PracaGrupypl.praca.dyskusje › Deputat weglowy.

  • 11. Data: 2003-04-14 15:44:23
    Temat: Re: Deputat weglowy.
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    winetu <P...@w...pl> wrote:
    > Znaczy się pracownicy pańswowych instytucji powinni się pozwalniać żeby nie
    > zabierać pieniedzy ludziom, którzy uczciwie pracują?

    W zdecydowanej większości tak.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10269 dzień życia, sprawność

  • 12. Data: 2003-04-14 23:12:07
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "winetu" <P...@w...pl> writes:

    > Znaczy się pracownicy pańswowych instytucji powinni się pozwalniać żeby nie
    > zabierać pieniedzy ludziom, którzy uczciwie pracują?

    nie. panstwowe firmy ktore sa nierentowne i do ktorych trzeba doplacac
    z podatkow powinny byc zamkniete.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 13. Data: 2003-04-14 23:38:25
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    winetu napisał:

    > Znaczy się pracownicy pańswowych instytucji powinni się pozwalniać żeby nie
    > zabierać pieniedzy ludziom, którzy uczciwie pracują?

    Nie. Jezeli nie ma kuchni na wegiel to nie pisze, ze ma. Jak znam zycie
    to wszyscy na PKP takie "maja".

    Flyer

  • 14. Data: 2003-04-15 06:58:28
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > Nie. Jezeli nie ma kuchni na wegiel to nie pisze, ze ma. Jak znam zycie
    > to wszyscy na PKP takie "maja".

    He, pracowałem na PKP i nic nie musiałem pisać, deputat dostawał każdy.
    Macie pretensje do garbatego, że dzieci ma proste. Jedni mają bony na
    święta, dopłaty do wczasów, inni samochód służbowy a jeszcze inni deputat,
    zostało to ze starych czasów i tyle.

  • 15. Data: 2003-04-15 07:01:37
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > nie. panstwowe firmy ktore sa nierentowne i do ktorych trzeba doplacac
    > z podatkow powinny byc zamkniete.

    Jasne wtedy bezrobocie zmaleje. Nie dość, że padnie PKP to jeszcze wszystkie
    inne spółki pijawki, ludzie nie będą mieli czym jeździć do pracy i do szkoły
    i krąg nędzy zatoczy jeszcze większe koło. Znasz jakieś państwo, które nie
    dotuje nierentownych instytucji?

  • 16. Data: 2003-04-15 08:20:44
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > nie ma jednak tak, ze z budzetu sie utrzymuje firmy-molochy
    > pochlaniajace miliardy dolarow

    Jakiś czas temu (już dość dawno, do tego nie mam absolutnie głowy do liczb,
    może inny grupowicz pamięta coś na ten temat) czytałem (Nesweek albo Wprost
    albo Polityka) o micie amerykańskiego kapitalizmu. Byłe piekne wykrezy z
    mln$ na dotacje np. do produkcji rolnej, przemysłu naftowego i jeszcze paru
    innych rzeczy.

  • 17. Data: 2003-04-15 08:22:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "winetu" <P...@w...pl> writes:

    > Jasne wtedy bezrobocie zmaleje. Nie dość, że padnie PKP to jeszcze wszystkie

    juz zaraz potem - nie.
    ale w dluzszej perspektywie - tak. oczywiscie, to wymagaloby znacznie
    wiekszych zmian wprowazonych rownoczesnie. a wiec obnizki podatkow
    przede wszystkim, reformy systemu ubezpieczen spolecznych, reformy
    sadownictwa oraz uproszczenia prawa.

    te wszystkie czynniki dzis dusza przedsiebiorczosc, zniechecaja do
    pracy - bo kazdy z nas (srednio) 80% swoich zarobkow oddaje panstwu w
    formie takich badz innych podatkow i przymusowych swiadczen.

    dotowanie nierentownych przedsiebiorstw przez panstwo i sztuczne
    utrzymywanie braku bezrobocia prowadzi do biedy - a to juz cwiczylismy
    za socjalizmu realnego. pamietasz puste polki w klepach, gdzie mozna
    bylo tylko ocet dostac, wielogodzinne kolejki po mieso, kartki na
    wszystkie podstawowe produkty?

    kto ma zarabiac i doplacac do tych panstwowych nierentownych firm?

    > inne spółki pijawki, ludzie nie będą mieli czym jeździć do pracy i do szkoły
    > i krąg nędzy zatoczy jeszcze większe koło. Znasz jakieś państwo, które nie
    > dotuje nierentownych instytucji?

    np. USA. stosunkowo tam niezle jest od tej strony. oczywiscie panstwo
    zajmuje sie "dotowaniem" armii ;) policji, sadow... doklada do
    edukacji (chociaz stosunkowo niewiele), zapewnia minimalna opieke
    medyczna dla najbiedniejszych (medicare i medicaid, ale generalnie
    ubezpieczenia sa prywatne poza tym, nie wystepue system ubezpieczen
    jak w polsce oparty o umowe miedzypokoleniowa) i inne pomniejsze
    serwisy.

    nie ma jednak tak, ze z budzetu sie utrzymuje firmy-molochy
    pochlaniajace miliardy dolarow (no.. moze z wyjatkiem NASA, ktora
    zreszta tez przez administracje busha ma mocno obciety budzet teraz).
    caly przemysl to sa firmy prywatne, korporacje, notowane na gieldzie
    spolki akcyjne etc. - a nie firmy panstwowe.
    panstwo moze miec udzialy w roznych firmach, owszem (i ma) - ale firmy
    same jako takie podlegaja mechanizmom rynkowym.

    nie jest to wolny rynek w postaci czystej (no taki to mzoe byl tam 100
    lat temu) - ale stosunkowo go duzo i co jak co, ale to widac w
    wynikach ekonomicznych ;))

  • 18. Data: 2003-04-15 09:44:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    winetu napisał:

    > He, pracowałem na PKP i nic nie musiałem pisać, deputat dostawał każdy.

    To powinien ktos z wyzszego kierownictwa poleciec za "organizacje".

    Flyer

  • 19. Data: 2003-04-15 09:44:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    winetu napisał:

> [...]

    Tu sie podepne. A czy nie ciekawe jest, ze w naszym "liberalnym"
    kapitalizmie ( ;) ) Panstwo mowi PKP komu maja dawac znizke, nie
    wyrownujac jej. Oczywiscie, jestem za likwidacja znizek, jezeli nie sa
    wyrownywane przez Panstwo z podatkow. Nie liberalne, bo z podatkow
    wszystkich obywateli?

    Flyer

  • 20. Data: 2003-04-15 11:41:09
    Od: a...@p...onet.pl

    > nie. panstwowe firmy ktore sa nierentowne i do ktorych trzeba doplacac
    > z podatkow powinny byc zamkniete.

    Nawet w USA prywatne firmy (o panswtowych nie wspomne) sa w pewien sposob
    dotowane bezposrednio lub posrednio. Szczegolnie jesli firma na duze znaczenie
    dla gospodarki amerykanskiej lub komus zalezy zeby firma mimo strat przez iles
    lat nadal istniala. Tak sie dzieje szczegolnie w wielkimi koncernami, zanim
    oglosza upadlosc maja prawo np. do ochrony przed wierzycielami. Poza tym
    tamtejsze banki tez maja interes zeby firma wyszla z dolka mimo tymczasowych
    strat, bo potem odbija sobie na wspolpracy z nia. Nie to co w Polsce gdzie bank
    z obcym kapitalem sklada wniosek o upadlosc firmy jesli ta zalega 2 dni z
    odsetkami za kredyt. Byl na ten temat nawet artykul w Newsweeku.

    Pozdrowienia
    Auck