PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzis Skadam wymowienie - o czym pamietac

  • 1. Data: 2006-05-12 07:26:41
    Temat: Dzis Skadam wymowienie - o czym pamietac
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Pierwszy raz zmieniam prace i chce sie upewnic ze nie zapomne o zadnych
    formalnosciach. Nowa prace zaczynam dokladnie za 2 tygodnie - taki mam okres
    wypowiedzenia w umowie na czas okreslony. Chcialabym odejsc w miłej
    atmosferze. Dacie mi jakies wskazowki?

  • 2. Data: 2006-05-12 08:13:07
    Temat: Re: Dzis Skadam wymowienie - o czym pamietac
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Agnieszka napisał(a):
> [...]
    > formalnosciach. Nowa prace zaczynam dokladnie za 2 tygodnie - taki mam okres
    > wypowiedzenia w umowie na czas okreslony. Chcialabym odejsc w miłej

    Wiec napisz po prostu iz z dniem 12 maja 2006 roku rozwiazujesz umowe o
    prace z XXXXXXX z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia.

    I tyle.

    Pytanie oczywiscie jaka bedzie reakcja szefostwa - ja z doswiadczenia
    wiem ze zazwyczaj czuja sie zdradzeni i sie obrazaja - bo jak pracownik
    odchodzi to swinstwo, jak oni zwalniaja to jest naturalna procedura
    sluzaca dobru firmy.

    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-05-12 09:12:51
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiem ze zazwyczaj czuja sie zdradzeni i sie obrazaja - bo jak pracownik
    > odchodzi to swinstwo, jak oni zwalniaja to jest naturalna procedura

    A jeżeli umowa na czas określony kończy mi załóżmy 30, mogę poprostu iść 29
    i powiedzieć żeby mi jutro świadectwo pracy dali ?? Czu urlop musi być
    wypłacony jeżeli go nie wykoryrztsałem ? (przydał by się przepis jakiś).
    Mamy paskudną szefową która za byle co potrafi z pensji 100 zabrać, więc tak
    sobie myśle niech sie powkurza troche byle bym mógł odrazu kuronia brać.
    Jak ma się obecnie sprawa z odprawami ? Za rok czasu na umowie przysługuje
    coś?

  • 4. Data: 2006-05-12 09:53:38
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "robbi" apisał w wiadomości news:e41g2j$sta$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ze zazwyczaj czuja sie zdradzeni i sie obrazaja - bo jak pracownik
    > odchodzi to swinstwo, jak oni zwalniaja to jest naturalna procedura

    Dzieki Robbi za info.

    Wiem, pewnie sie obraza, no ale trudno.
    Czy na moim wypowiedzeniu powiniene sie pod pisac pracodawca, a jesli tak to
    kto HR czy Team Leader.
    Aha a jesli chce sie odejsc za porozumieniem stron to jakie sa formalnosci?
    Poza tym ze oczywiscie pracodawca musi wyrazic zgode. Zalozmy ze chce odejsc
    po tygodniu.

  • 5. Data: 2006-05-12 10:02:47
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Michał napisał(a):

> [...]
    > i powiedzieć żeby mi jutro świadectwo pracy dali ?? Czu urlop musi być
    > wypłacony jeżeli go nie wykoryrztsałem ? (przydał by się przepis jakiś).

    Jeśli umowa kończy sie np z koncem tego miesiaca to dawanie
    wypowiedzenia wg mnie nie ma sensu - pamietaj ze jesli Ty zlozysz
    wypowiedznie to:
    "Zasiłek przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po 7 dniach od dnia
    rejestracji, z wyjątkiem:
    * osób, które w 6 miesiącach przed zarejestrowaniem rozwiązały umowę za
    wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron - zasiłek przysługuje po
    90 dniach od daty zarejestrowania na okres skrócony o 90 dni;
    * osób, z którymi w 6 miesiącach przed zarejestrowaniem rozwiązano
    stosunek pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika - zasiłek przysługuje
    po 180 dniach od daty zarejestrowania na okres skrócony o 180 dni;"

    Tak wiec nie nabylbys od razu prawa do zasilku jesli zlozybys wypowiedzenie.
    Nikt przeciez nie zmusza cie zebys dlaej pracowla u tego pracodawcy ;)

> [...]
    > Jak ma się obecnie sprawa z odprawami ? Za rok czasu na umowie przysługuje

    Odprawa przysluguje wtedy jesli rozwiazuje sie z pracownikiem umowe o
    prace z przyczyn lezacych po stronie pracodawcy. Wtedy wysokosc odprawy
    wyglada nastepująco:

    "*jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u
    danego pracodawcy krócej niż 2 lata,
    *dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u
    danego pracodawcy od 2 do 8 lat,
    *trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u
    danego pracodawcy ponad 8 lat.

    Do okresu zatrudnienia u danego pracodawcy, od którego zależy wysokość
    odprawy, będzie się wliczać się okres zatrudnienia u poprzedniego
    pracodawcy, jeżeli zmiana pracodawcy nastąpiła na zasadach określonych w
    art. 23 1 k.p., a także w innych przypadkach, gdy z mocy odrębnych
    przepisów nowy pracodawca będzie następcą prawnym w stosunkach pracy
    nawiązanych przez pracodawcę poprzednio zatrudniającego tego pracownika."

    Tak wiec za to ze przestajesz u kogos pracowac w wyniku wygasniecia
    umowy o prace nie przysluguje tobie zadna odprawa - no chyba ze miales
    jakis ekstra kontrakt w ktorym byla opcja o jakies premii pozegnalnej
    itp - ale sadzac z opisu szefowej nie masz takiej klauzuli.

    Nalezy sie za to ekwiwalent za niewykorzystany urlop - wzor na jego
    wyliczanie byl tu juz na grupie podawany.

    co do przepisow - http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy/ -
    nie wiem na ile aktualne i bez bledow sa.

    A najlepiej idz do ksiegarni i kup najswiezszy kodeks pracy z
    komentarzem - polecam wydawnictwo CH Beck.

    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2006-05-12 11:30:31
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    wypowiedzenie.
    > Nikt przeciez nie zmusza cie zebys dlaej pracowla u tego pracodawcy ;)

    Dzięki - tak z tym wypowiedzeniem za porozumieniem stron to nie wiedziałem,
    dobrze że to nie wpadło mi do głowy bo bym był 3 miechy na lodzie ...

  • 7. Data: 2006-05-12 13:03:32
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Agnieszka napisał(a):

    > Dzieki Robbi za info.

    nie ma za co :)

    > Czy na moim wypowiedzeniu powiniene sie pod pisac pracodawca, a jesli tak to
    > kto HR czy Team Leader.

    Powinnas dac wypowiedzenie swojemu przelozonemu, ewentualnie zlozyc w
    kadrach jesli pracujesz w plaskiej strukturze, koniecznie zażądaj
    podpisu na swojej kopii wypowiedzenia - jesli nie ma imiennej pieczatki
    to czytelnie imię i nazwisko, date podpisania - miesiac slownie.

    > Aha a jesli chce sie odejsc za porozumieniem stron to jakie sa formalnosci?
    > Poza tym ze oczywiscie pracodawca musi wyrazic zgode. Zalozmy ze chce odejsc
    > po tygodniu.

    Hmm - z doswiadczen moich znajomych ktorzy mieli odejscia za
    porozumieneim stron zazwyczja ma to meijsce wtedy kiedy firma rozstaje
    sie z pracownikiem i chce to zrobic w cywilizowany sposob. O przypadkach
    w druga strone - nie slyszalem.
    Co do formalnosci - tez piszesz wypowiedzenie ale dodajesz ze " za
    porozumieniem stron okres wypowiedzenia ustala sie na jeden tydzien".
    Pamietaj ze jesli chodzi o rozwiazanie umowy o prace przez pracownika to
    na szczescie nie ma obowiazku zeby bylo jakies super sformuowane pismo.
    Przyjmuje sie iz jest to oswiadczenie woli ktoremu nie mozna zarzucic
    brak formalnych.

    Zycze spokojnego rozwodu z firma i powodzenia w nowej.

    pzdr
    robbi