PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czego oczekujecie od pracodawcy?

  • 61. Data: 2010-09-23 21:46:53
    Temat: Re: Czego oczekujecie od pracodawcy?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i7g1mv$3t6$1@inews.gazeta.pl Michał Prokopiuk
    <m...@s...net> pisze:

    > Więc ponawiam pytanie, miałem je sobie wziąć do domu czytać do spania?
    Zupełnie nie o to chodzi.

    > Mam wrażenie, że jesteś sfrustrowany, bo chyba coś Ci w życiu nie wyszło.
    Każdy może mieć jakieś wrażenia - wolno nawet tobie.

    > Gratuluję doskonałej analizy mojej osobowości, zuch chłopak.
    Eee tam, to tylko szkic, żadna tam analiza.

    > Widzę, że masz nie tylko kompleksy, ale też nos wyżej tyłka.
    Nie projektuj siebie na innych, to nie ma sensu.
    Co do nosa - ludzie tak zwykle mają, że nos wyżej tyłka noszą.
    Chyba, że pełzają w pełnym skłonie i pewnie stąd twoje skojarzenie.

    > Rozumiem,
    Nic na to nie wskazuje.

    > że dla Ciebie np podanie o przyjęcie na studia ma również charakter
    > proszalny?
    Ja zdałem konkursowy egzamin wstępny.

    > Obudź się kolego. Celem istnienia przedsiębiorstwa jest zysk i byle
    > matoł w pierwszej klasie liceum ekonomicznego Ci to powie.
    Po cóż matołów wysłuchiwać?
    Odrobina logiki by ci się przydała.

    > Sztuką jest
    Wiem, co jest sztuką.

    > to, aby przedsiębiorstwo osiągneło zysk, a pracownik nie czuł się
    > wysysany przez pracodawcę.
    Nie czuł, czy nie był?

    > Naprawdę masz stary problem, ale na szczęście to nie mój.
    ... rzekł beznogi do utykającego.

    > Nie ciągnę wątku, bo nie ma sensu.
    Śmieszny jesteś - właśnie to przecież robisz.
    A mówiłem, że troche logiki by ci się przydało. To pewnie jednak

    > Nie rób tylko ludziom wody z głowy i nie
    > odciągaj ich od podejmowania wysiłku, żeby poprawić swój byt.
    Nie ratuj swego sponiewieranego ego pocieszając się, że nie ty jeden się
    spodliłeś, kerowniku.
    I nie uważaj wszystkich za sobie podobnych, bowiem termin "byt" ma znacznie
    obszerniejsze znaczenie niźli jesteś w stanie objąć umysłem.

    > Jak dla mnie EOT.
    Bardzo się cieszę.

    --
    Jotte

  • 62. Data: 2010-09-24 00:30:35
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 23.09.2010 02:08, Michał Prokopiuk wrote:
    > Doszedł od dołu do stanowiska kierownika. W piątek idzie na swoje, sam się
    > zwolnił, bo dostrzegł inne perspektywy. Firmie w której pracował dziękuje za
    > możliwość rozwoju i za możliwość pracy z wieloma wspaniałymi ludźmi.
    Michał, to ja może dodam coś od siebie, bo mi się chce żygać (pardon)
    jak czytam cytowane przez Ciebie teksty.

    Piszę z perspektywy pracownika, który zaczynał od 500 zł w rekrutacji.
    Doszedł do funkcji członka zarządu w IT i kierownika zespołu sprzedaży.

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie!
    A.T. Tappman, Kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 63. Data: 2010-09-24 17:27:37
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 21-09-2010 o 23:22:44 Michał Prokopiuk <m...@s...net>
    napisał(a):

> [...]
    > że chce im się coś więcej zamiast narzekać na to jaki ten świat zły bo
    > kazał
    > księciu LM napisać.
    >
    > Podsumowując - piszcie ludzie LM. Nigdy nie wiecie co w Waszym podaniu
    > zaciekawi potencjalnego pracodawcę, więc nie rozumiem dlaczego sobie tą
    > szansę odbierać. Onanizowanie się nad tym czego to ja nie zrobię dla
    > przyszłego pracodawcy nie dość, że niczego nie wnosi, to jeszcze źle o
    > Was
    > świadczy.
    >
    > P.S. Nie mam nic wspólnego z HR. Piszę z perspektywy i pracownika który

    Nie wymagasz od ludzi zbyt wiele?! Odsylajac swoje cv mam nadzieje, ze po
    drugiej stronie jest wlasnie osoba kompetentna, a nie laik! Poza tym, na
    tych, co sie wychwalaja w cv wyszukanymi frazami z Wikipedii jest prosty
    test, ktory mozna przeprowadzic nawet podczas rozmowy tel.

    Jesli mam w cv napisane

    firma abc
    Obsluga techniczna/informatyczna firmy

    a oferta pracy dotyczy wlasnie obslugi informatycznej, to co mam jeszcze
    dopisywac? Mam rozumiec, ze po drugiej stronie jest kompletny idiota,
    ktory nie potrafi samodzielnie myslec?!

    Inna sprawa, aczkolwiek nawiazujaca do powyzszego - nie zawsze wszem i
    wobec musze zdradzac jakie oprogramowanie/technologie ma moj byly
    pracodawca. Moge to opowiedziec na rozmowie co robilem, na czym, czym sie
    zajmowalem, bo wtedy mam jakas pewnosc, ze rozmawiam faktycznie z kims,
    kto szuka pracownika. Przesylajac maila nie zawsze mam taka pewnosc.
    Czesto sa to firmy, ktore zbieraja dane i wole ich nie karmic
    szczegolowymi danymi.

    Przy okazji twierdzac, ze moje cv z automatu ladowalo w koszu, bo nie
    umialem sie zaprezentowac/zachecic poprzez glupie frazesy w LM, tez jest
    glupota. O ile jestem w stanie zrozumiec zawody, gdzie takowa
    auto-prezencja jest wymagana i wskazana, o tyle trudno mi zrozumiec, gdy
    wymaga sie tego od np. programisty, ktory niejednokrotnie oprocz
    klawiatury, monitora i kubka na kawe nie bedzie nic innego widzial.

    Jesli ja mam byc taki dobroduszny i szczegolowy, to dlaczego w wiekszosci
    ogloszen nie ma proponowanych zarobkow? Dlaczego czytajac ogloszenia ma
    sie wrazenie, jakby pisala je ta sama osoba?! Zarzucajac kandydatom, ze
    wypisuja miliony zwrotow zaczerpnietych z Wiki, rownie dobrze moglbym
    odniesc to do ogloszen, w ktorych czesto podane sa lakoniczne frazesy,
    czesto sprzeczne ze soba, albo nackane, byle ogloszenie bylo obszerne. Za
    to opisu stanowiska pracy jakos trudno w nich dostrzec. Nie ma nawet
    podanych godzin pracy. Podobnie z kultura, gdzie nie ma nawet
    automatycznej zwrotki, ze bla bla bla, dziekujemy, ale wybralismy kogos
    innego.

    Jak dostajesz jakis prospekt, badz oferte, albo reklamowke, to jest ona
    napisana ze szczegolami? Przypuscmy, ze zainteresowany jestes zakupem
    telewizora. Widziales gdzies reklame, broszure na kilka kartek?? Zazwyczaj
    pisane sa one skrotowo z najwazniejszymi danymi technicznymi. Nikt sie w
    nich nie rozwodzi o tym, co to HD i kto to HD wymyslil, oraz ile czasu
    zajelo to wymyslenie inzynierom. Zazwyczaj sa tam podane slogany -
    najlepszy, najostrzejszy, miliardy Hz itp Tez wierzysz bezkrytycznie w
    reklamy? Bo ja mimo wszystko ide do duzego salonu RTV, wyszukuje ten
    konkretny model i porownuje obraz z innymi telewizorami. I chociazby
    producent podawal w ulotkach wszystkie technologie, nazwy podwykonawcow,
    nazwiska projektantow, to chcialbym sie o tym przekonac na wlasne oczy i
    wybrac najlepszy, na jaki byloby mnie stac. Bo to pomimo, ze wydatek
    niejednokrotnie maly, ale za to przedmiot na lata, a nie dzien, czy dwa.

    Takie metody rekrutacji, o ktorych wspominasz, sa dobre na pracownikow
    niewykwalifikowanych, gdzie nie potrzeba praktyki/doswiadczenia/wiedzy, a
    wystarczy tylko pracownik chetny do pracy. Jesli ta firma poszukuje np.
    informatykow, to poprosilbym o namiary - zareczam, ze nigdy juz nie wysle
    tam swojego cv, albo w porywach nudy, naskrobe taki LM, ze beda go czytac
    miesiacami...

    Zamiast potepiac praktyki bezmozgich pracownikow w HR, Ty jeszcze
    naklaniasz do podporzadkowywania sie do ich widzimisie. Totez pozniej mamy
    wlasnie takie przypadki o ktorych wspomniales. Gdyby HR sprawdzalo
    merytorycznie wiedze kazdego z kandydatow, to nie byloby historii o ktorej
    napisales. Kazdy by zwazal na to, co wysyla. A ze HR zamiast pracowac jak
    powinno, urzadza sobie losowanie, to nie dziw sie ludziom, ze wola hazard
    (wpisywanie bzdur do cv) i liczenie, a nuz sie uda... Bo skoro ladny LM ma
    decydowac o moich umiejetnosciach, to lepiej isc do Tymochowicza na
    korepetycje, niz tracic czas na zdobywanie wiedzy potrzebnej do pracy.

  • 64. Data: 2010-09-25 12:15:08
    Od: z <z...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Po to, aby nie zapraszać takich kandydatów na rozmowę, bo szkoda na
    > nich czasu.

    Następnym razem jak 3 pracodawców będzie się starać o moje względy każę
    im napisać list motywacyjny. :-)

    Głupie nie.

    Przecież i tak wiemy że pracodawcy (pracownicy) co innego piszą, co
    innego robią i co innego myślą.

    To jest gra rynkowa (wojna) Słowa nic tu nie znaczą.
    Im wcześniej pracownicy to pojmą tym dla nich lepiej.
    Pracodawcy to wiedzą już przed otwarciem działalności.

    PS. Ostatnio ciągle znajomi mi przypominają o tym jaki kredyt jest
    najtańszy. Ten u pracownika.

  • 65. Data: 2010-09-27 08:46:41
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.vjjr4betbp2dyt@pavilion.opteris.pl...

> [...]
    > dopisywac? Mam rozumiec, ze po drugiej stronie jest kompletny idiota, ktory

    Niekoniecznie idiota. Np. informatyk w firmie, który uczestniczy w rekrutacji,
    pomaga wybrać najodpowiedniejsze oferty kandydatów (miałem taką przyjemność).

    "Obsługa informatyczna" - wiemy, że pod tym pojęciem kryje się wiele.
    Dobrze w kilku zdaniach wymienić zakres obowiązków.

    > Jesli ja mam byc taki dobroduszny i szczegolowy, to dlaczego w
    > wiekszosci ogloszen nie ma proponowanych zarobkow? Dlaczego czytajac

    Podanie proponowanej wysokości wynagrodzenia, przedstawienie zakresu obowiązków
    i formy zatrudnienia/zlecenia, jak widać, przerasta możliwości (mentalne)
    polskiego pracodawcy/ specjalisty HR.

> [...]
    > telewizora. Widziales gdzies reklame, broszure na kilka kartek??
    > Zazwyczaj pisane sa one skrotowo z najwazniejszymi danymi

    Miałem w ub. roku taki kuriozalny przypadek:

    Złożyłem ofertę pewnej firmie (ogólnopolska sieć sklepów detalicznych) (jako
    firma!) dotyczącą zakresu usług i proponowanych stawek.
    Oddzwania do mnie gościu i prosi o przysłanie CV i LM. :)))
    Został okpiony. Zapytałem, czy poszukuje pracownika etatowego, bo jeśli tak,
    to...i tutaj wymieniłem swoje wymagania...(dla niego raczej nie do przyjęcia).
    Po prostu tak to sobie cwaniaczek sprytnie wykombinował, że moje obowiązki wobec
    niego jak na etacie, a jego obowiązki wobec mojej osoby, jak w stosunku do
    każdego innego kontrahenta (czyli żadne, poza terminowym rozliczeniem faktury).

> [...]
    > np. informatykow, to poprosilbym o namiary - zareczam, ze nigdy juz
    > nie wysle tam swojego cv, albo w porywach nudy, naskrobe taki LM, ze

    Czasami szkoda, że firmy, o których mowa, nie są na forum ujawniane.

    > Bo skoro ladny LM ma decydowac o moich umiejetnosciach, to
    > lepiej isc do Tymochowicza na korepetycje, niz tracic czas na
    > zdobywanie wiedzy potrzebnej do pracy.

    Chyba tak, ogólnie jeśli chodzi o stosunki międzyludzkie, nie tylko o
    poszukiwanie pracy.

    j.

  • 66. Data: 2010-09-30 06:41:02
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 21.09.2010 23:22, Michał Prokopiuk pisze:

> [...]
    > kompetencji, bo takich ludzi którzy chwalili się bóg wie czym, a okazywało

    To laik zajmuje się rekrutacją specjalistów? Możesz powiedzieć która
    firma na to wpadła? Bo w sumie byłoby radośnie, gdyby np. laik
    przyjmował do pracy chirurga, który to chirurg w swoim CV nieopatrznie
    zawarł "nieczytelne dla laika skróty"
    :)

> [...]
    > szansę odbierać. Onanizowanie się nad tym czego to ja nie zrobię dla
    > przyszłego pracodawcy nie dość, że niczego nie wnosi, to jeszcze źle o Was

    A w tym LM to co napisać? Jakiś wierszyk? A może jakis fajny obrazek
    załączyć? wszak "nigdy nie wiemy co w naszym podaniu
    zaciekawi potencjalnego pracodawcę". Bo na pewno nie zainteresują jakieś
    tam "nieczytelne dla laika skróty"
    :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 67. Data: 2010-10-01 23:52:34
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 30.09.2010 08:41, WOJSAL wrote:
    > A w tym LM to co napisać?
    Człowiek, który wie, co go wyróżnia i stanowi o jego wartości w pracy,
    wie, co napisać.

  • 68. Data: 2010-10-02 08:41:54
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Irving Washington" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Człowiek, który wie, co go wyróżnia i stanowi o jego wartości w pracy, wie, co
    > napisać.
    > Pozdrawiam

    A jego wypociny i tak wylądują w...