PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego ludzie sie nie cenia??

  • 1. Data: 2003-08-07 09:37:59
    Temat: Dlaczego ludzie sie nie cenia??
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    Tylko zaczynam tu czytac 1 slowem przetargi niewolnikow na www banery itp
    (praca.szukana)
    wykonam sklep internetowy za 150 zl
    kto slyszal o takim czyms??
    przeciez to smiechu nie jest warte
    jak tak nisko sie cenisz i robisz dobrze to nigdy niebedziesz w branzy facio
    a jak odwalasz fuszerke za 150 zl i nazywasz to sklep to szkoda gadac
    a te texty typu strona od 200 zl czy nawet mniej
    w czym wy te strony robicie??
    a jak przyjdzie umowa o dzielo??
    to co?? gowno macie z tego
    czlowieku idz z lopata do pracy
    tam tak placa
    bo ja niewiem
    ja nad www siedze cala przynajmniej (z qumplem) tydzien
    i musi ona wygladac
    nie odam gowna
    a tu co?
    baner za 10 zl
    co to za baner we flashu ktory ty sprzedaz za 10 zl?
    pokazcie przyklady bo az smiac sie chce

    Ja rozumiem ludzi ktorzy cenia swoja robote i pisza ze nalezy z nimi
    rozmawiac itp o cenie
    daja portofilio i koniec
    a tu to przetarg niewolnikow ktorzy robia albo 1 slowem gowno a nie projekty
    albo pracuja za niewolnicze stawki 2 zl na godzine

    TRAGEDIA
    SAMI LUDZIE DOPROWADZACIE DO TAKIEJ SYTUACJI!!!!!!!!!!!!

  • 2. Data: 2003-08-07 10:03:40
    Temat: Re: Dlaczego ludzie sie nie cenia??
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl>

    Najpierw proponuje zerknac do pierwszej lepszej ksiazki z mikroekonomii i
    zapoznac sie z prawem popytu i podazy. Podejrzewam, ze i tak nie bedzie Ci
    sie chcialo tego zrobic, wiec Cie wyrecze. Pracodawcy generuja popyt na
    prace, a pracownicy generuja jej podaz. Styczną tych dwoch pojec bedzie
    wynagrodzenie, czyli "zloty srodek", gdzie obie strony dobijaja targu. Skoro
    na rynku przewaza podaz pracy (jest duzo tych ktorzy chca pracowac), a
    popyt na nia jest zdecydowanie mniejszy, to pracodawca dyktuje warunki. Cena
    pracy w tym momencie spada. Skoro uczelnie "produkuja" tony informatykow, to
    dziwisz sie, ze ceny ich pracy zaczely sie tak ksztaltowac? Krotko mowiac,
    skoro nikt mu nie chce zaplacic za zrobienie strony, czy czegokolwiek, tyle
    ile by chcial, to schodzi z cena dopoki znajdzie sie nabywca jego uslug. Jak
    na targu;-)

    Tomasz Gessner
    www.fop.pl - analizy futures
    t...@o...pl
    ********************************

  • 3. Data: 2003-08-07 10:07:45
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    Czyli niedlugo dojdziemy do ceny 10 zl za www
    lub beda doplacac jeszcze pracodawcy za wykonanie strony:)
    heh
    dobre

  • 4. Data: 2003-08-07 10:22:09
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl>

    > Czyli niedlugo dojdziemy do ceny 10 zl za www
    > lub beda doplacac jeszcze pracodawcy za wykonanie strony:)
    > heh
    > dobre

    Niestety, tak dziala rynek ...
    Stad wlasnie te wszystkie zabiegi o ozywienie gospodarcze. Wg. badan przy
    wzroscie PKB > 4,5-5% bezrobocie powinno zaczac spadac. Czyli tym samym
    popyt na prace zacznie sie zwiekszac. Podejrzewam, ze w zwiazku z tym
    najpierw zostana zebrane "najlepsze oferty" z rynku w postaci fachowcow i
    ludzi najlepiej wyksztalconych, a jak Ci zaczna sie "konczyc" to w tym
    momencie cena ich pracy zacznie po prostu rosnac. Tak wyglada juz "normalny"
    rynek, ale jeszcze daleko nam do niego ... :(

    Tomasz Gessner
    www.fop.pl - analizy futures
    t...@o...pl
    ********************************

  • 5. Data: 2003-08-07 10:32:03
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl> napisał w
    wiadomości news:bgt98d$j4d$1@news.onet.pl...

    > Niestety, tak dziala rynek ...
    > Stad wlasnie te wszystkie zabiegi o ozywienie gospodarcze.

    Nie do końca sie zgodzę. Weźmy np. lekarzy, którzy chyba ponizej 30 zł za
    wizytę nie biorą. Czy znaczy, że jest ich za mało bo gdyby było ich więcej
    to wizyta kosztowałaby 2 zł ? Nie bardzo. Oni sie cenią i niżej nie schodzą
    i chyba nie zejdą.

  • 6. Data: 2003-08-07 10:43:39
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl>

> [...]
    > wizytę nie biorą. Czy znaczy, że jest ich za mało bo gdyby było ich więcej
    > to wizyta kosztowałaby 2 zł ? Nie bardzo. Oni sie cenią i niżej nie

    A skad wiesz ile ich praca jest "naprawde warta", tzn. ile bylaby warta,
    gdyby popyt wewnetrzny byl na normalnym (europejskim) poziomie. Moze
    70/100/130zl? Porownaj ich zarobki z kolegami z zachodu. A odnosnie spadku
    cen ich uslug, to oczywiscie gdyby byla "moda" na bycie lekarzem, to ludzie
    szturmem ruszyliby na uczelnie zwiazane z medycyna. Taka nisze rynkowa
    oczywiscie wypatrzylyby rowniez uczelnie prywatne i zaczelyby sie pojawiac
    rowniez z ich strony propozycje studiowania prywatnie medycyny. Spojrz na
    rynek prywatnej edukacji. Widac po nim doskonale, co jest w modzie -> czyli
    gdzie bedzie w przyszlosci trudno o prace. Jak widzisz mody na kierunek
    zwiazany z medycyna nie ma, wiec i nie ma duzego wysypu absolwentow tego
    kierunku na rynek (jak ma to miejsce w przypadku marketingowcow,
    zarzadzajacych, informatykow itp.) Choc jesli chodzi o rynek zwiazany z
    medycyna, to nie znam jego specyfiki, wiec watku dalej nie ciagne ...

    Tomasz Gessner
    www.fop.pl - analizy futures
    t...@o...pl
    ********************************

  • 7. Data: 2003-08-07 11:07:13
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgt6lf$9ks$1@wulkan.npnet.org>, z...@n...org says...

> [...]
    > a te texty typu strona od 200 zl czy nawet mniej
    > Ja rozumiem ludzi ktorzy cenia swoja robote i pisza ze nalezy z nimi

    Sprawa jest prosta. Ceny reguluje rynek. Nie reguluje tego ilosc postow
    produkowanych na pl.praca.dyskusje. Mozesz wyslac jeszcze za 20 postow
    jak jest kiepsko i do bani. Ale nie powiekszy to Twojego budzetu
    domowego i nie sprawi, ze zlecenia beda do Ciebie plynely strumieniami.

    Ty robisz strone w tydzien, a inni ja moga robic w dwa dni. Jedni maja
    juz gotowe mechanizmy napisane w Perlu, PHP, czy tez innej technologii i
    dla nich sprawa wymaga tylko wlania odpowiedniej tresci do bazy danych,
    modyfikacje w gotowych template'ach i dogadanie sie z grafikiem, aby
    przygotowal oprawe graficzna.

    Przygotowanie strony www wcale nie musi trwac dlugo i wymagac ciezkiej
    mozolnej pracy, jesli stworzylo sie juz mechanizmy, ktore pozniej mozna
    wykorzystac - np. skrypty generujace menu, czy tez pobierajace
    odpowiednie dane z bazy danych.

    Masz 3 wyjscia:

    1. bedziesz pisal kolejne posty, jak jest zle i niedobrze, co nic nie
    zmieni, a bedzie jedynie strata czasu,

    2. zamiast za dwie stowki mozesz robic strone za stowke,

    3. mozesz zajac sie czyms innym, co przyniesie Ci wieksze dochody.

  • 8. Data: 2003-08-07 11:19:17
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl> napisał w
    wiadomości news:bgtagm$m81$1@news.onet.pl...

    > A skad wiesz ile ich praca jest "naprawde warta", tzn. ile bylaby warta,
    > gdyby popyt wewnetrzny byl na normalnym (europejskim) poziomie. Moze
    > 70/100/130zl?

    Warta byłaby (jest) tyle ile rynek chce im zapłacić.

    > Porownaj ich zarobki z kolegami z zachodu.

    Po co? Poza prezesami to wszyscy zarabiamy kilkakrotnie mniej niż na
    Zachodzie.

> [...]
    > zarzadzajacych, informatykow itp.) Choc jesli chodzi o rynek zwiazany z
    > medycyna, to nie znam jego specyfiki, wiec watku dalej nie ciagne ...

    Na pewno jest min. 4 kandydatów na miejsce więc mozna powiedzieć, że moda
    jest. Tylko, że nie tak łatwo jest otworzyć uczelnię medyczną jak np Szkołę
    Biznesu czy Informatyki więc lekarzy nie ma tak wielu.

  • 9. Data: 2003-08-07 12:04:34
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wizytę nie biorą. Czy znaczy, że jest ich za mało bo gdyby było ich więcej
    > to wizyta kosztowałaby 2 zł ? Nie bardzo. Oni sie cenią i niżej nie

    W panstwowych ośrodkach lekarzom płaci budżet a branie odbywa sie w
    prywatnych przychodniach.
    Do takich przychodni idą ludzie, którym nie mogą sobie pozwolić na czekanie
    tygodniami na przyjęcie albo chca mnieć gwarancje pożądnego leczenia - więc
    płacą.
    Poza tym istniejąprzynajmniej dwie istotne różnice między lekarzami a
    informatykami:
    1. W medycynie nie ma poważnej konkurencji ze ztrony amatorów - żeby wypisać
    receptę zwolnienie czy zaświadczenie trzeba mieć uprawnienia a prowadzenie
    własny gabinet można prowadzić dopiero po specjalizacji (i to chyba nawet
    II). Żeby założyć firmę "informatyczną" wystarczy zarejestrować działalność
    gospodarczą. Wszelkiego rodzaju certyfikaty Microsoftu, Optimusa itp nie są
    warunkiem sine qua non, a jedynie rodzajem informacji dla klientów.
    2. Różnica w poziomie ryzyka. Kiepską stronę czy banner łatwo można
    przeboleć, zwłaszczakiedy zapłaciło się za nią psie pieniądze. Z chorobami
    jest inaczej - ból, strach przed śmiercią czy fatalne samopoczucie pacjenta
    są czynnikami ułatwiającymi lakarzą utrzymanie wysokich cen. Zawuaż, że
    taniutkie usługi informatyczne są głownie w dziedzinach najłatwiejszych
    (strony www, banery) - a zlecają je ludzie niemający bladego pojęcia o
    komputerach. Tam gdzie jest większa odpowiedzialność (np systemy bankowe)
    pracują profesjonaliści za odpowiednio wysokie pieniądze.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2003-08-07 12:20:08
    Od: "||" <S...@g...pl>

    ..kiedyś było powiedziane takie fajne zdanie że nie każdy kto wyciął sobei
    paznokcia jest chirurgiem ale za to każdy kto ma styk z komputerem jest
    informatykiem ;(((

    ale ludzie zatrudniający do pracy rzadko wiedzą czego wymagać od
    "informatyka" i jak maja 2 oferty jeden sie ceni za 2000 a drugi za 8000 to
    biora tego za 2000 i nie ważne że nie potrafi tego co powinien dość że jest
    tańszy :((

    dodatkowo same oferty sa robione bzurnie typu - zawsze jest wymagany super
    angielski (a oferta dotyczy pracy kompletnei nei związanej z językiem) lub
    wymaga się od takiego informatyka "wszystkiego" - pełnego przeglądu z
    zakresu informatyka a potem i tak programuje on tylko np 1 języku lub
    obsługuej jeden system :((

    pozdr