PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cyrograf dla kelnerki.

  • 81. Data: 2009-06-04 19:20:54
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h095po$7lh$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > No nie został. Straszne. I co z tego?
    I należy to uporządkować bo trudno, aby pracownik nie znał jednego z
    podstawowych elementów umowy o pracę, jaką jest płaca. Nie chce mi się już
    tłumaczyć oczywistości.

    > Ma pozwać pracodawcę, aby mu przez komornika zwrócić nadwyżkę?
    Tłumaczyłem ci już, że pracownik nie może zrzec się prawa do wynagrodzenia.
    Także do jego części.
    Może natomiast np. dokonać darowizny na rzecz pracodawcy.

    --
    Jotte

  • 82. Data: 2009-06-04 19:27:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > I należy to uporządkować bo trudno, aby pracownik nie znał jednego z
    > podstawowych elementów umowy o pracę, jaką jest płaca. Nie chce mi się
    > już tłumaczyć oczywistości

    Minimalna wysokość płacy jest pracownikowi znana z odpowiedniego
    rozporządzenia.

    > Tłumaczyłem ci już, że pracownik nie może zrzec się prawa do wynagrodzenia.
    > Także do jego części.
    > Może natomiast np. dokonać darowizny na rzecz pracodawcy.

    To Ty pisałeś, że pracownikowi nie można dopłacić do minimalnej, bo
    umowa, aneks itp. pierdoły.

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2009-06-04 20:17:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0977g$cgj$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Minimalna wysokość płacy jest pracownikowi znana z odpowiedniego
    > rozporządzenia.
    W niczym nie zmienia to faktu, że należy skorygować niezgodny z prawem zapis
    umowy o pracę.

    > To Ty pisałeś, że pracownikowi nie można dopłacić do minimalnej, bo umowa,
    > aneks itp. pierdoły.
    Usiłujesz nieudolnie manipulować albo nie rozumiesz co czytasz - nic takiego
    nie napisałem.

    --
    Jotte

  • 84. Data: 2009-06-04 20:45:45
    Od: Liwiusz Ociepa <b...@n...ma.takiego.o2.pl>

    On Thu, 4 Jun 2009 21:20:54 +0200, someone wrote:
    > I należy to uporządkować bo trudno, aby pracownik nie znał jednego z
    > podstawowych elementów umowy o pracę, jaką jest płaca. Nie chce mi się już
    > tłumaczyć oczywistości.

    Wybacz, ale nie masz racji - jeżeli suma wynagrodzeń osobowych
    za pracę w pełnym wymiarze godzin jest mniejsza niż płaca
    minimalna pracownikowi należy się _wyrównanie_ do wysokości
    płacy minimalnej.
    Oczywiście jej wysokość jest znana każdemu pracownikowi z obwieszczenia
    Prezesa Rady Ministrów w Monitorze Polskim.
    Polecam lekturę: http://tinyurl.com/r6hu6m

    Pozdrawiam,

    --
    Liwiusz Ociepa

  • 85. Data: 2009-06-04 21:32:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h09bpp$b3$1@news2.ipartners.pl Liwiusz Ociepa
    <b...@n...ma.takiego.o2.pl> pisze:

    > Wybacz, ale nie masz racji
    W czym?

    > - jeżeli suma wynagrodzeń osobowych
    > za pracę w pełnym wymiarze godzin jest mniejsza niż płaca
    > minimalna pracownikowi należy się _wyrównanie_ do wysokości
    > płacy minimalnej.
    Wybacz, ale nie wiem z czym dyskutujesz - wyrównanie należy się w sposób
    oczywisty i z mocy prawa.
    W niczym nie zmienia to jednak faktu, że należy w sposób formalny uaktualnić
    dane zawarte w umowie o pracę

    > Oczywiście jej wysokość jest znana każdemu pracownikowi z obwieszczenia
    > Prezesa Rady Ministrów w Monitorze Polskim.
    > Polecam lekturę: http://tinyurl.com/r6hu6m
    Dawno to czytałem.
    Oczywiście dokument (tu: umowę o pracę) zawierający niezgodne z prawem
    zapisy należy uaktualnić.
    Nie wiem co stanowi przeszkodę w zrozumieniu tego prostego faktu powodując
    jednocześnie dziwaczne "polemizowanie" z kontrtezami własnego autorstwa.

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2009-06-05 05:57:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Dawno to czytałem.
    > Oczywiście dokument (tu: umowę o pracę) zawierający niezgodne z prawem
    > zapisy należy uaktualnić.

    Już się pytałem i nie dostałem odpowiedzi: co będzie, jeśli się nie
    uaktualni? Czy pomimo nieuaktualnienia nie można pracownikowi wypłacać
    minimalnego wynagrodzenia?

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2009-06-05 12:06:34
    Od: z <z...@g...pl>

    zly pisze:

    > z artykulu wynika, ze to dziewczyny studentki sa szmaciarzami, a nie oni.
    > Dla dziewczyny to mogl byc pierwszy raz, a oni takich mogli miec juz z 10.
    > I to co najminej 10 dni bez pracownika (niezapowiedzianych, bo mial
    > przyjsc, umowil sie, ale mu sie odechcialo i nie raczyl poinformowac)
    > Kary sa abstrakcyjne, ale jak sami mowia tylko na postrach. Moze
    > rzeczywiscie dzieki temu, idiotka nauczy sie szanowac innych

    Jakim trzeba byc debilem zeby nie wiedziec czym sie zacheca pracownika
    do pracy.
    Jak sie chce zatrudniac nowicjuszy z lapanki za psie pieniadze to sie
    ponosi ryzyko czmychniecia jak tylko widac o co w tej firmie chodzi.
    Szacunek dla pracy ale i szacunek dla pracownika

  • 88. Data: 2009-06-05 16:46:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0ac4k$upj$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Już się pytałem i nie dostałem odpowiedzi: co będzie, jeśli się nie
    > uaktualni?
    Nie wiem. Przyjdzie jaka kontrola, to powie.

    > Czy pomimo nieuaktualnienia nie można pracownikowi wypłacać minimalnego
    > wynagrodzenia?
    Nawet należy. W trosce o własny dobrze pojęty interes.

    --
    Jotte

  • 89. Data: 2009-06-05 18:07:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h0ac4k$upj$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Nie wiem. Przyjdzie jaka kontrola, to powie.

    > Nawet należy. W trosce o własny dobrze pojęty interes.

    A więc jak to się ma do Twoich twierdzeń, że jeśli nie aneksuje, to
    bez zgody pracownika nie może dopłacać do minimalnej?

    Tyle bicia piany o nic. Najpierw: że umowa nieważna. Potem, że zapis
    nieważny, że niby trzeba aneksować. A skończyło się, że ani aneksować
    nie trzeba (nawet nie wiemy co za brak aneksu grozi), ani nie trzeba
    pytać pracownika, czy zgadza się więcej dostać.

    Miłego weekendu.

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2009-06-05 18:23:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0bmtq$kag$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A więc jak to się ma do Twoich twierdzeń, że jeśli nie aneksuje, to bez
    > zgody pracownika nie może dopłacać do minimalnej?
    Coś ci się przywidziało, gdzie takowe twierdzenia?

    > Tyle bicia piany o nic. Najpierw: że umowa nieważna. Potem, że zapis
    > nieważny, że niby trzeba aneksować.
    Jesteś jakiś... hmm... nieadekwatny.
    Zobacz sobie czas sprostowania mojego nieprecyzyjnego wyrażenia o nieważnej
    umowie.
    I tego się trzymaj.

    > A skończyło się, że ani aneksować nie trzeba (nawet nie wiemy co za brak
    > aneksu grozi), ani nie trzeba pytać pracownika, czy zgadza się więcej
    > dostać.
    To ty tak twierdzisz. Ja twierdzę, że należy i podałem dlaczego.

    > Miłego weekendu.
    I wzajemnie.

    --
    Jotte