PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co będzie z tą młodzieżą?

  • 11. Data: 2004-05-27 05:12:04
    Temat: Re: Co będzie z tą młodzieżą?
    Od: "Olleo" <o...@s...tlen.pl>

    > Co to się dzieje z tą dzisiejszą młodzieżą? Nic im się nie chce... lektur
    > nie czytają, wierszy na pamięć się nie nauczą a jak każe napisać zadanie
    pół
    > klasy oddaje po terminie zadanie z opracowania...

    Lektury czytalem (niektore nawet z przyjemnoscia), ksiazki czytalem, czytam
    i zawsze bede czytal (dopoki wzrok dopisze), ale nigdy nie potrafilem
    zrozumiec wypracowan z lektur, czy na temat dowolny, ale w oparciu o
    lektury. Z takich zawsze mialem ~3.5 (przewaznie za styl). Przez 8 klas
    podstawowki i 5 klas sredniej szkoly mialem zadane zaledwie 2 razy
    wypracowanie zmuszajace do przemyslenia tematu ("czy czlowiek jest
    zdeterminowany" oraz jakis felieton) zamiast podania kilku przykladow. Z
    tych o dziwo dostalem 5.

    p.s. nie uznaje rozroznienia na scisle i humanistyczne umysly. Kazdy umie
    myslec, roznica moze polegac jedynie na stylu wypowiedzi.
    --
    Olleo

  • 12. Data: 2004-05-27 09:34:32
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 25 May 2004 19:34:01 +0200, na pl.praca.dyskusje, Zofia napisał(a):
> [...]
    oddaje po terminie zadanie z opracowania...
    > Im w głowie tylko te komputery, uczeń który ma 6 z informatyki nie czyta lektur i
    chyba wystawię mu niedostateczny z polskiego na koniec.

    Znam kilka wierszy na pamięć, ale pracy za to nie dostałam, nawet nikt o to
    nie zapytał.
    Proszę nie przesadzić z tymi niedostatecznymi, bo może kiedyś pozwolą nam
    sprzątać swoje firmy.
    Do widzenia.

  • 13. Data: 2004-05-27 10:28:07
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Zofia napisał(a):

    > Do widzenia
    > ------=_NextPart_000_0011_01C4428F.3B29FAE0
    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

    No Ty widac czytalas lektury, uczylas sie na pamiec wierszy a nawet
    moze i na czas oddawalas prace...ale postow na grupy nie nauczylas slac
    ;(

    postow NIE pisze sie w HTMLu!!! a zebym lepiej o tym pamietala:

    postuf niepisze siem w CHTMLu!!!!!

    --
    pozdrawiam rafi
    www.TwojSklep.bazarek.pl - Twój naprawdę DARMOWY sklep internetowy...

  • 14. Data: 2004-05-27 12:12:46
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    ErkA wrote:
    > Zofia napisał(a):
    > No Ty widac czytalas lektury, uczylas sie na pamiec wierszy a nawet
    > moze i na czas oddawalas prace...ale postow na grupy nie nauczylas slac

    Dodam do tego, ze zostala nauczycielka i zarabia 700 zl a te nieuki
    programisci zarabiaja po kilka tysiecy : ))

    Co nie znaczy, ze nie powinno sie uczyc (bo powinno).
    Zwlaszcza ortografii.
    A tego co wymyslil dysortografie czy dysleksje powinno sie zamknac w
    zakladzie dla czubkow.

    PS.
    I prosze nie wyjezdzac z tekstami, ze nie wiem o czym mowie.
    80-90% dys-(costam) to zwykle nieuki.
    Kiedys kazdy musial nauczyc sie ortografii i jakos wszyscy potrafili.
    --
    Robert

  • 15. Data: 2004-05-27 12:50:58
    Od: "Michael" <m...@k...jest.na.tlen.pl>

> [...]
    > 80-90% dys-(costam) to zwykle nieuki.
    > Kiedys kazdy musial nauczyc sie ortografii i jakos wszyscy potrafili.

    Czy jednak na pewno komuś do czegoś to potrzebne? Czy nie jest tak, że
    ludzie kształcą różne umiejętności. Jedni poznają tajniki ludzkiego
    organizmu by leczyć innych ludzi... inni poznają prawa przyrody by zapanować
    nad nią. Są także ludzie dzięki którym zaistniał postęp technologiczny - to
    oni zgłębili tajniki wielu nauk, mi. fizyki czy chemii...
    Istnieją także ludzie, którzy nauczyli się ortografii i gramatyki... po co?
    Ponieważ nie umieją stworzyć nic konstruktywnego a chcą krytykować innych...
    innych którzy nie mieli czasu na to by poznać zasady ortografii ponieważ
    działali dla dobra ludzkości...

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2004-05-27 14:32:05
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <c94lqq$rdg$1@news.onet.pl>, Robert wrote:
    > 80-90% dys-(costam) to zwykle nieuki.

    98-99%. Ale znam też jednego "prawdziwego" :)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 17. Data: 2004-05-27 14:56:52
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Michael wrote:

> [...]
    > innych którzy nie mieli czasu na to by poznać zasady ortografii ponieważ

    To moze w ogole zastapic jezyk polski jezykiem angielskim?
    I zamiast uczyc historii Polski uczyc historii UE?
    Bez komentarza...
    --
    Robert

  • 18. Data: 2004-05-27 15:41:18
    Od: "Michael" <m...@k...jest.na.tlen.pl>

    > To moze w ogole zastapic jezyk polski jezykiem angielskim?
    Należy dążyć do unifikacji językowej na całej kuli ziemskiej.

    > I zamiast uczyc historii Polski uczyc historii UE?
    Historii nie uczyć. Uczyć etyki i religii.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2004-05-27 22:20:07
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Czy jednak na pewno komuś do czegoś to potrzebne?
    A nie? zdaje się, że żeby uczyć się konkretnego zawodu wcześnej trzeba
    poznać troche tzw wiedzy ogólnej - abecadła, prawidłowego formułowania
    zdań, oólnej historii, podstaw matematyki, fizyki, chemii

> [...]
    > nad nią. Są także ludzie dzięki którym zaistniał postęp technologiczny -
    > oni zgłębili tajniki wielu nauk, mi. fizyki czy chemii...
    Ale tu mówisz o nauce na poziomie dużo wyzszym niz podstawowy. albo średni.
    A od człowieka który ma za sobą egzamin dojrzałości trochę trudno nie
    wymagać żeby znał jakieś podstawy naszej historii, nie potrafił policzyć
    jakże skomplikowanego oprocentowania na własnym rachunku bankowym (2% od
    sumy rocznie) albo nie potrafił napisać poprawnie kilku zdań.

    > Istnieją także ludzie, którzy nauczyli się ortografii i gramatyki... po
    co?
    Po to, żeby potrafili się wypowiedzieć, żeby potrafili cokolwiek napisać.
    Żeby mieli podstawy logiki. Bo w każdym zawodzie to jest potrzebne. Trzeba
    umieć zrozumieć co ktoś mówi i rozumieć co się do kogoś mówi. Nie lecieć
    lepperem. Nie robić z siebie kogoś niedorozwiniętego

    > Ponieważ nie umieją stworzyć nic konstruktywnego a chcą krytykować
    innych...
    > innych którzy nie mieli czasu na to by poznać zasady ortografii ponieważ
    > działali dla dobra ludzkości...
    obezwładniające.... Ja w szkole podstawowej zadałem głupie pytanie swojej
    nauczycielce od polskiego "czy Mickiewicz i Słowacki też musieli sie tego
    wszystkiego uczyć" i później się mcno tego pytania wstydziłem jak sobie
    troche na temat tych ludzi poczytałem...
    Jedno co chciałem przez to powiedzieć - żaden geniusz od czegokolwiek nie
    osiągnął swojego geniuszu bez czytania i uczenia się. A podstawą uczenia się
    jest poznanie... podstaw.

    > Pozdrawiam

    ja równierz

  • 20. Data: 2004-05-28 05:39:13
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    > A nie? zdaje się, że żeby uczyć się konkretnego zawodu wcześnej trzeba
    > poznać troche  tzw wiedzy ogólnej - abecadła, prawidłowego formułowania
    > zdań, oólnej historii, podstaw matematyki, fizyki,  chemii

    Tak, ogólnie popieram, wreszcie jakiś rozsądny głos. Owszem nie potrzebne może
    mi do pracy Sonety Krymskie ani Inwokacja na pamięć, jednak o człowieku
    świadczy nie tylko to jakim jest jest specjalistą w swojej dziedzinie, ale
    także jego poziom wiedzy ogólnej. Najlepszy informatyk, czy lekarz, który myli
    Szczecin ze Szczecinkiem, Słowacja i Słowenia to to samo dla mnie jest
    delikatnie mówiąc niepoważny. I to odnosi się do wszystkich dziedzin, nie tylko
    geografii. Nawet wczoraj w bajce dla dzieci padło słowo "fotosynteza", ciekawe
    ilu specjalistów nie biologów potrafiłoby powiedzieć choć jedo sensowne zdanie
    co to jest. Pomijam fakt, że kiedyś Ci specjaliści będą mieć dzieci, które będą
    zadawać wiele różnych pytań, wówczas tatuś powie - idź poszukaj w internecie...
    (???)