PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego ludzie sie nie cenia??

  • 11. Data: 2003-08-07 12:48:32
    Temat: Re: Dlaczego ludzie sie nie cenia??
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

    Po prostu niektórzy lubią jak ich się w dupe ładuje.

    Przepraszam za wyrażenie, czasem mnie ponosi ;-)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 12. Data: 2003-08-07 13:43:21
    Od: "Przemek" <b...@b...pl>

    Użytkownik "||" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ..kiedy? było powiedziane takie fajne zdanie że nie każdy kto wyci?ł sobei
    > paznokcia jest chirurgiem ale za to każdy kto ma styk z komputerem jest
    > informatykiem ;(((
    >
    > ale ludzie zatrudniaj?cy do pracy rzadko wiedz? czego wymagać od
    > "informatyka" i jak maja 2 oferty jeden sie ceni za 2000 a drugi za 8000
    > biora tego za 2000 i nie ważne że nie potrafi tego co powinien do?ć że
    jest
    > tańszy :((

    Nie wiem czy czytales pare dni temu w GW byl artykul o przenoszeniu przez
    duze firmy
    zachodnie zlecen do tanich krajow .Podano przyklad indii gdzie w miare dobry
    programista zarabia okolo 5000$ (rocznie) .A poniewaz akurat w przypadku
    programowania praca na odleglosc jest bardzo latwa do zrealizowania a
    polska ma ambicje zostac takim krajem do ktorego przenosi sie tego typu
    dzialalnosc to mozesz sie domyslic ile bedziesz wart na "swiatowym
    rynku".Reasumujac - nawet gdyby wszyscy polscy programisci sie umowili i
    zadali np min 500zl za www to pewnie
    natychmiast pojawilaby firma ktora wspolpracowalaby z programistami z rosji
    ,chin czy bog wie skad i sprzedawalaby towar o polowe taniej.

    pzdr

  • 13. Data: 2003-08-07 13:54:14
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > Przygotowanie strony www wcale nie musi trwac dlugo i wymagac ciezkiej
    > mozolnej pracy, jesli stworzylo sie juz mechanizmy, ktore pozniej mozna
    > wykorzystac - np. skrypty generujace menu, czy tez pobierajace
    > odpowiednie dane z bazy danych.
    >
    > 2. zamiast za dwie stowki mozesz robic strone za stowke,

    ja tez z takiego też założenia wychodzę. Dzięki temu mogę powiedziec ze jak
    są zlecenia to mam pewnośc tych 200 zeta na dzień na rękę. A od ostatnich
    kilku tygodni - są. Jakbym krzyczał ze chce za ten dzien roboty 500 to
    pewnie bym pracował tylko ten jeden dzien. A tak zlecenia płyną z różnych
    kierunków.

  • 14. Data: 2003-08-07 14:04:18
    Od: "Ula" <g...@p...onet.pl>

    Ci pseudo informatycy klepią stronki przy użyciu piratów, stąd takie mają
    ceny. czas walczyć z piratami.

  • 15. Data: 2003-08-07 15:21:48
    Od: "ZIL" <m...@s...eisp.pl>

    > Ci pseudo informatycy klepią stronki przy użyciu piratów, stąd takie mają
    > ceny. czas walczyć z piratami.

    Z piratami?? Wystarczy przeciez sciagnac sobie z Internet'u wersje shereware
    i sciagnac crack'a (chyba nie ma takiego programu, ktory nie mielby go) - i
    takim oto sposobem ma sie program za 2000zl.

    W tej branzy juz od dawna mowi sie, ze nie zrobi sie majatku (no moze
    nieliczni), to nie rok 99 gdzie firmy design'erskie zakladane zreszta przez
    studentow mialy milonowe obroty.

    Zawsze na rynku beda firmy, ktore ta sama robote wykonaja za 10000zl i to
    samo za 100zl - taka branza.

  • 16. Data: 2003-08-07 19:47:16
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "zgapa" <z...@n...org> writes:

    > Czyli niedlugo dojdziemy do ceny 10 zl za www
    > lub beda doplacac jeszcze pracodawcy za wykonanie strony:)

    nie. jesli cena bedzie zbyt niska, to ludzie wezma sie za co innego,
    bo to stanie sie nieoplacalne.... i wszystko wroci do rownowagi znow.

    to wlasnie na tym polega wolny rynek... nikt nic nie reguluje ani nie
    ustala z gory.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 17. Data: 2003-08-07 22:42:15
    Temat: Re: SKANDAL! Dlaczego istnieją darmowe programy?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ula napisał:

    > Ci pseudo informatycy klepią stronki przy użyciu piratów, stąd takie mają
    > ceny. czas walczyć z piratami.

    Nie, od razu z czółka i po kłopocie? Są programy legalne, tylko trzeba
    poszukać. I chyba od tego tematu trzeba było zacząć - programiści
    freewar'ów i open source do smoły! :)

    Flyer

  • 18. Data: 2003-08-08 05:45:19
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl>

> [...]
    > bo to stanie sie nieoplacalne.... i wszystko wroci do rownowagi znow.
    >
    > to wlasnie na tym polega wolny rynek... nikt nic nie reguluje ani nie

    Heh - widac, ze raczej nie mialas okazji ogladac nigdy sesji gieldowej.
    Zobaczylabys, jak idealnie dziala prawo popytu i podazy. Ale do rzeczy.
    Nawet jesli czesc ludzi faktycznie zaczelaby sie brac za cos innego, to tym
    samym na rynku zostanie mniej osob (informatykow) i ceny ich pracy zaczelyby
    rosnac, jednak do pewnego momentu, bowiem w pewnej chwili zauwazyliby to
    inni (ktorzy dali sobie wczesniej spokoj, uznajac to za nieoplacalne) i znow
    powrocili na rynek, zeby zarobic (co oczywiscie zwiekszy podaz pracy ze
    strony informatykow => spadek cen tej pracy). Tak dziala rynek ;-)

    Tomasz Gessner
    www.fop.pl - analizy futures
    t...@o...pl
    ********************************

  • 19. Data: 2003-08-08 05:46:08
    Od: gembon <g...@o...pl>

    Dnia Thu, 7 Aug 2003 16:04:18 +0200, Ula <g...@p...onet.pl> napisał:

    > Ci pseudo informatycy klepi? stronki przy u?yciu piratów, st?d takie maj?
    > ceny. czas walczyae z piratami.
    >
    > U?ytkownik "Przemek" <b...@b...pl> napisa? w wiadomooeci
    >>
    > [...]

    ------
    Ludzie nauczcie sie wreszcie odpowiadac pod cytatami! Netykieta!

    ---
    borys ivanowicz gembon
    www: http://www.gembon.prv.pl
    e-mail: g...@o...pl

  • 20. Data: 2003-08-08 06:15:19
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl> writes:

    [...]

> [...]
    > powrocili na rynek, zeby zarobic (co oczywiscie zwiekszy podaz pracy ze
    > strony informatykow => spadek cen tej pracy). Tak dziala rynek ;-)

    no toz dokladnie wlasnie o to mi chodzilo :)