PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cyrograf dla kelnerki.

  • 71. Data: 2009-06-04 09:12:17
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h07q24$6ag$3@news.onet.pl...

    > Czyli umowa jest ważna, tutaj się zgadzamy. A czy pracodawca może
    > płacić mniej niż minimalna? Nie może, zatem nie robi nic niezgodnego z
    > prawem wypłacając więcej niż na umowie. EOT.

    Tak, ale złośliwy pracownik może, mając umowę na piśmie, dochodzić
    wyrównania do pensji minimalnej. :)
    Mimo iż rzeczywiście otrzymywał wynagrodzenie przekraczające minimalną
    stawkę.

    J.

  • 72. Data: 2009-06-04 09:16:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jurek M pisze:
> [...]
    > wyrównania do pensji minimalnej. :)
    > Mimo iż rzeczywiście otrzymywał wynagrodzenie przekraczające minimalną

    Skoro dostawał, to na jakiej podstawie chce dostać drugi raz?

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2009-06-04 09:28:50
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h083dl$31l$1@news.onet.pl...
    > Skoro dostawał, to na jakiej podstawie chce dostać drugi raz?

    Bo to niedobry pracownik jest. ;)
    Na tej podstawie, że nie otrzymał minimalnej, a tylko premię.

    J.

  • 74. Data: 2009-06-04 09:28:53
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale złośliwy pracownik może, mając umowę na piśmie, dochodzić
    > wyrównania do pensji minimalnej. :)

    Jakim cudem?
    Pracodawca w razie sporu może przecież pokazać dowody przelewów lub
    podpisane KP na określoną kwotę, więc pracownik wypadnie jedynie na głupca.

    > Mimo iż rzeczywiście otrzymywał wynagrodzenie przekraczające minimalną
    > stawkę.

    No własnie - otrzymywał i są na to dowody :)

    E,

  • 75. Data: 2009-06-04 09:31:22
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Bo to niedobry pracownik jest. ;)
    > Na tej podstawie, że nie otrzymał minimalnej, a tylko premię.

    Łącznie z premią dostał wynagrodzenie nie mniejsze, niż ustawowe
    wynagrodzenie minimalne, więc o co chodzi? Nigdzie nie jest napisane, że
    minimalna ma być_podstawa_wynagrodzenia.

    E.

  • 76. Data: 2009-06-04 14:31:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Szefowa była zdania, że napiwek to taki sam dochód firmy i powinien
    > trafić do kasy właścicieli.
    > Mógłbym wymienić nazwę tej pizzerii w pewnym większym mieście w Polsce,
    > ale nie wypada. ;)

    Powiedz. Będę sk..nów omijać.

    e.

  • 77. Data: 2009-06-04 15:16:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h07q24$6ag$3@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale to Ty twierdzisz, że musi aneksować. Jak wiadomo, nikogo do aneksu
    > zmusić nie można.
    Jak wiadomo opisałem to nieco szerzej.

    > Czyli umowa jest ważna, tutaj się zgadzamy. A czy pracodawca może płacić
    > mniej niż minimalna? Nie może, zatem nie robi nic niezgodnego z prawem
    > wypłacając więcej niż na umowie. EOT.
    Widzę, że trzeba powtórzyć.
    Zapis z umowy jest wówczas nieważny.
    Dla porządku w dokumentacji księgowej oraz pracowniczej należy to
    uporządkować.
    To proste.

    --
    Jotte

  • 78. Data: 2009-06-04 18:52:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Widzę, że trzeba powtórzyć.
    > Zapis z umowy jest wówczas nieważny.
    > Dla porządku w dokumentacji księgowej oraz pracowniczej należy to
    > uporządkować.
    > To proste.

    Jak uporządkować? Jeśli wypłacono legalnie minimalną krajową, to
    wszystko jest już uporządkowane.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2009-06-04 19:01:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0955n$4hq$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jak uporządkować? Jeśli wypłacono legalnie minimalną krajową, to wszystko
    > jest już uporządkowane.
    Chyba żartujesz.
    Nastąpiła zmiana warunków pracy i płacy, zapis w umowie o pracę stał się
    nieważny a pracownik nie został w sposób oficjalny poinformowany jak i
    dlaczego?

    --
    Jotte

  • 80. Data: 2009-06-04 19:03:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > Nastąpiła zmiana warunków pracy i płacy, zapis w umowie o pracę stał się
    > nieważny a pracownik nie został w sposób oficjalny poinformowany jak i

    No nie został. Straszne. I co z tego? Ma pozwać pracodawcę, aby mu
    przez komornika zwrócić nadwyżkę? Czy może złożyć do depozytu sądowego?

    --
    Liwiusz