eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykszta^(3)ceniem ?rednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mniestudent?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.nask.pl!uw.edu.pl!lublin.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kingram <k...@N...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy z wykszta^(3)ceniem ?rednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi
    mniestudent?
    Date: Thu, 01 Aug 2002 15:50:15 +0200
    Organization: private
    Lines: 72
    Sender: t...@p...onet.pl@p508003c6.dip0.t-ipconnect.de
    Message-ID: <3...@N...net>
    References: <3...@m...net> <ai90nd$p9d$1@news.onet.pl>
    <ai947q$4n$1@news.gazeta.pl> <ai953i$4jm$1@news.onet.pl>
    <ai97j9$cs4$1@news.gazeta.pl> <ai9985$cu1$1@news.onet.pl>
    <3...@g...net> <ai9lca$84c$1@news.onet.pl>
    <3...@N...net> <aiaoa1$pie$1@news.onet.pl>
    <3...@N...net> <3...@p...com>
    NNTP-Posting-Host: p508003c6.dip0.t-ipconnect.de
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1028210155 22997 80.128.3.198 (1 Aug 2002 13:55:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 1 Aug 2002 13:55:55 GMT
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Windows NT 5.0; U)
    X-Accept-Language: en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:54762
    [ ukryj nagłówki ]

    "Tomasz L." wrote:
    <ciach>
    > Ano sens jest taki, ?e informatyka jako nauka jest dziedzin?
    > TEORETYCZN?.
    Z mojego punktu widzenia TEORETYCZNA dziedzina wiedzy przydaje sie
    bardzo czesto w rozwiazywaniu problemow TEORETYCZNYCH. Ma sie nijak do
    codziennego zycia informatyka w firmach. A chodzi w watku o zatrudnienie
    czlowieka ze srednim wyksztalceniem vs. z wyzszym.

    > Ja podczas studiów np. przy nauce programowania
    > obiektowego aewiczy?em na Borland Turbo C na komputerach z 386, co nie
    > przeszkodzi?o mi wcale w pracy zawodowej w programowaniu w Visual C++
    > czy Visual Age for Java.
    Ile czasu zajelo Ci przestawienie sie z Borlanda na M$? Jaja sobie
    robisz?
    Oczywistym jest ze koles ktory uczyl sie JUZ na uczelni Visual C++
    bedzie bil na glowe u potencjalnego pracodwacy czlowieka ktory sie
    uczyl, cytuje: "przy nauce programowania
    obiektowego aewiczy?em na Borland Turbo C na komputerach z 386".

    > ?e ju? nie wspomn? o takich zagadnieniach jak projektowanie systemów,
    > gdzie w ogóle nie ma mowy o jakimkolwiek programowaniu!
    O tak. Ale tutaj poruszasz co najmniej 60% wiedzy TEORETYCZNEJ
    pojmowanej jako informatyka, ktora nie ma zwiazku z programowaniem.

    > Na mojej uczelni (Politechnika ?l?ska w Gliwicach) nacisk by? na
    > zdobycie wiedzy teoretycznej - metody rozwi?zywania problemów,
    > algorytmika, metodologia programowania.
    Nacisk ten pochodzil tylko i wylacznie z braku infrastruktury
    technicznie wspolczesnej.
    Co innego umiejetnosc radzenia sobie z przypadkami w zyciu a co innego
    wiedza teoretyczna na ten temat.

    > Dla kogo?, kto tej wiedzy teoretycznej nie posiada, samo do?wiadczenie
    > zawodowe mo?e si? wydawaae wystarczaj?ce. Ale napotka na taki problem,
    > którego nie rozwi??e nie posiadaj?c owej wiedzy. Zawsze mo?na si?
    > dokszta?ciae, prawda? Tylko nie zawsze wiadomo, jakie te braki w wiedzy
    > s?.
    Nie zgadzam sie z tym, cytuje: "Typowy przyk?ad: ?eby poprawiae wydajno?ae
    czasow? jakiego? procesu, cz?sto nie wystarczy wymiana procesora w
    komputerze, potrzebna jest analiza algorytmu pod wzgl?dem z?o?ono?ci
    obliczeniowej i jego optymalizacja, czy wr?cz zast?pienie innym."

    Teoretycznie moze i poprawne rozumowanie, majace sie jednakze nijak do
    rzeczywistosci.
    Zaloz bardziej banalny przyklad. W przedsiebiorstwie X u Pani Y w dziale
    ksiegowosci "przestal dzialac komputer". Analiza teoretyczna zjawiska
    doprowadza do koniecznosci wyczyszczenia klawiatury, a zwlaszcza w
    rejonie klawisza [ECS], bo Pani spozywala sniadanie nad klawiatura
    wlasnie (nie chcialo jej sie pojsc do kuchni i siegnac po talezyk).
    Teoria mowi o skierowaniu klawiatury do naprawy, i wyczyszczeniu tejze
    (klawisza [ESC]).
    Praktyka weryfikuje to zagadnienie. Nastepuje wymiana calej klawiatury,
    poniewaz koszt jej zakupu jest DUZO nizszy niz czas i praca potrzebna na
    wyczyszczenie czytaj: naprawienie starej i umozliwienie pani Y dalszej
    pracy od ktorej moga zalezec wyniki finansowe przedsiebiorstwa.

    Tego typu interpretacji TEORII jak to nazywasz nie dowiesz sie na
    studiach. Weryfikuje to praca i codzienne zycie...

    > Podsumowuj?c: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, a nie
    > to jakie ?rodki techniczne ma do dyspozycji.
    Podsumowujac: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, majac
    do dyspozycji odpowiednie srodki techniczne.

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1