PracaGrupypl.praca.dyskusje"Degradacja" - moga tak zrobic? › Re: "Degradacja" - moga tak zrobic?
    From: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "Degradacja" - moga tak zrobic?
    Date: Sun, 16 Apr 2006 21:21:49 +0200

    On Mon, 10 Apr 2006 16:40:15 +0200, MinSu wrote:

    > Od poltora roku jestem zatrudniony na stanowisku "Inzynier" na umowie na
    > czas okreslony (5 lat).
    >
    > Firma wprowadza zunifikowany (z globalnym) system kadrowy i teraz moje
    > stanowisko mialoby sie nazywac "Junior Engineer / Mlodszy Inzynier".
    > "Inzynier" - dopiero po 2 latach pracy. W
    > zwiazku z tym wkrotce mam podpisac angaz. Pieniadze te same, ale nie jestem
    > zadowolony - zwlaszcza kiedy rozgladam sie za czyms innym, zle bedzie
    > wygladala w swiadectwie pracy taka "degradacja".
    >
    > (1) Moge nie podpisywac? Tzn. w sumie wiem ze moge i zamierzam ich olac,
> [...]

    Pojęcie angaż nie jest precyzyjne, więc będę musiał sie troszkę więcej
    gimnastykować przy odpowiedzi. "Nowy angaż" oznacza raczej zmianę
    warunków pracy i płacy na plus. Jeżeli w umowie o pracę na czas określony
    masz klauzulę o dopuszczalnoći wypowiedzenia, wtedy możliwe jest
    dwutygodniowe wypowiedzenie warunków zatrudnienia. Jeśli przed upływem
    połowy okresu wypowiedzenia nie zgodzisz się (na piśmie) na zaproponowane
    w ten sposób warunki, z upływem okresu wypowiedzenia przestajesz być
    pracownikiem.
    Pracodawca, jako jedna z równoprawnych stron stosunku pracy, może
    wystąpić z wnioskiem o zawarcie porozumienia stron dotyczącego nowych
    mniej korzystnych dla pracownika warunków pracy i płacy.
    Powyżej podałem dwa dopuszczone prawem sposoby zmiany warunków
    zatrdunienia. O ile przy porozumieniu stron wymagany jest Twój podpis,
    to przy wypowiedzeniu wystarczy doręczenie oświadczenia woli
    pracownikowi, żeby było ono skuteczne (świadkowie).
    Tak wiec nic Ci nie da niepodpisywanie "angażu", bo jeśli pracodawca
    ma zamiar zmienić warunki zatrdunienia to i tak to zrobi tyle, że
    w drodze wypowiedzenia.

    --
    abakan