PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego ludzie sie nie cenia??

  • 21. Data: 2003-08-08 07:58:32
    Temat: Re: Dlaczego ludzie sie nie cenia??
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgtm9a$nee$1@news.onet.pl>, g...@p...onet.pl says...

    > Ci pseudo informatycy klepią stronki przy użyciu piratów, stąd takie mają
    > ceny. czas walczyć z piratami.

    Przy uzyciu piratow? Dla mnie osobiscie grafike robi kto inny. Natomiast
    ja cale skrypty pisze w zwyklym edytorze tekstowym w SuSE Linux. A
    system ten jest darmowy. Wiec nie wiem, o czym piszesz.

    Byc moze sa osoby, ktore uzywaja do tego oprogramowania nielegalnego.
    Ale sa tez i takie, ktore tego nie robia. Nie generalizowalbym wiec. I
    nie nazywalbym pseudo-informatykiem kogos, kto sprzedaje strone WWW za
    200 zl. To raczej normalne podejscie i zdrowa ocena obecnej sytuacji
    rynkowej.

  • 22. Data: 2003-08-08 10:41:38
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl> wrote in message
    > Krotko mowiac,
    > skoro nikt mu nie chce zaplacic za zrobienie strony, czy czegokolwiek,
    tyle
    > ile by chcial, to schodzi z cena dopoki znajdzie sie nabywca jego uslug.
    Jak
    > na targu;-)

    Krotko mowiac: teoretycznie masz racje :-)

    W praktyce istnieje jednak cos takiego jak bariera oplacalnosci (nikt nie
    bedzie doplacal do biznesu).
    Efekt jest taki, ze co prawda cena jest niska (wzmiankowane 150PLN) ale to,
    co w tej cenie jest zawarte, tez nie jest wiele warte (np zywcem kopniety
    jakis projekt open-source). Dodatkowo potem moze sie okazac, ze niska cena
    byla pulapka bo autor za niewielkie zmiany chce bajonskie sumy ... :-)

    Jak w zyciu - moge sobie co prawda kupic buty za 10PLN ale wiem, ze dlugo
    sie nimi nie naciesze :-)

  • 23. Data: 2003-08-08 11:14:59
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgtlko$lop$1@news.onet.pl>, f...@p...onet.pl says...

    > ja tez z takiego też założenia wychodzę. Dzięki temu mogę powiedziec ze jak
    > są zlecenia to mam pewnośc tych 200 zeta na dzień na rękę. A od ostatnich
    > kilku tygodni - są. Jakbym krzyczał ze chce za ten dzien roboty 500 to
    > pewnie bym pracował tylko ten jeden dzien. A tak zlecenia płyną z różnych
    > kierunków.

    Dokladnie tak jest. Zawsze beda tacy, ktorzy beda cos robili taniej.
    Trzeba po prostu znalezc rozsadna granice pomiedzy jakoscia projektu,
    czasem jego wykonania, a jego cena. Jesli projekt bedzie tani, ale do
    bani, to i tak go nikt nie kupi. Ale jesli stworzony projekt bedzie
    podobal sie klientowi, to go wezmie.

    Jesli nie sprzedaje Ci sie strona za 2000, to warto pomyslec nad
    obnizeniem ceny. Jesli jest to niemozliwe, bo stworzenie projektu
    zajmuje zbyt duzo czasu, to warto zastanowic sie nad skroceniem tego
    czasu poprzez stworzenie juz gotowych mechanizmow, ktore bedzie mozna
    zaadaptowac do innych projektow. Najlepiej wychodza na tym ci, ktorzy
    maja juz gotowe rozwiazania wymagajace tylko lekkiego dopasowania do
    wymogow klienta.

  • 24. Data: 2003-08-08 12:04:36
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgvv9p$31t$1@nemesis.news.tpi.pl>, i...@b...pl says...

> [...]
    > jakis projekt open-source). Dodatkowo potem moze sie okazac, ze niska cena
    > byla pulapka bo autor za niewielkie zmiany chce bajonskie sumy ... :-)

    No, tak tez bywa ;-) Ale to juz powinien ocenic kupujacy. To kupujacy
    glosuje swoim wlasnym portfelem. Jesli chce cos kupic bardzo tanio, to
    moze sie spodziewac, ze nie do konca spelni to jego wymagania. Ale moze
    to byc tez wynik tego, ze ktos stosuje takie rozwiazania, na ktore nie
    trzeba poswiecac sporo czasu i w ten sposob ogranicza koszty wykonania
    projektu.

    Cena zalezy tez od tego, na jaki rynek sprzedaje sie program. Osobiscie
    w Polsce witryne WWW skladajaca sie ze strony glownej, 3 podstron,
    formularza kontaktowego oraz interfejsu do odpowiedzi na pytania
    klientow sprzedaje za 139 PLN + VAT.

    Natomiast zastanawiam sie nad rozpoczeciem promocji swoich uslug w
    Internecie na terenie UK. I tam cene takiej strony ustalilem na 49 GBP
    (czyli 294 PLN). W Polsce za 249 PLN czegos takiego raczej nie sprzedam,
    ale mam nadzieje, ze w UK znajde na to chetnych.

    A co do projektow open source, to ostatnio zobaczylem, jak na Allegro
    ktos wciska sklep internetowy za 69 zl. Magia tego sklepu polega na tym,
    ze jest to projekt, ktory za darmo mozna sciagnac z internetu -
    osCommerce. W sklepie zostaly podmienione pliki graficzne oraz teksty na
    jezyk polski.

  • 25. Data: 2003-08-10 19:59:55
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > Z piratami?? Wystarczy przeciez sciagnac sobie z Internet'u wersje shereware
    > i sciagnac crack'a (chyba nie ma takiego programu, ktory nie mielby go) - i
    > takim oto sposobem ma sie program za 2000zl.

    a czymze innym jest taki program (scrackowany shareware), jak nie piratem?

    pozdrawiam,

    glos

  • 26. Data: 2003-08-11 07:56:01
    Od: "doktor vilgut" <c...@g...pl>

    Kto pod kim doły kopie ten sam w nie wpada.Ci co dzisiaj tak chetnie robia
    wszystko za darmoszkę, sami kiedyś wpadną w sidła swojej głupowatej
    polityki.
    Dziwi mnie tylko że na takim bazarze może stać buda przy budzie z tą samą
    marchewką i pietruszką,a cena jest wszędzie taka sama, A tu kiedy trzeba
    ruszyc łbem ,miec troche wyobrazni i wyczucia są tacy którzy zrobią stronę
    www za darmo i do łba im nie przyjdzie ze najzwyczajniej w świecie psują
    rynek. A zepsuty rynek reperuje się przez długie lata,Cóz widac nie każdy
    chce się uczyć na błędach

  • 27. Data: 2003-08-11 08:54:11
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7i6n$14br$1@news.atman.pl>, c...@g...pl says...

> [...]
    > rynek. A zepsuty rynek reperuje się przez długie lata,Cóz widac nie każdy

    Nie mowie tu o robieniu czegos za darmo. Ale mozna zrobic w ciagu
    miesiaca jakies 20 projektow za 200 PLN kazdy. Albo mozna nie zrobic
    zadnego za 5000 PLN.

  • 28. Data: 2003-08-11 13:39:12
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

    > Nie mowie tu o robieniu czegos za darmo. Ale mozna zrobic w ciagu
    > miesiaca jakies 20 projektow za 200 PLN kazdy. Albo mozna nie zrobic

    Można? Co to mają być za projekty? Hello World? ;-)

    Nie chodzi o to ile tylko jak. Myślę, że firmy, które kupują taką usługę za
    200 złotych powinny zdawać sobie sprawę z tego, że za jakość się płaci.
    Tak czy inaczej, kupią coś za 200zł, a poźniej pójdą do kogoś kto im
    to poprawi za 5000.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 29. Data: 2003-08-11 13:52:52
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh86b1$1nm$1@atlantis.news.tpi.pl>, g...@p...onet.pl
    says...

> [...]
    > 200 złotych powinny zdawać sobie sprawę z tego, że za jakość się płaci.
    > Tak czy inaczej, kupią coś za 200zł, a poźniej pójdą do kogoś kto im

    Mysle, ze podstawa to znalezienie granicy pomiedzy jakoscia, a cena. A
    co do jakosci, to zalezy od tego, kto to robi i jak to robi. Prawda jest
    taka, ze jesli ktos zrobi cos bylejak, to nie sprzeda tego nawet za 150
    zl.

  • 30. Data: 2003-08-12 06:55:30
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "doktor vilgut" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rynek. A zepsuty rynek reperuje się przez długie lata,Cóz widac nie każdy

    Jest tak dlatego, gdyż uczniowe i studenci, którzy robią strony za pół
    darmo - nie znają po prostu prawdziwego rynku. Utrzymywani są przez mamusię,
    która ich nakarmi i ubierze, a pieniążki ze stronki mogą przeznaczyć na
    piwo, chipsy i kino :)
    Natomiast ludzie na bararze główkują- wiedzą, że to ich jedyne źródło
    dochodu.
    Poza tym jeśli ktoś zarejestruje sobie firmę - musi liczyć się z pewnymi
    wydatkami stałymi, typu ZUS, opłata za prowadzenie rachunku, następnie
    podatki - to już wydatki zmienne.

    pozdr
    Krzysiek