PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo będzie z tą młodzieżą? › Re: Co będzie z tą młodzieżą?
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co będzie z tą młodzieżą?
    Date: Fri, 28 May 2004 00:20:07 +0200

    > Czy jednak na pewno komuś do czegoś to potrzebne?
    A nie? zdaje się, że żeby uczyć się konkretnego zawodu wcześnej trzeba
    poznać troche tzw wiedzy ogólnej - abecadła, prawidłowego formułowania
    zdań, oólnej historii, podstaw matematyki, fizyki, chemii

    >Czy nie jest tak, że
    > ludzie kształcą różne umiejętności. Jedni poznają tajniki ludzkiego
    > organizmu by leczyć innych ludzi... inni poznają prawa przyrody by
    zapanować
    > nad nią. Są także ludzie dzięki którym zaistniał postęp technologiczny -
    > oni zgłębili tajniki wielu nauk, mi. fizyki czy chemii...
    Ale tu mówisz o nauce na poziomie dużo wyzszym niz podstawowy. albo średni.
    A od człowieka który ma za sobą egzamin dojrzałości trochę trudno nie
    wymagać żeby znał jakieś podstawy naszej historii, nie potrafił policzyć
    jakże skomplikowanego oprocentowania na własnym rachunku bankowym (2% od
    sumy rocznie) albo nie potrafił napisać poprawnie kilku zdań.

    > Istnieją także ludzie, którzy nauczyli się ortografii i gramatyki... po
    co?
    Po to, żeby potrafili się wypowiedzieć, żeby potrafili cokolwiek napisać.
    Żeby mieli podstawy logiki. Bo w każdym zawodzie to jest potrzebne. Trzeba
    umieć zrozumieć co ktoś mówi i rozumieć co się do kogoś mówi. Nie lecieć
    lepperem. Nie robić z siebie kogoś niedorozwiniętego

    > Ponieważ nie umieją stworzyć nic konstruktywnego a chcą krytykować
    innych...
    > innych którzy nie mieli czasu na to by poznać zasady ortografii ponieważ
    > działali dla dobra ludzkości...
    obezwładniające.... Ja w szkole podstawowej zadałem głupie pytanie swojej
    nauczycielce od polskiego "czy Mickiewicz i Słowacki też musieli sie tego
    wszystkiego uczyć" i później się mcno tego pytania wstydziłem jak sobie
    troche na temat tych ludzi poczytałem...
    Jedno co chciałem przez to powiedzieć - żaden geniusz od czegokolwiek nie
    osiągnął swojego geniuszu bez czytania i uczenia się. A podstawą uczenia się
    jest poznanie... podstaw.

    > Pozdrawiam

    ja równierz