PracaGrupypl.praca.dyskusje › Facet po 50-tce a praca

  • 11. Data: 2005-03-16 19:21:32
    Temat: Re: Facet po 50-tce a praca
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > 1. W tej chwili sytuacja na rynku pracy jest tak zła, że można jej
    > tylko szukać przez znajomości. Bez znajomości po prostu się nie da.
    Bzdura.

    > 2.Pracodawcy nie szukają ludzi z doświadczeniem, bo nie wiedzą co to
    > jest i co z tego wynika. Nie wiedzą, że fachowiec z doświadczeniem
    Często jest nieco "inaczej", drogi panie hjk. Niestety - pracodawcy
    niejednokrotnie przekonują się, że takie osoby mają mocno ugruntowane
    nawyki, jakie trudno zmienić. I wbrew pozorom - czasem łatwiej dostać
    pracę w tym wieku, wykazując się bardziej zróżnicowanym
    "doświadczeniem", niż 25 lat pracy "w jednym".
    No i - zależnie od branży - może być przeświadczenie, że wiedza nie
    jest "z tej epoki".

    > 3.Pracodawca wie, że młodym, niedoświadczonym człowiekiem łatwiej
    > kierować. Młody łatwiej podporządkuje się.
    Zgadza się. I łatwiej nauczy...

    > 4.Pracodawca wie, że młody człowiek posłusznie wykona polecenie (
    > zmieni datę na jakimś dokumencie, usunie załącznik, zmieni typ
    > kupowanych części itp.), bo młody nie jest świadomy tego co czyni.
    Czyli - pracodawca = kryminalista... Ciekawe generalizowanie...

    > 5.Pracodawca szuka naiwnego, a doświadczony naiwny nie jest.
    A gdzie to napisane?

    > A kto jest pracodawcą? Czy pracodawca zatrudni kogoś lepszego od
    > siebie? Tylko jeśli jest debilem.
    Jak jest debilem, to nigdy nie zatrudni lepszego. Coś ci się
    pokręciło...

    > [..] Pracodawca będzie wypoczęty na Kanarach, upasiony i gotowy do
    > następnych działań &#8211; czytaj psucia. [..]
    Wygląda na to, że jesteś pechowcem życiowym. Owszem, są takie
    przypadki. Jak i takie, że są bezrobotni, co unikają pracy jak mogą,
    pracownicy, co okradają pracodawców. I co - pozamykac wszystkich na
    wszelki wypadek?

    > A Ty? Tobie braknie na chleb i lekarstwa. Na twoich dzieciach będą
    > wymuszać haracz przed publiczną szkołą, w której nauczyciele będą
    > mścić się na uczniach za swoje małe pensje.
    Zaraz będzie agitacja do "czerwonych brygad"?

    > Wniosek: nie szukaj pracy [..]
    > doświadczony: to człowiek często zdemoralizowany
    Wyobrażam sobie przyjęcie cię do firmy: dział do jakiego trafiasz
    najdalej za 3 miesięce nadaje się tylko do likwidacji ...o ile...
    jeszcze istnieje. ;)

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 12. Data: 2005-03-16 19:26:15
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > Wyobrażam sobie przyjęcie cię do firmy: dział do jakiego trafiasz
    > najdalej za 3 miesięce nadaje się tylko do likwidacji ...o ile...
    > jeszcze istnieje. ;)

    Wlasnie mi przyszedl do glowy wredny pomysl na rozwalanie konkurencji.
    Nalezy wziac takiego czlowieka jak hjk, napisac mu super dokumenty
    aplikacyjne i fachowo przeszkolic na okolicznosc rozmowy kwalifikacyjnej w
    tej konkretnej firmie. Poniewaz chcialby miec prace, mozna oczekiwac
    wspolpracy z jego strony.
    A potem liczyc, ze ich HRzy nie przejrza podstepu i go zatrudnia. :)

    I.

  • 13. Data: 2005-03-16 20:20:00
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Witam wszystkich. W firmie w której pracuje następuje
    > restrukturyzacja. Wiem że stracę po kilkunastu latach zatrudnienie.
    Restrukturyzacja, to nie likwidacja zakładu. Jeżeli wiesz, że stracisz
    _ty_ pracę, to znaczy - coś jest nie tak w _twojej_ pracy. Nie jesteś
    niezastąpiony... Zrób autoanalizę, żeby dowiedzieć się - dlaczego.
    Jeżeli nie dowiesz się tego - w innym miejscu też bedzie trudno.

    > Jestem po 3 rozmowach kwalifikacyjnych. I odnoszę wrażenie że
    > pracodawcom nie chodzi o umiejętności, znajomość zagadnienia i
    > doświadczenie zawodowe lecz o ludzi młodych.
    To twoje usprawiedliwienie? Bo chyba wiedzieli ile masz lat, jak cię
    zapraszali na rozmowę? Generalnie - w tym wieku być zaproszonym na
    rozmowę kwalifikacyjną - tu już jest sukces. Więc może modne (i
    słusznie zresztą) zwalanie na "wiek" nie do końca jest OK?

    > na rozmowach kwalifikacyjnych przyjmują mnie młodzi ludzie którzy
    > chyba patrzą na to by zatrudnić kogoś młodszego od siebie.
    Słusznie piszesz "chyba". Żeby zostać wybranym, należy być jednak
    przede wszystkim lepszy. Czy byłeś?
    I drobna uwaga - w twoim wieku lepiej starać się dostanie się na
    rozmowy kwalifikacyjne prowadzone w firmie docelowej, niż
    rekrutacyjnej. W tej drugiej początkowy odsiew często bywa bardziej
    zautomatyzowany. Pracodawcę bezpośrednio łatwiej można przekonać do
    zysku, jaki przyniesie mu zatrudnienie osoby o nietypowym "profilu".
    No, chyba, że chodzi np. o ubezpieczenia na życie: wtedy "pasujesz".

    > Pytam się szczegółowo o zakres obowiązków,
    Może zbyt drobiazgowo?

    > staram się grzecznie opowiedzieć czym się zajmowałem do tej pory
    > i jakie mam wyniki w pracy zawodowej lecz zostaje mi pewien
    > niedosyt.
    Niedosyt po rozmowie kwalifikacyjnej powstaje wtedy, jeśli
    podświadomie czuje się, że nie do końca przedstawiło się swoją
    osobę odpowiednio dobrze. Uczucie to jest znane wielu kandydatom
    posiadającym pewną dozę inteligencji - niekoniecznie mającym 50 lat.

    > Mam wrażenie że moja spokojna rozmowa, a nie huraoptymistyczna,
    > stawia mnie na z góry skreślonej pozycji.
    > Co na ten temat sądzicie? Może ktoś mi podpowie jak należy
    > zachowywać się w takich sytuacjach? Co mam na ten temat myśleć.
    Zapewne należałoby to pytanie skierować do ludzi, którym udało się
    zdobyć pracę. Mało ich chyba tu... Jak rozmawiać, to zależy zresztą
    od wielu spraw - np. jakie to stanowisko, czego oczekuje firma itd.
    Jako pracodawca niewiele mogę powiedzieć. Szukam w ludziach tego,
    co mi może powiedzieć, że się nie zawiodę. Hurraoptymizm bardziej
    w tym przeszkadza niż pomaga, a ton zrezygnowany przegrywa od razu.
    Chcę zauważyć prawdziwe zainteresowanie i lubię rozmowę, z jakiej
    można się zorientować, że kandydat będzie "to" robił dobrze. Mniej
    ważne jest, co robił, niż co (jak) będzie robił. Wiek i płeć dla
    mnie nie ma znaczenia: dobrym lub kiepskim jest się niezależnie od
    lat i płci. Np. dobrym handlowcem i negocjatorem może zostac każdy,
    kto wykazuje zdolność do autoanalizy i głównie (chociaż nie tylko)
    to należy sprawdzić. Jeśli tak, to na 90% reszty się nauczy.
    To samo zresztą dotyczy szukających pracy :). Analizować rozmowę
    (wręcz dla ułatwienia prowokować reakcje rozmówcy), nie powielać
    błędów i wyciągać wnioski na kolejne spotkanie.

    J.K.

  • 14. Data: 2005-03-16 20:20:43
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2005 20:26:15 +0100, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > wspolpracy z jego strony.
    > A potem liczyc, ze ich HRzy nie przejrza podstepu i go zatrudnia. :)

    Prochu nie wymyslilas.
    W USA firmy czasem stosuja taka metode wobec pracownikow (nieszeregowych),
    ktorych chca sie w delikatny sposob pozbyc. Ladnie brzmiacy "awans" i
    umieszczenie delikwenta w takim miejscu struktur, gdzie najmniej moze
    zaszkodzic, z podcietymi kompetencjami i uposazeniem, plus informacja ile
    czasu mu zostalo....
    Natomiast tak OT moge podac ciekawostke z jednej z firm, w ktorych
    pracowalem. Wlasciciele szukali kierownika nowego punktu sprzedazy.
    Zglosil sie byly szef sprzedazy glownego konkurenta na naszym lokalnym
    rynku. Przyjeli go, szkolili, zapoznawali z asortymentem, cennikami
    zakupowymi i upustami u dostawcow....po miesiacu, tuz przed fizycznym
    objeciem stanowiska facet przestal przychodzic do pracy i nie odpowiadal
    na telefony. Okazalo sie , ze dalej pracuje w poprzedniej firmie, na tym
    samym stanowisku co poprzednio, wzbogacony o szczegolowa wiedze z
    miesiecznego szkolenia na kluczowe stanowisko u nas.
    Bylo to jeszcze przed moda na umowy o zakazie konkurencji.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 15. Data: 2005-03-16 20:45:17
    Od: "Andrzej" <5...@i...net.pl>

    Chyba i ja muszę coś dopisać.
    Mam 56 lat. Od kilku lat szukam stałego zajęcia. Od początku polskiej ery
    komputerowej zajmuję się informatyką. Tzn. od małego 8-bitowego Atari,
    poprzez Amstrady, XT itd ..... Prowadziłem przez wiele lat firmę, ale się
    rozpadła i teraz mam tylko doraźne zlecenia, które pozwalają mi wegetować, a
    chciałbym żyć. No i w związku z tym piszę różne CV, wysyłąm wszędzie tam
    gdzie kogoś potrzebują, i w zaadzie najlepszy odzew jaki uzyskałem to
    odpowiedź, że dziękują.
    Wszędzie w tej branży można przeczytać o pracy w młodym dynamicznym zespole,
    o studentach, wykształceniu kierunkowym (a przecież w moich czasach nie było
    takie wykształcenia). A informacja o moim wieku w zasadzie z góry mnie
    przekreśla.
    I po co pisać banały typu - musisz pokazać, że jesteś lepszy - kiedy to
    napewno nie o to chodzi.
    Pozdrawiam wszystkich - zwłąszcza 50-latków
    A.

  • 16. Data: 2005-03-16 21:06:04
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Mam 56 lat. Od kilku lat szukam stałego zajęcia. Od początku
    > polskiej ery komputerowej zajmuję się informatyką.
    [..]
    > I po co pisać banały typu - musisz pokazać, że jesteś lepszy
    > - kiedy to napewno nie o to chodzi.
    A o co?
    Zresztą - może w tej branży, jeżeli nie możesz się wykazać czymś
    "widocznym", to może... Więc musisz zmienić branżę może? Chyba
    "oni" (ktokolwiek to nie jest) nie dawali gwarancji, że każdemu
    się należy to, co lubi?
    A może tylko nastawienie musisz zmienić lub jeszcze coś (nie wiem
    co). Ale tu napisałeś wiele o tym, co robiłeś, wylałeś żale, że
    nie masz takiego wykształcenia, że nie chcą cię firmy takie, co
    szukają studentów lub ludzi młodych i na koniec podsumowałeś,
    że pewnie chodzi o coś innego.
    Z takim nastawieniem to ty lepiej pracy nie szukaj. Coś zmień.
    Może jeszcze potrafisz?

    > Pozdrawiam wszystkich - zwłąszcza 50-latków
    Trochę mi jeszcze brakuje, ale nie myślę z przerażeniem, co to
    będzie...

    J.K.

  • 17. Data: 2005-03-16 21:31:48
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2005 22:06:04 +0100, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> napisał:

    > Trochę mi jeszcze brakuje, ale nie myślę z przerażeniem, co to
    > będzie...

    Obecnie jest podobna sytuacja, jak na poczatku lat 90-ych.
    Wtedy na rynku pracy pojawilo sie pelno ludzi w wieku srednim i starszych,
    z wieloletnim doswiadczeniem w pracy biurowej i biuropodobnej w urzedach i
    pseudofirmach socjalistycznych.
    Byla rozpacz i zgrzytanie zebami, gdy nie mogli dostac odpowiednikow
    dotychczasowego zatrudnienia na nowym rynku pracy - natomiast od reki
    brano ludzi swiezo po studiach, wystarczylo, ze znali jakis jezyk i byli w
    miare rozgarnieci. Znam kilka osob, ktore porobily niezle kariery
    niepolityczne, zaczynajac od niskich stanowisk i wyksztalcenia calkiem
    niezwiazanego z wykonywana praca.
    Natomiast starsi...pokwekali i udalo im sie przekwalifikowac na
    sprzedawcow , kasjerki itp.
    Obecnie sytuacja jest gorsza, poniewaz nie ma raczej na rynku miejsc pracy
    dla ludzi "mlodych inaczej", gdzie moga sie zaczepic wykonujac prace nie
    wymagajaca specjalnych kwalifikacji, zeby zdobyc srodki do zycia i
    ewentualnie na sensowne przekwalifikowanie ( z tym, ze obecnie samo
    przekwalifikowanie malo daje, poniewaz trzeba miec praktyke w nowonabytym
    zawodzie - i kolo sie zamyka).
    Jesli chcesz realnie ocenic swoje szanse (a nie planujesz wlasnej
    dzialalnosci) - poslij co jakis czas kontrolnie CV w odpowiedzi na jakies
    ogloszenie, zebo ocenic odzew.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 18. Data: 2005-03-17 06:54:28
    Od: "Andrzej" <5...@i...net.pl>

    Nie o to chodzi, że narzekam. I nie opowiadam wokół jaki ten system jest
    niesprawiedliwy.
    Po prostu przyłączam się do stwierdzenie, które padło na początku tego
    wątku, że 50-latków do pracy nikt nie chce i już.
    A ja żyję i daję sobie radę - i oby tak dalej. I znalazłem sobie coś
    innego - założyłem fundację która ma wspomagać takch jak ja
    (http://50plus.xn.pl) i staram się zebrać środki które pozwolą pomóc osoby w
    podobnej sytuacji.
    Ale nie zmienia to faktu, że problem istnieje. I dopóki obecni 50-latkowie
    będą czynni zawodowo będą się z tym problemem borykać. Jest to naturalna
    konsekwencja przemian jakie w Polsce nastąpiły.

    Korzystając z okazji zapraszam do wpłacania 1% podatku na moją fundację
    Ra jeszcze wszystkich pozdrawiam
    Andrzej

  • 19. Data: 2005-03-17 07:48:54
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2005 22:06:04 +0100, Jan Kowalski napisał(a):

    > Trochę mi jeszcze brakuje, ale nie myślę z przerażeniem, co to
    > będzie...

    Mnie jest do przerażenia jeszcze daleko, ale jestem zaniepokojony faktem,
    że widziałem już w ogłoszeniach "wiek: do 35 lat". Czyli za 3 lata nie będę
    już spełniał jakiegoś kryterium, które dla mnie jest kompletnie niepojęte
    (dlaczego 35 a nie 37 i pół??). Czy za 3 lata będę gorszym pracownikiem?
    Czy za 3 lata dopadnie mnie sklerowa? A może mój mózg będzie na tyle
    "skostniały", że nie nauczę się już niczego nowego?

    Kamil Paszkiewicz

    "Jedzmy gówna! Przecież miliony much nie mogą nie mieć racji..."
    W. Łysiak

  • 20. Data: 2005-03-17 09:53:38
    Temat: to był tylko opis dalszych zdarzeń
    Od: "hjk" <p...@o...pl>

    >Właśnie mi przyszedł do głowy wredny pomysł na rozwalanie konkurencji.
    >Należy wziąść takiego człowieka jak hjk, napisać mu super dokumenty
    >aplikacyjne i fachowo przeszkolić na okoliczność rozmowy kwalifikacyjnej w
    >tej konkretnej firmie. Ponieważ chciałby mieć pracę, można oczekiwać
    >współpracy z jego strony.
    >A potem liczyć, ze ich HRzy nie przejrzą podstępu i go zatrudnią. :)

    Jestem hjk i nie rozumiem aluzji. Chyba mnie nie zrozumiałaś. W tekście jest
    opisana potencjalna sytuacja, pokazująca obecne realia. Ja nie utożsamiam się
    ani z tym 50- latkiem, ani z bezczelnym pracodawcą, który dorabia się (a raczej
    dorabia długów), na koszt innych uczciwych i dlatego biednych.