PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 1. Data: 2002-07-31 11:04:14
    Temat: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: ZoLT <m...@m...net>

    Od pewnego czasu poszukuje pracy i bulwersuje mnie pewna sprawa. Otóż
    wszędzie się słyszy o akcjach wspierania absolwentów szkól wyzszych,
    roznego rodzaju ulgi dla pracodawców dla samych absolwentów starze itd.
    a czy ktos nie zapomniał o osobach z wykształceniem średnim?
    Dlaczego są stawiane od początku na gorszej pozycji? Nie chodzi mi tu o
    sam fakt róznicy w posiadanym wykszałceniu tu sprawa jest logiczna i sam
    staram się nadrobić wiedza i zaangazowaniem kórego u wielu sudentów
    brak, takim studentom najlepszych wydzialow informatyki mowie jak sie
    komputer obsluguje czy internet o znajomosci linuxa, programowania czy
    innych specjalistycznych sprawach niewspomne.
    Mając już dośc duże doświadczenie zdobyte drogą "pozazawodową" wysyłając
    swoja eferte do firmy która otrzymała podobna oferte od osób z wyzyszym
    wykształecenie nawet nie mającego o fachu pojęcia przyjmuje tego
    studenta ze względu na sam już fakt wyrzszego wykształecenia no i całego
    szeregu ulg. Może ktos wreszcie pomyśli jak ułatwić start zawodowy osobą
    z srednim wyksztalcenie z roznych powodów nie studiujacych(przewaznie
    materialnych)które moga się okazać bardziej oddanymi pracownikami.
    Naprawde wyższe wykształcenie nie jest wyznacznikiem umiejętności
    studiowac można zeczy o których sie niema pojęcia byle tylko umieć
    ślęczeć całe dnie przy książkach.
    A może się myle i nie zauważam pomocy dla osób z wykształeceniem średnim?
    Przepraszam za niespójnośc posta było to spowodowane niemałym
    podenerwowaniem:-)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-31 11:44:37
    Od: "Rafal Neumann" <n...@W...go2.pl>

    Użytkownik "ZoLT" <m...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]

    > komputer obsluguje czy internet o znajomosci linuxa, programowania czy
    > innych specjalistycznych sprawach niewspomne.

    szczerze watpie zebys studentom AGH ,PW lub innych - bo to sa najlepsze
    uczelnie tlumaczyl jak sie komputer obsluguje

> [...]
    > szeregu ulg. Może ktos wreszcie pomyśli jak ułatwić start zawodowy osobą
    > z srednim wyksztalcenie z roznych powodów nie studiujacych(przewaznie

    przewaznie bo sa za slabe zeby studiowac - jak jestes taki zdolny mozesz
    zdac na studia dziennie bezplatne i dostac stypendium socjalne lub jeszcze
    lepiej naukowe do ktore zawsze mozna pare groszy dorobic - szczegolnie jesli
    jest sie takim specem jak ty

    > Naprawde wyższe wykształcenie nie jest wyznacznikiem umiejętności
    > studiowac można zeczy o których sie niema pojęcia byle tylko umieć
    > ślęczeć całe dnie przy książkach.

    to moze w ogole zlikwidowac studia i te szkoly? w koncu trzeba umiec sleczec
    cale dnie przy ksiazkach
    studia to nie tylko nauka - ale i obycie,kontakty w srodowisku,umiejetnosc
    komunikacji z innymi osobami.

    > A może się myle i nie zauważam pomocy dla osób z wykształeceniem średnim?
    > Przepraszam za niespójnośc posta było to spowodowane niemałym
    > podenerwowaniem:-)

    i czym tu sie denerwowac.....chcesz zeby niebo bylo zielone a ziemia plaska?
    osoby z wyzszym wyksztalceniem beda preferowane bo taki jest rynek
    to nie ty rzadzisz rynkiem ale rynek toba - wiec zamiast pisac jakies bzdety
    na grupe proponuje zaczac odkladac pieniadze na studia

    pozdrawiam

    Rafal Neumann

  • 3. Data: 2002-07-31 12:11:57
    Od: Marcin Chwin <f...@a...amg.gda.pl>

    Wyksztalcenie nie jest jedynym kryterium przyjecia do pracy i oczywiscie
    dysponujac odpowiednim doswiadczeniem zawodowym mozesz "wyprzedzic"
    absolwentow wyzszych uczelni. Musisz jednak popracowac nieco nad ortografia
    - w Twoj post wkradlo sie kilka bykow. Jesli podobnie jest z Twoim CV to ja
    sie specjalnie nie dziwie, ze pracodawcy nie sa Toba zainteresowani.
    W swiecie informatyki tez czasem trzeba jakis dokument napisac...

    Powodzenia w bojach na rynku pracy
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2002-07-31 12:34:40
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    ZoLT <m...@m...net> wrote:
> [...]
    > roznego rodzaju ulgi dla pracodawców dla samych absolwentów starze itd.
    > a czy ktos nie zapomniał o osobach z wykształceniem średnim?

    zapomnienie jest pewnie swiadome.
    Rzad moze powiedziec: mlodzierz z wyksztalcenie srednim ma isc na studia!
    najlepiej platne ;-) zeby wiecej podatkow z tego bylo, albo zeby uczelnie
    panstwowe mialy wiecej kasy i nie musialy prosic o nia rzadu.
    Mlodzierz na studiach nie wchodzi to statystyk bezrobocia wiec poprawia
    wskazniki.
    Dodatkowo rosnie sredni poziom wyksztalcenia, wiec inne wskazniki sie tez
    poprawiaja.
    Wiec mowia idzcie na studia potem bedziecie mieli latwiej - nie tylko dlatego,
    ze bedziecie mieli lepsze wyksztalcenia, ale bo do Was troche doplacimy.
    To sposob na szybkie poprawienie statystyk bezrobocia i wyslanie problemu
    do nastepnego rzadu. Ci srednio wyksztlaceni ;-), ktorzy dzis dadza sie nabrac
    na to, ze po studiach praca bedzie na nich czekac skoncza studia juz w okresie
    dzialania nastepnego rzadu...

    No o tym, co maja wyzsze trudno skierowac na studia doktoranckie, bo to juz by
    bylo zbyt grubymi nicmi szyte.

    oczywiscie poniekad z przymruzeniem oka ;-)))))))))
    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-07-31 13:07:08
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > zapomnienie jest pewnie swiadome.
    > Rzad moze powiedziec: mlodzierz z wyksztalcenie
    CIACH
    > Mlodzierz na studiach nie wchodzi to statystyk bezrobocia wiec poprawia
    CIACH

    Obaj popracujcie nad ortografia. ;-) Otoz zgadzam sie z jednym przedmowca:
    Sa specjalnosci gdzie spokojnie mozna samemu zarobic na studia jesli
    rodzicow nie stac na pomoc (np. web design) I tu nie ma wytlumaczenia:
    Jesli osobnik taki z lenistwa olewa mozliwosci zarobienia na studia i nauke
    uwazajac ze same kompetencje praktyczne mu wystarcza to coz... jedynym
    wyjsciem jakie mu zastaje to zalozenie wlasnej firmy i zatrudnianie
    magisterkow ;-> . Studia nie sa po to aby zdobyc zawod, od tego sa
    zawodowki. Studia maja nauczyc myslenia (pomimo nagminnej dilbertozy
    panujacej na uczelniach) i uodpornic na stres. Taka jest przynajmniej idea a
    od indywidualnego nastawienia zalezy ile mozliwosci powstajacych podczas
    studiow wykorzystamyw pozniejszym zyciu

    pozdrawiam
    Mgr

  • 6. Data: 2002-07-31 13:23:30
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Obaj popracujcie nad ortografia. ;-)
    :-(
    tego nie ucza na studiach ani nawet nie tepia :-(((
    a w podstawowce nie chcieli przyjac mojej reklamacji :(

    ;-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2002-07-31 13:27:19
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    > A może się myle i nie zauważam pomocy dla osób z wykształeceniem średnim?

    Rząd mówi o programie "pierwsza praca"
    a realizuje program "ostatnia praca" :-((

  • 8. Data: 2002-07-31 15:20:16
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane pr
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    ZoLT <m...@m...net> napisał(a):

> [...]
    > roznego rodzaju ulgi dla pracodawców dla samych absolwentów starze itd.
    > a czy ktos nie zapomniał o osobach z wykształceniem średnim?

    Ten fakt jest zrozumiały. Osoby, które skończyły studia reprezentują wyższe
    kwalifikacje niż osoby z niższym poziomem wykształcenia. Jest większa szkoda,
    jeśli miałyby pozostać bezrobotne. Poza tym nie przesadzajmy,
    te "ułatwienia, "ulgi" i "wspieranie" to raczej chwyty propagandowe, niż
    jakaś rzeczywista i odczuwalna pomoc.

> [...]
    > wykształecenie nawet nie mającego o fachu pojęcia przyjmuje tego
    > studenta ze względu na sam już fakt wyrzszego wykształecenia no i całego

    Osoba bezpośrednio po studiach oczywiście nie ma takiego doświadczenia jak
    ty. Pracodawca jednak uznał go za bardziej rozwojowego i wartego
    inwestowania. Woli zainwestować i mieć profity w przyszłości niż brać
    kogoś "gotowego". To jego pieniądze i jego sprawa kogo zatrudnia.

> [...]
    > A może się myle i nie zauważam pomocy dla osób z wykształeceniem średnim?
    > Przepraszam za niespójnośc posta było to spowodowane niemałym

    Poza tym nie bardzo rozumiem. Pracodawca odrzucił twoją aplikację i już
    chcesz popełnić samobójstwo ? Nie licz na żadną pomoc - nikt ci nie pomoże.
    Za pracą trzeba się nachodzić. Są różni pracodawcy i różni pracownicy.
    Papierek z uczelni u jednych się liczy, u innych nie. Więcej wytrwałości !
    Nie myśl o tym swoim średnim wykształceniu, myśl o swoim doświadczeniu i
    umiejętnościach.

  • 9. Data: 2002-07-31 15:45:48
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    > brak, takim studentom najlepszych wydzialow informatyki mowie jak sie
    > komputer obsluguje czy internet o znajomosci linuxa, programowania czy
    > innych specjalistycznych sprawach niewspomne.

    :) ... tym to mnie rozbawiles! smiem w to watpic !!!

> [...]
    > wykształecenie nawet nie mającego o fachu pojęcia przyjmuje tego
    > studenta ze względu na sam już fakt wyrzszego wykształecenia no i całego

    mowisz, ze masz doswiadczenie "pozazawodowe"... hmmm... tzn, nie wiem,
    udzielasz sie na forum GNU, OpenSource, a moze dzialasz w innej grupe?
    umiesz projektowac systemy? potrafisz analizowac problemy i tworzyc
    rozwiazania? wiesz jak sie zarzadza projektem? wiesz jakie technologie sa
    uzywane, np. przy wytwarzaniu oprogramowania czy tworzeniu serwisow www? a
    jesli nie, to moze chociaz umiesz kodowac na podstwie tego co np.
    programista (tak przy okazji: programista -> mgr inz.; koder ->
    wyksztalcenie srednie - to nie ja wymyslilem, tak jest na zachodzie i powoli
    wkracza do polski) ci dostarczyl (np. w postaci schematow UML, w ogole wiesz
    co to jest?)? wiesz co to sa np. pod linux'em gnu development tools? bo
    jesli znasz np. php, potrafisz _obslugiwac_ delphi, tudziez sambe pod
    linuxem postawic i skonfigurowac (lub cos w tym stylu)... to zadne
    doswiadczenie! kazdy student informatyki to potrafi, jesli nie mial z tym
    wczesniej do czynienia, to przynajmniej wie, gdzie tego szukac, bo tego ucza
    na studiach - umiejetnosci uzyskiwania informacji i konstruktywnego myslenia
    (nie na wszystkich uczelniach oczywiscie, ale na tych lepszych na pewno
    :p)... pomijajac fakt, ze wiekszosc przydatnych informacji jest dostepna
    tylko w jezyku angielskim (btw. znasz angielski?).

    przytocze ci slowa mojego profesora: magister inzynier jest to taka osoba,
    ktora umie rozlozyc problem na czynniki pierwsze, przeanalizowac i
    wyprowadzic z tego wnioski, co w efekcie przeklada sie na kompletne
    rozwiazanie problemu (nie zaleznie od jego postaci). a to, w czym zostanie
    wykonana implementacja, pod jaki system (tudziez jakie technologie zostana
    uzyte)... to sa tylko narzedzia, dobierane wedle potrzeb i przyjetych
    kryteriow.

    jesli na wiekszosc moich pytan odpowiedziales 'tak', to czemu do swojego cv
    nie dolaczas swoich prac (np. adresy stron)?

    > Naprawde wyższe wykształcenie nie jest wyznacznikiem umiejętności
    > studiowac można zeczy o których sie niema pojęcia byle tylko umieć
    > ślęczeć całe dnie przy książkach.

    :) jasne... a swistak siedzi i zawija w sreberka... zastanow sie co ty
    bredzisz czlowieczku!

    > A może się myle i nie zauważam pomocy dla osób z wykształeceniem średnim?

    o ile mi wiadomo, to ulga w postaci umorzenia skladki zus na rok skierowana
    jest do wszystkich absolwentow zakladajacych wlasna dzialalnosc gospodarcza,
    nie tylko tych, ze szkol wyzszych. no chyba, ze sie myle?

    --
    pozdr
    vXhz

    ps1. moja rada -> idz na studia !!!
    ps2. niestety... tresc tego postu moze nie spodobac sie osobom malo ambitnym
    :)

  • 10. Data: 2002-07-31 15:51:21
    Od: ZoLT <m...@m...net>

> [...]
    > Nie myśl o tym swoim średnim wykształceniu, myśl o swoim doświadczeniu i

    Może nie tak brutalnie:-) Szukam swojego miejsca na rynku pracy napewno
    mam też coś do zaoferowania pracodawcy co stawia mnie w sytuacji że
    kiedyś tą prace znajde ale dobijają mnie oferty stawiające wymagania typu:

    -bardzo dobra znajomość systemu operacyjnego windows 2000, pakietu
    office i serwera poczty elektronicznej
    -Wykształcenie wyższe

    To jest prawdziwa oferta która przed chwila przeczytałem. Poco tutaj
    wykształcenie wyższe, przecież to sa tak banalne zagadnienia, no ale
    pracodawce stac i chce osoby po studiach, odpadam na samym poczatku.

    wielkie dzięki za rady