PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaką sposób wynagradzania ?

  • 1. Data: 2005-04-02 08:35:29
    Temat: Jaką sposób wynagradzania ?
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Pracuję w firmie produkującej sprzęt medyczny (konkretniej
    rehabilitacyjny). Z racji pewnych zmian, które zaszły ostatnio w moim
    miejscu pracy mam okazję renegocjować zasadę wynagradzania. Dla opisania
    sytuacji powiem, że jest to zaledwie kilkuosobowa firma a zajmuję się w
    niej wszystkim co jest związane z produkcją i serwisem gwarancyjnym i
    pogwarancyjnym (oględnie mówiąc ich kontrolą i koordynacją), handlem oraz
    promocją naszego produktu (w pełnym zakresie organizacja sieci sprzedaży na
    zasadzie: wyszukiwanie firm mogących być zainteresowanymi, organizowanie
    prezentacji, same prezentacje...) Wydaje mi się, że większość z Was jednak
    wie jak to jest w mniejszych firmach, gdzie jedna osoba pełni funkcję
    korespondującą z kilkoma działami w większych przedsiębiorstwach.
    --
    Dziękuję za wszelkie rzeczowe odpowiedzi

    Tomek

  • 2. Data: 2005-04-02 15:15:49
    Temat: Re: Jaką sposób wynagradzania ?
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Utarguj jakąś stałą kwote + 3% sprzedaży całej firmy.

    vertret

  • 3. Data: 2005-04-02 18:40:48
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Sat, 2 Apr 2005 17:15:49 +0200, na pl.praca.dyskusje, vertret(at)op.pl
    napisał(a):

    > Utarguj jakąś stałą kwote + 3% sprzedaży całej firmy.
    >
    > vertret

    To nie byłoby złe...a powiedz mi czy znasz jakieś konkretne przypadki gdzie
    stosuje się właśnie taki sposób. Dobrze bym wypadł, gdybym swoje negocjacje
    poparł przykładami :>

  • 4. Data: 2005-04-02 19:15:28
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

> [...]
    gdzie
    > stosuje się właśnie taki sposób. Dobrze bym wypadł, gdybym swoje

    Jest tysiące firm w Polsce, gdzie tak sie wynagradza.
    Większość osób szuka etatu znając swoją "wartość" i dlatego jak ognia boją
    się prowizji.
    To raczej pracodawcy powinno zależeć na takiej formie współpracy, gdyż
    gwarantuje mu to, że jeżeli tylko będziesz chiał robić to będziesz
    zapieprzał jak na swoim.
    Oczywiście, gdy podstawa będzie minimalna.

    vertret

  • 5. Data: 2005-04-03 08:47:52
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    > Utarguj jakąś stałą kwote + 3% sprzedaży całej firmy.

    Tylko mówiąc szczerze, sądziłem iż z racji pracy u producenta, który
    dysponuje większymi marżami można pomyśleć o większej prowizji... Dostałem
    taką propozycję:
    Podstawa, w której jest wymagany pewien obrót minimalny i 3% od kwoty o
    którą przekroczę minimum.

    Dodatkowo po przekroczeniu kolejnego pułapu obrotu 2 % od całości obrotu
    firmy.

    I wszystko byłoby fajnie, gdyby nie fakt, że obawiam się o te 2% od całości
    obrotu, że się nie utrzyma (pewnie szeryfostwo będzie chciało wypłacać
    tylko od nadwyżki, mimo iż zaproponowali od całości)

  • 6. Data: 2005-04-03 11:55:11
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

> [...]
    > obrotu, że się nie utrzyma (pewnie szeryfostwo będzie chciało wypłacać
    > tylko od nadwyżki, mimo iż zaproponowali od całości)

    Ma ci placić dokładnie tak jak sie umówicie (w umowie). Jak bedzie inaczej
    to zawsze przecież możecie sobie wypowiedzieć umowe.

    vertret