PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Degradacja" - moga tak zrobic?

  • 1. Data: 2006-04-10 14:40:15
    Temat: "Degradacja" - moga tak zrobic?
    Od: "MinSu" <s...@d...cc>

    Witam,

    Od poltora roku jestem zatrudniony na stanowisku "Inzynier" na umowie na
    czas okreslony (5 lat).

    Firma wprowadza zunifikowany (z globalnym) system kadrowy i teraz moje
    stanowisko mialoby sie nazywac "Junior Engineer / Mlodszy Inzynier".
    "Inzynier" - dopiero po 2 latach pracy. W
    zwiazku z tym wkrotce mam podpisac angaz. Pieniadze te same, ale nie jestem
    zadowolony - zwlaszcza kiedy rozgladam sie za czyms innym, zle bedzie
    wygladala w swiadectwie pracy taka "degradacja".

    (1) Moge nie podpisywac? Tzn. w sumie wiem ze moge i zamierzam ich olac,
    ale...
    (2) Co jesli nie podpisze?

    Czy firma moze zmieniac stanowisko w taki sposob, w czasie trwania umowy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-10 14:45:31
    Temat: Re: "Degradacja" - moga tak zrobic?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    MinSu wrote:
> [...]
    > (2) Co jesli nie podpisze?
    >
    > Czy firma moze zmieniac stanowisko w taki sposob, w czasie trwania umowy?

    Nie wiem jak ze stanowiskami, jeśli sprawa ma się finansów, to musi być
    podpisana nowa umowa, gdy ci ją obniżają, jeśli podwyższają wystarcza
    anks do umowy. Jeśli byłaby to degradacja finansowa, to w przypadku
    niepodpisania, moga wypowiedziec ci starą umowę po prostu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-04-10 15:18:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1dqpm$2he$1@inews.gazeta.pl>
    MinSu <s...@d...cc> pisze:

> [...]
    > jestem zadowolony - zwlaszcza kiedy rozgladam sie za czyms innym, zle
    > bedzie wygladala w swiadectwie pracy taka "degradacja".

    Przecież i tak najważniejszy jest zakres obowiązków i to przedstawiasz w CV,
    a nie nazwę stanowiska.
    Jeśli zakres obowiązków Ci się nie zmniejszy, to nie widzę problemu w
    podpisaniu takiego angażu.

    > (1) Moge nie podpisywac? Tzn. w sumie wiem ze moge i zamierzam ich
    > olac, ale...
    > (2) Co jesli nie podpisze?

    Jeśli wiesz, że możesz olać i nie podpisywać, to logiczne dla mnie jest, że
    wiesz czy i jakie konsekwencje poniesiesz z tego tytułu :)

    > Czy firma moze zmieniac stanowisko w taki sposob, w czasie trwania
    > umowy?

    A dlaczego nie?
    Wystarczy, że wprowadzi procedury ISO nakazujące ujednolicić nazewnictwo
    stanowisk.
    Jeśli nie zmienia Ci się przy tym wysokość wynagrodzenia i zakres
    obowiązków, to nie widzę w tym niczego niewłaściwego.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-04-10 21:48:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    <s...@d...cc> pisze:

    > Czy firma moze zmieniac stanowisko w taki sposob, w czasie trwania umowy?
    Pracodawca może wypowiedzieć warunki pracy i płacy (jest to tzw.
    wypowiedzenie zmieniające). Niekiedy nazywane jest to aneksem do umowy, ale
    to nie ma znaczenia.
    Umowy na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy nie można wypowiedzieć (ale
    można rozwiązać bez wypowiedzenia), chyba że strony przewidziały w umowie
    dopuszczalność jej wcześniejszego rozwiązania za 2-tygodniowym
    wypowiedzeniem.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-04-11 06:51:15
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MinSu" <s...@d...cc> napisał w wiadomości
> [...]
    > (2) Co jesli nie podpisze?
    >
    > Czy firma moze zmieniac stanowisko w taki sposob, w czasie trwania umowy?

    Olej sprawe - to w niczym nie przeszkadza. Rekruterzy doskonale sobie zdaja
    sprawe, ze takie ruchy, jak zmiany nazw zespolow, stanowisk itp to norma w
    korporacjach, i nikt nie bedzie bral do bani. Ja tez tak mam - bylem
    administratorem, potem mlodszym administratorem systemow grupowych, potem
    znow administratorem itp. I w niczym mi to nie przeszkadzalo.
    pozdr
    /p

  • 6. Data: 2006-04-11 10:12:45
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    >W wiadomości <news:e1dqpm$2he$1@inews.gazeta.pl>
    > A dlaczego nie?
    > Wystarczy, że wprowadzi procedury ISO nakazujące ujednolicić nazewnictwo
    > stanowisk.

    ISO nie ma nic do nazewnictwa stanowisk - aby system "dzialal" moze jedynie
    sugerowac zmiany w zakresach obowiazkow/uprawnien
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 7. Data: 2006-04-11 10:19:47
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1fvfj$sih$1@atlantis.news.tpi.pl>
    jareka <jarkita@_usun_to_interia.pl> pisze:

    > ISO nie ma nic do nazewnictwa stanowisk - aby system "dzialal" moze
    > jedynie sugerowac zmiany w zakresach obowiazkow/uprawnien.

    Nie ma nic stricte do samego nazewnictwa (czyli nieważne, czy dane
    stanowisko nazwiesz sobie "sprzątaczka" czy "konserwator powierzchni
    płaskich"), ale ja pisałam o jego ujednoliceniu, czyli o uporządkowaniu. A
    to może się wiązać ze zmianą nazw starych stanowisk tak, by były bardziej
    logiczne i zrozumiałe w odniesieniu do obowiązków, jakie są temu stanowisku
    przynależne.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-04-16 19:21:49
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Mon, 10 Apr 2006 16:40:15 +0200, MinSu wrote:

> [...]
    > (2) Co jesli nie podpisze?
    >
    > Czy firma moze zmieniac stanowisko w taki sposob, w czasie trwania umowy?

    Pojęcie angaż nie jest precyzyjne, więc będę musiał sie troszkę więcej
    gimnastykować przy odpowiedzi. "Nowy angaż" oznacza raczej zmianę
    warunków pracy i płacy na plus. Jeżeli w umowie o pracę na czas określony
    masz klauzulę o dopuszczalnoći wypowiedzenia, wtedy możliwe jest
    dwutygodniowe wypowiedzenie warunków zatrudnienia. Jeśli przed upływem
    połowy okresu wypowiedzenia nie zgodzisz się (na piśmie) na zaproponowane
    w ten sposób warunki, z upływem okresu wypowiedzenia przestajesz być
    pracownikiem.
    Pracodawca, jako jedna z równoprawnych stron stosunku pracy, może
    wystąpić z wnioskiem o zawarcie porozumienia stron dotyczącego nowych
    mniej korzystnych dla pracownika warunków pracy i płacy.
    Powyżej podałem dwa dopuszczone prawem sposoby zmiany warunków
    zatrdunienia. O ile przy porozumieniu stron wymagany jest Twój podpis,
    to przy wypowiedzeniu wystarczy doręczenie oświadczenia woli
    pracownikowi, żeby było ono skuteczne (świadkowie).
    Tak wiec nic Ci nie da niepodpisywanie "angażu", bo jeśli pracodawca
    ma zamiar zmienić warunki zatrdunienia to i tak to zrobi tyle, że
    w drodze wypowiedzenia.

    --
    abakan