PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile zarabiaja lawnicy

  • 1. Data: 2003-08-07 07:49:07
    Temat: ile zarabiaja lawnicy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    byl tu niedawno taki watek, a poniewaz jestem swiezo po rozmowie z
    matka (jest lawnikiem) to moge przytoczyc:

    - o ile lawnikiem jest osoba pracujaca, nie dostaje nic - natomiast
    pracodawca jest zobowiazany jej placic za dzien nieobecnosci w pracy
    jak za urlop;
    - o ile lawnikiem jest osoba na rencie/emeryturze dostaje za
    _rozprawe_ 41 zl.
    - miesiecznie jest limit rozpraw ok. 3 (tak jest w lubelskim sadzie,
    ale prawdopodobnie to limit ogolnokrajowy, aczkolwiek pewna nie
    jestem).

    wniosek: z lawnikowania wyzyc sie nie da, a i zarobic miesiecznie 800
    zl tez sie nie da.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 2. Data: 2003-08-07 08:42:43
    Temat: Re: ile zarabiaja lawnicy
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <m...@p...ninka.net>
    Nina M. Miller napisał(a):
    > - o ile lawnikiem jest osoba na rencie/emeryturze dostaje za
    > _rozprawe_ 41 zl.
    Napewno rozprawe?
    szędzie piszą o 40 zł dziennie.

    > - miesiecznie jest limit rozpraw ok. 3 (tak jest w lubelskim sadzie,
    > ale prawdopodobnie to limit ogolnokrajowy, aczkolwiek pewna nie
    > jestem).
    Nie, lokalny.

    Ogólnokrajowy to:
    Tytuł: Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów
    powszechnych.

    Art. 170. § 1. Ławnik może być wyznaczony do udziału w rozprawach do
    dwunastu dni w ciągu roku; liczba tych dni może być
    zwiększona przez prezesa sądu tylko z ważnych przyczyn, a zwłaszcza w
    przypadku konieczności zakończenia rozprawy z udziałem
    tego ławnika.

    Czyli w praktyce - dowolnie dużo, ale trzeba dostać przydział.

    Na różnych stronach piszą, że jest zazwyczaj jest podobnie jak w
    lublinie - przeważnie 2-4 posiedzeń w miesiącu.
    No i zdaża się, że o ławniku zapomną i nie ma wogóle żadnego
    posiedzenia w kadencji :-)

    > wniosek: z lawnikowania wyzyc sie nie da, a i zarobic miesiecznie 800
    > zl tez sie nie da.
    Sądząc po:
    http://www2.gazeta.pl/praca/1,41611,1584308.html
    się da, ale bardzo wyjątkowo.

    Pani ławnik wypowiada się tak:
    Ile można zarobić, będąc ławnikiem?

    Od mniej więcej dwóch lat mam średnio dwie-trzy rozprawy w miesiącu, czyli
    dostaję od 80 do 120 zł. Mój rekord to 18 rozpraw w miesiącu, ale wtedy
    nałożyły się na siebie dwa duże procesy - gangu "Szczura" i w sprawie
    zabójstwa w sklepie Ultimo.
    Taka sytuacja zdarza się jednak raz na kilka lat.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 3. Data: 2003-08-07 09:22:57
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    guzik prawda
    w Gdansku np masz 2 sady
    i w zaleznosci od roboty dla lawnikow tyle sie zarabia
    mamy sad zwykly i rejonowy
    i w rejonowym podobno jest tyle roboty ze 800 zl to lawnik ma spokojnie
    wogole mowili o tym w wiadomosciach
    i niewiem poco by mieli dementowac pogloski i sciemniac ze mozna tyle
    zarobic
    widac wszystko sie zmienilo