PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wczasy pod gruszą

  • 1. Data: 2006-05-11 14:49:52
    Temat: Wczasy pod gruszą
    Od: "Ice" <j...@a...email>

    Witam,

    w zakładzie pracy, wszyscy pracownicy zostali poproszeni o dostarczenie
    informacji o przecietnych dochodach na członka rodziny za okres
    sty-kwi.2006. Na podstawie tej kwoty będzie wypłacana odpowiednia kwota
    dofinansowania wypoczynku. W zeszłym roku, wszyscy równo dostali określona
    kwotę 500 czy 600pln niezaleznie od zarobków.
    Koleżanka, która takie oświadczenie złożyła, dowiedziała się, że jej będzie
    przysługiwać 70% tego dofinansowania.

    I tu mam pytanie:
    Czy pracodawca może żądać takiej informacji? bo co go w końcu obchodzi
    średni dochód na głowe w rodzinie...
    Czy takie różnicowanie wypłacanej kwoty jest prawidłowe?

    Jakie przepisy regulują wypłacanie dodatku pt "wczasy pod gruszą" ???

    Prosiłbym o jak najwięcej informacji w tym temacie bo temat się robi gorący
    i potrzebujemy argumenty do rozmowy z działem personalnym...

  • 2. Data: 2006-05-11 14:50:37
    Temat: Re: Wczasy pod gruszą
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Ice wrote:
> [...]
    >
    > Prosiłbym o jak najwięcej informacji w tym temacie bo temat się robi gorący
    > i potrzebujemy argumenty do rozmowy z działem personalnym...

    To nie pracodawca a zakladowy fundusz swiadczen socjalnych (czy jak to
    sie zwie) i osoby przynajmniej w teorii wybrane przez pracownikow
    ustalaja zasady rozdysponowania tej kwoty.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-05-11 15:34:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 May 2006 16:49:52 +0200, "Ice"
    <j...@a...email> zakodował:

    >Czy pracodawca może ż?dać takiej informacji? bo co go w końcu obchodzi
    >?redni dochód na głowe w rodzinie...
    >Czy takie różnicowanie wypłacanej kwoty jest prawidłowe?

    Tak, może - a nawet powinien.

    USTAWA o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    Art. 8. 1. Przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość
    dopłat z Funduszu uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i
    materialnej osoby uprawnionej do korzystania z Funduszu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-05-11 19:38:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3vis8$jkd$1@atlantis.news.tpi.pl Ice
    <j...@a...email> pisze:

> [...]
    > I tu mam pytanie:
    > Czy pracodawca może żądać takiej informacji? bo co go w końcu obchodzi
    Tak. Obligatoryjnym świadczeniem z ZFŚS jest świadczenie urlopowe a sposób
    obliczania jego wysokości określa ustawa. To Ci się po prostu należy i
    pracodawcy nic do informacji, o które pytasz.
    Inaczej z pozostałymi śiwadczeniami. One są uzależnione od decyzji, które są
    podejmowane własnie w oparciu o takie informacje przy spełnieniu zapisów
    regulaminu funduszu. Nie masz obowiązku z tych świadczeń korzystać, jeśli
    chcesz - musisz spełnić warunki.

    > Czy takie różnicowanie wypłacanej kwoty jest prawidłowe?
    Powiedzmy, że nie jest niezgodne z prawem (z wyjątkiem wspomnianego
    świadczenia urlopowego).

    > Jakie przepisy regulują wypłacanie dodatku pt "wczasy pod gruszą" ???
    Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych
    (http://www.idn.org.pl/sonnszz/ustawa_ZFSS.htm) oraz wasz zakładowy
    regulamin.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-05-11 19:59:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 May 2006 21:38:36 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska.pl> zakodował:

    >Tak. Obligatoryjnym świadczeniem z ZFŚS jest świadczenie urlopowe

    Czy możesz podać podstwę prawną?

    > a sposób
    >obliczania jego wysokości określa ustawa.

    Do tego też poroszę paragraf - bo dla mnie to nowości.

  • 6. Data: 2006-05-11 21:22:14
    Temat: Re: Wczasy pod gruszš
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:pp5762th6soip8p3rqp5ag280uvko63fl3@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Czy możesz podać podstwę prawną?
    Teraz dopiero zauważyłem, czego się czepiłeś. Masz rację, nie wziałem pod
    uwagę nowelizacji, a to już 4 lata.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-05-12 09:10:11
    Od: "Ice" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e409u7$8s6$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:pp5762th6soip8p3rqp5ag280uvko63fl3@4ax.com Kaizen

    > Teraz dopiero zauważyłem, czego się czepiłeś. Masz rację, nie wziałem pod
    > uwagę nowelizacji, a to już 4 lata.

    a w wersji dla kogoś kto nie jest w temacie??

    W ustawie wyczytałem, że: świadczenia pracownicze wynosza 37,50%
    przecietnego wynagrodzenia ogłaszanego przez GUS.
    Za rok 2005 wysokość wynagrodzenia wychodzi 2 380,29
    Rozumiem, że te 37,50% czyli 892,61, to kwota jaką pracodawca przeznacza na
    wszelkie świadczenia socjalne: zapomogi, pożyczki, kasa kredytowa, cokolwiek
    innego i świadczenie urlopowe.
    W związku z tym, świadczenie urlopowe zostaje pomniejszone o kwoty wydane na
    pozostałe formy pomocy socjalnej (np. bony świąteczne) a reszta jest
    przeznaczona na to świadczenie urlopowe.

    Chciałbym uzyskac jasna odpowiedź, czy pracodawca może określić takie
    widełki, że ktos ma dochód np 600pln/osobe w rodzinie
    (pracownik+współmałżonek+2 dzieci) i dostanie 100% świadczenie urlopowego, a
    ktoś inny 1800pln/osobe (tylko pracownik) i dostanie 70% świadczenia.

  • 8. Data: 2006-05-12 14:09:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 12 May 2006 11:10:11 +0200, "Ice"
    <b...@t...pl> zakodował:

    >Chciałbym uzyskac jasna odpowiedĽ

    A czego nie rozumiesz w mojej pierwszej odpowiedzi w tym temacie?

  • 9. Data: 2006-05-13 18:01:51
    Od: rocq <r...@o...pl>

    w firmie w ktorej pracuje moj brat jest tak, ze im wiecej zarabiasz tym
    mniej dodatku urlopowego dostaniesz, ci co maja najnizsze zarobki
    dostaja po ~600 pln, pozniej sa ustalone progi zarobkowe, zaleznie od
    zarobkow ludzie dostaja po 500, 400 lub 300. Ci co zarabiaja duzo nie
    dostaja nic, z reszta wstyd byloby brac 300 pln na wakacje skoro ktos ma
    5k brutto ...
    sytuacja materialna rodziny w ogole nie ma znaczenia, licza sie tylko
    zarobki pracownika i na tej podstawie ustalana jest wielkosc doplaty

    Pozdrawiam
    G.

  • 10. Data: 2006-05-14 21:39:30
    Od: "sarra" <b...@s...pl>

> [...]
    > sytuacja materialna rodziny w ogole nie ma znaczenia, licza sie tylko
    > zarobki pracownika i na tej podstawie ustalana jest wielkosc doplaty

    U mnie jest podobnie: im mniejsz zarobki, tym wieksza dotacja, z tym że
    jeśli ktoś ma żonę/męża dostaje ok 120zł więcej i dodatkowo po ok 330 na
    każde dziecko do 15 roku życia. Dotacja wypłacana jest raz w roku, a urlop
    musi być minimum dwutygodniowy.
    W sumie nie są to duże pieniądze ale rekordzista dostał coś koło 1500 netto.
    Firma dośc duża i nie wszyscy sie znają, to też żoną i dziećmi trzeba się
    "wykazac" dokumentami - jest to warunek w podaniu o wypłacenie świadczenia.
    Jak komus nie pasują warunki to zawsze może nie składać podania ;)