sie nie zgadza.
    Pomysl: jesli wziales kredyt na 100 zl i nie mozesz
    go splacic. Bierzesz teraz 100 zl kredytu w drugim
    banku i splacasz kredyt z 1-go banku. Pozostalo Ci
    0 zl i obciazenie 100 zl (kredyt z drugiego banku).
    Jesli teraz bedziesz bral kredyt z 3-go banku,
    to w niczym sie Twoja sytuacja finansowa nie
    poprawi - przedluzasz tylko termin egzekucji.
    Zgadza sie?

    Oczywiscie nigdzie nie jest powiedziane, ze jako
    osoba obciazona kredytem (czyli jestes tu na minusie),
    bank n-ty dostrzeze w Tobie swietnego klienta na kredyt.

    >Klus

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 45. Data: 2003-11-13 03:46:26
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On 12 Nov 2003 13:13:29 +0100
    k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > ten pierwszy. Trzecim kredytem splacamy drugi, czwartem trzeci.
    > Kolejne kredyty nie bierze jedna osoba, ale cale spoleczenstwo.

    tak, i odsetki ciagle rosna.
    poza tym jesli wszyscy beda chceli zyc na kredyt - to banka predko
    peknie i bedzie krach, bo banki pienidzy sobie nie drukuja.
    JUZ NIE. Na szczescie.

  • 46. Data: 2003-11-13 13:02:38
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jesli teraz bedziesz bral kredyt z 3-go banku,
    > to w niczym sie Twoja sytuacja finansowa nie
    > poprawi - przedluzasz tylko termin egzekucji.

    Czesciej kredyty splacamy nie przez zadluzanie sie tej samej
    osoby w innym banku, ale przez zadluzenei sie innej osoby.
    Za kazdym razem nowy kredyt bywa wiekszy od poprzedniego
    wraz z odsetkami.
    Sytuacja finansowa sie nie poprawia, bo termin egzekucji
    spoleczenstwa zostaje przeniesiony w przyszlosc
    Tak?

    > Oczywiscie nigdzie nie jest powiedziane, ze jako
    > osoba obciazona kredytem (czyli jestes tu na minusie),
    > bank n-ty dostrzeze w Tobie swietnego klienta na kredyt.

    I tak niepostrzezenie dlug prywatny i publiczny USA wzrosl do
    34 000 000 000 000 USD

    Klus

  • 47. Data: 2003-11-13 13:07:04
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031112194626.493da013.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    > tak, i odsetki ciagle rosna.
    > poza tym jesli wszyscy beda chceli zyc na kredyt - to banka predko
    > peknie i bedzie krach, bo banki pienidzy sobie nie drukuja.
    > JUZ NIE. Na szczescie.

    Czekam wlasnie (a doczekam sie za mojego zycia) krachu banki.
    Sczegolnie banki w USA
    34 000 000 000 000 USD zadluzenia prywatnego i publicznego.

    http://mwhodges.home.att.net/nat-debt/natdebt-vs-nat
    income.gif

    Klus

  • 48. Data: 2003-11-13 13:07:55
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mir" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Taaaa pamiętam coś z Historii Myśli Ekonomicznej i "zalatuje" mi tu jednym
    ze
    > sławnych myślicieli. Co niektórzy chcieli wyeliminować pieniądz i dokonać
    > czegoś w rodzaju giełdy towarowej - pracujesz idziesz do "sklepiku"
    bierzesz
    > mleko, chleb bułki i jesteś happy. Jakoś jak widać te i inne wspaniałe
    pomysły
    > nie przeszły. Gospodarkę nakazowo - rozdzielcza już przerabialiśmy.

    Koncepcja - pracujesz i bierzesz mleko, chleb... jest niewlasciwa,
    dopoki jest rzadkosc dobr)
    Najstabilniejsza i odzwierciedlajaca wklad wlasnej pracy oraz dostosowania
    produkcji do potrzeb jest koncepcja
    1 preliminarz potrzeb
    2 podanie o prace z wyszczegolnionymi towarami, ktore chcemy za prace
    3 produkcja i podzial wg podan z 2 pkt.

    wiecej o koncepcji WZBG (wysoce zorganizowanej barterowej gospodarki)
    np. tu
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=artykul&group=pl.soc.edukacja&aid=26775122&q=wzbg

> [...]

    > finansowe, albo nie do końca. Za mała sprzedaż - firmy mało sprzedają,
    generują
    > małe zyski, kapitał się nie pomnaża, przez co ogranicza się zatrudnienie.
    > Ludzie nie mają pieniędzy bo nie pracują, więc nie generują popytu - firmy
    mało
    > sprzedają. Kółko się zamyka. Problem nie jest tylko polski. Jesteśmy w
    okresie
    > ogólnoświatowego kryzysu, choć to może za mocne słowo. Różnica polega na
    tym,
    > że tam konsumenci zdążyli w czasie hossy ponożyć kapitał, przez co spadek

    Wymienione przez ciebie przyczyny: za mala sprzedaz, male zyski,
    ludzie nie maja pieniedzy, sa finansowymi przyczynami bezrobocia.
    Takie przyczyny sa konsekwencja istnienia pienieznej gospodarki,
    w ktorej ilosc pieniadza ogranicza realne fizyczne mozliwosci
    produkcji towarow i ich podzialu.

    Wyjasnijmy to w prosty sposob.

    1. Wszystkie firmy wydaja X pieniedzy, wszystkie firmy oczekuja
    wplywow na X+marza,
    Wplywy-Wydatki= X+marza-X=marza
    Zyskiem firm jest marza, ale skad ma sie ona wziasc?
    Marza = 0 Zysk=0

    2. Wplyw kredytow
    Wszystkie firmy wydaja X pieniedzy, czesc wlasna Xw i czesc
    obca z kredytow Xo.
    Wplywami firm jest Xw i Xo oraz wartosc konsumpcyjnych kredytow
    zaciagnietych przez indywidualne osoby Zkons.
    Wydatki = Xw+Xo
    Wplywy= Xw+Xo+marza
    marza=Zkons
    Wplywy = Xw+Xo+Zkons
    Wplywy-Wydatki=(Xw+Xo+Zkons)-(Xw+Xo)=Zkons

    Marza=Zkons co rodzi posiadanie zysku.
    Wiec posiadanie zysku jest uzaleznione od wielkosci
    pobieranych konsumpcyjnych kredytow przez indywidualne
    osoby (osoby, ktore biora nie na firmy a na siebie i przeznaczaja
    na konsumpcje)

    Jesli konsumpcyjnych kredytow nie mozna zaciagac w nieskonczonosc,
    to system z pieniezna gospodarka ma swoj czasowy kres.
    Wlasnie jestesmy blisko tego kresu. Koncem jest ogolnoswiatowe
    bankructwo, choc tak jak woda gotuje sie najpierw lokalnie, tak i
    bankructwo najpierw pojawia sie lokalnie i z czasem bedzie obejmowac
    coraz wieksza ilosc panstw.

    Klus

  • 49. Data: 2003-11-13 13:08:42
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > (...)
    >
    > Można temu zaradzić w prosty sposób - np. dostosowując ilość obywateli
    > do ilości produkowanych dóbr, jak uczynił to np. Pol-Pot (jeden ze
    > zdolniejszych studentów Sorbony).

    Nie mozna tak, bo zostalaby zlamana naczelne prawo, prawo do zycia.

    > Prościej jednak i efektywniej jest zwiększyć gradnient konwergencji
    > efektywnościowej składowej płaskiej kapitalizowanych odsetek.
    > W oparciu o twierdzenie Banacha o punkcie stałym wykazano (na razie na
    > Grenlandii) że ograniczając popyt za pomocą metod marketingowych można
    > doprowadzić do wzrostu pogłowia w sektorze nieuspołecznonym.
    > Pozwala to stabilizowac zużycie energii na średniorocznym poziomie
    > zbliżonym do tego, jaki jest absorbowany ze Słońca.
    >
    > Każdy ma swój horyzont myślowy. Horyzont ten czasem ulega zawężeniu - w
> [...]

    Piszesz, ze prosciej jest miare wzrostu lub zmniejszenia upodobnic rzeczy
    wyjsciowo rozne i efektywne skladowej plaskiej kapitalizowanych odsetek.

    Czy nie widac roznicy miedzy opisem rzeczywistosci a "punktem widzenia"
    Jesli to co opisuje jest dla ciebie "punktem widzenia", to wlasnie
    przedstawiasz wlasny "punkt widzenia", ktory nie jest opisem.
    Opis nie jest "punktem widzenia".

    Klus

  • 50. Data: 2003-11-13 13:11:28
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Wed, 12 Nov 2003 10:25:45 +0100,
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:

    > Musisz najpierw douczyć się podstaw. Polecam choćby słownik języka
    > polskiego PWN i definicję marży.

    Marza - czesc ceny towaru, ktora jest roznica miedzy cena, po jakiej ten
    towar jest sprzedawany, a cena po jakiej zostal przez sprzedajacego
    zakupiony (jezeli nie uwzglednic VAT)... W praktyce marza to wyzszy lub
    nizszy narzut na cene, po ktorej handlowiec sam kupuje towar.
    Slownik Wyrazow Obcych i Trudnych.

    W naszym przypadku producent/handlowiec zakupuje surowce i prace/towary a
    sprzedaje towar, ktorego cena zawiera marze

    > A koszty 120mld. Więc wszystkie firmy muszą zaciągać dalsze kredyty na
    > pokrycie straty, a tym samym podnosić koszty i w końcu splajtować.

    Przeciez wydatki sa rowne 100 mld zl a nie 120 mld zl.

> [...]
    > (bo z czegoś muszą udzielać tych kredytów). Wtedy nie zostanie
    > sprzedane z 50%, a nie 4,76 zgodnie z Twoją teorią.

    Nie zaleceniem. Nie musza trafiac do bankow, bo ich nie opuszczaja,
    wszystko sie odbywa w ramach rozliczen miedzy bankowymi rachunkami,
    a stopa rezerw obowiazkowych wynosi 0, tak jak chca tego bankowcy.

    4,76% jest, gdy nie ma zaciaganietych nowych konsumpcyjnych kredytow.
    Ale przy zaciagnietych, te 4,76% tez zbytnio nie spada, bo wg
    zasady maksymalizacji zyskow, firmy podwyzszaja cene sprzedazy.

    > Nie. Są jeszcze usługi import i eksport.

    Tak sie sklada, ze skumulowany import=skumulowany eksport
    Import swiatowej gospodarki=Eksport swiatowej gospodarki.

> [...]
    > postępowi również przy tem samym nakładzie pracy produkuje się coraz
    > więcej - więc nawet przy wzroście produkcji bezrobocie może wzrastać.

    Sam postep technologiczny nie zapewnia wzrostu rentownosci
    w globalnej gospodarce.
    Dopiero ekspansja zadluzenia taka dodatnia rentownosc wywoluje.

    Wplyw postepu technologicznego na bezrobocie nie jest finansowa
    przyczyna bezrobocia, jego wplyw mozna zniesc przez zakwestionowanie
    pierwotnego zawlaszczenia (jego tworca byl Locke)

    > Brak marży i duże zadłużenie powoduje bankructwo firm (nawet jeżeli
    > nie bezpośrednio, to poprzez spadek konkurencyjności wynikający z
    > braku badań i inwestycji).

    Wlasnie ten problem bedzie narastal.

> [...]
    > zwiększenia zysku. Firmy nie pakują pieniędzy do sejfu (poza minimalną
    > rezerwą kasową). Te pieniądze wracają do obiegu - jako inwestycje,

    Przypadki typu OPEC, to przypadki pojedynczych firm, grup firm,
    a problem lezy w gospodarce swiata, jako calosci.

> [...]
    > szczęście już od dłuższego czasu to nie rząd decyduje o ilości
    > pieniądza w obiegu - dzięki temu hiperinflacja została opanowana. Ty

    Nie jestem za drukowaniem pieniedzy, to nic nie da, jestem za
    bonami towarowymi i zorganizowanym barterem (WZBG).

    Klus