PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas pracy w supermarkecie

  • 1. Data: 2005-04-02 18:08:22
    Temat: Czas pracy w supermarkecie
    Od: "mborow" <m...@i...pl>

    Witam,
    Musze zorganizowac grafik pracy w supermarkecie. Mam w zwiazku z tym
    pytanie:
    Czy pracownik moze pracowac w ukladzie ciaglym,
    tzna od poniedzialku do niedzieli (wlacznie) np. po 6 godzin? Daje nam to 42
    godziny tygodniowo, niby ok (przyjujac zaokraglenie) ale pracuje bez
    przerwy, tzn bez dnia wolnego.
    Czy tak moze byc czy tez jest przepis mowiac np. o tym ze za prace w
    niedziele musi byc dzien wolny, lub ze w mieisacu musi miec np. 2 dni wolne

    Pozdrawiam
    dzioback

  • 2. Data: 2005-04-02 18:24:59
    Temat: Re: Czas pracy w supermarkecie
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-04-02 20:08, Użytkownik mborow napisał:

> [...]
    > Czy tak moze byc czy tez jest przepis mowiac np. o tym ze za prace w
    > niedziele musi byc dzien wolny, lub ze w mieisacu musi miec np. 2 dni wolne

    Między zmianami musi być conajmniej 11 godzin przerwy. Raz na tydzień
    musi być conajmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku (niekoniecznie
    musi to być sobota i niedziela).

    A najlepiej to poczytaj odpowiednie ustawy.

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2005-04-02 19:52:52
    Od: "M." <m...@q...com.nospam>

    mborow napisał(a):
> [...]
    > Czy pracownik moze pracowac w ukladzie ciaglym,
    > tzna od poniedzialku do niedzieli (wlacznie) np. po 6 godzin? Daje nam to 42

    powiem, ci tak jak zrobisz grafik 6 dniowy to każdy byle pipowiec uwali
    cie na dzień dobry, nawet bez tłumaczenia, że tylko 42h przepracowali

    Pozdrawiam m.

  • 4. Data: 2005-04-02 20:05:40
    Od: "FSC" <f...@f...xgfhd.s.pl>

    Użytkownik "mborow" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Musze zorganizowac grafik pracy w supermarkecie. Mam w zwiazku z tym
    > pytanie:
    (...)

    Juz rozumiem, skad biora sie problemy supermarketow z ewidencja czasu pracy.
    Zatrudniaja ludzi,ktorzy nie maja o tym bladego pojecia. Skoro musisz ulozyc
    grafik,to powinienes miec o tym pojecie,a tymczasem nie znasz podstaw. Nie
    odbieraj tego jako atak na Twoja osobe,ale na gowniana polityke marketow.

    FSC

  • 5. Data: 2005-04-02 20:18:17
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "mborow" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Musze zorganizowac grafik pracy w supermarkecie.

    Żeby zrobić poprawnie taki grafik, to najpierw trzeba dobrze zapoznać
    się z przepisami o czasie pracy. Literatury i komentarzy jest sporo.
    A taka najprostsza, główna zasada to 8 godzin pracy na dobę i
    przeciętnie 5 dni i 40 godzin pracy tygodniowo w okresie
    rozliczeniowym.

    wa

  • 6. Data: 2005-04-03 15:17:36
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "M." <m...@q...com.nospam> napisał w wiadomości

    > powiem, ci tak jak zrobisz grafik 6 dniowy to każdy byle pipowiec uwali
    > cie na dzień dobry, nawet bez tłumaczenia, że tylko 42h przepracowali

    Przeciez to mam byc grafik siedmiodniowy (rotfl)
    Ciekaw jestem skad biora sie ludzie z takimi pomyslami?

    pzdr

  • 7. Data: 2005-04-04 08:00:44
    Od: "monika_zyga" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    >pzdr
    >uważam iż praca w niedziele jest bez sensu , zgadzam się na od pon-sob.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2005-04-04 18:19:42
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Przemek; <d2p1mj$lcl$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Przeciez to mam byc grafik siedmiodniowy (rotfl)
    > Ciekaw jestem skad biora sie ludzie z takimi pomyslami?

    A ja jestem ciekaw, który to hipermarket taki dowciapny - zakładam, że
    pomysł siedmiodniowego tygodnia pracy nie wypłynął sam, ale wziął się z
    zasad obowiązujących w w/w [hipermarkecie].

    Flyer

  • 9. Data: 2005-04-04 19:45:19
    Temat: Re: Czas pracy w supermarkecie-odpowiedzi
    Od: "mborow" <m...@i...pl>

    Witam,
    W odpowiedzi na pytania.
    Nie hipermarket, wyjatkowo, prawda?
    Nie wiem w jakich krajach zyjecie ale w Polsce zdarza sie ze ktos pracuje w
    niedziele lub nawet 7 dni w tygodniu za 650 zl. Jak chcesz z tym dyskutowac
    to wez sie postaw w sytuacji bezrobotnego bez prawa do zasilku. Zobaczymy
    czy bedziesz taki przemadrzaly.

    "uważam iż praca w niedziele jest bez sensu , zgadzam się na od pon-sob."
    To my Pani/Panu serdecznie dziekujemy. Jak chcesz to podyskutuj sobie w
    posredniaku.

[...]

    Za przeproszeniem nic nie rozumiesz. Ta gowniana polityke prowadza
    wlasciciele sklepow, a ja jako pracownik musze postarac sie tak to ulozyc
    aby ludzie jednak mogli jakos normalnie wypoczac, aby jakos ponaginac
    przepisy. Powiem ci madralo ze jezeli mi sie nie uda pogodzic interesow
    pracownikow
    i wlasiccieli to nastepny kierownik ustawi 8*7 i bedzie zadowolony bo
    wlasciiel bedzie szczesliwy.

    Ad
    "Zatrudniaja ludzi,ktorzy nie maja o tym bladego pojecia.: Masz racje,
    najlpeiej niech zatrudni doswiadczona osobe z Biedronki (mam na mysli
    kierownicto sredniego szczebla bo wiem jak pracuje w biedronce jako kieronik
    sklepu) - Ci z doswiadczniem extra grafik ustawia.

    Na zakonczenie dziekuje za slownie 2 rzeczowe odpwoedzi. jezeli ktos wysli
    sie i odpisze 2 zdania i dopiero potem odesle do przepisow to jak to
    przyjmuje,
    jezeli ktos natomias siedzi i gledzi o Prawach Pracownika .

    Pozdrawiam
    mborow

  • 10. Data: 2005-04-05 06:45:08
    Od: "M." <m...@q...com.nospam>

    Przemek napisał(a):
    > Użytkownik "M." <m...@q...com.nospam> napisał w wiadomości
    rzeciez to mam byc grafik siedmiodniowy (rotfl)
    > Ciekaw jestem skad biora sie ludzie z takimi pomyslami?

    tak ma być 7dniawy to wytłumacz mądremu panu w garniturze, jak się to ma
    do 5 dniowego tygodnia pracy