PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakaz wykonywania zleceń dla byłego pracodawcy??

  • 1. Data: 2004-05-25 06:57:46
    Temat: Zakaz wykonywania zleceń dla byłego pracodawcy??
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Witam,
    podobno obowiązuje przepis zakazujący wykonywania zleceń w ramach
    działalności gospodarczej lub umowy o dzieło dla byłego pracodawcy, jeśli od
    zakończenia umowy o pracę minęło mniej niż rok. Czy to prawda, a jeśli tak
    jaka jest tego podstawa prawna? I jakie grożą mi konsekwencje za przyjęcie
    takiego zlecenia?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-05-25 07:00:40
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jaka jest tego podstawa prawna? I jakie grożą mi konsekwencje za przyjęcie

    ???? a możesz zacytować taki przepis?
    L.

  • 3. Data: 2004-05-25 07:34:27
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    libra <l...@o...pl> napisał(a):

    > ???? a możesz zacytować taki przepis?

    Właśnie też chce się dowiedzieć co to za przepis i czy rzeczywiście
    obowiązuje.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2004-05-25 07:41:10
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    > Właśnie też chce się dowiedzieć co to za przepis i czy rzeczywiście
    > obowiązuje.

    IMO nie ma takiego przepisu

    Jest natomiast przepis zakazujacy pracy dla tego samego zleceniotawcy w tym
    samym zakresie na umowe o prace i umowy zlecenia lub prowadząc DG
    jednoczesnie

    Piotr Żebrowski

  • 5. Data: 2004-05-25 07:47:15
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

> [...]
    > jaka jest tego podstawa prawna? I jakie grożą mi konsekwencje za przyjęcie

    Poczytaj to omówienie...
    http://www.misie.pl/zmiany.htm

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 6. Data: 2004-05-25 08:08:38
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Tomek Niedbała <t...@g...pl> napisał(a):

    > Poczytaj to omówienie...
    > http://www.misie.pl/zmiany.htm

    Dzięki!
    Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, jeśli nie będę się rozliczał podatkiem
    liniowym to problem mnie nie dotyczy?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2004-05-25 08:12:28
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Piotr Żebrowski <p...@o...pl> napisał(a):
    > Jest natomiast przepis zakazujacy pracy dla tego samego zleceniotawcy w tym
    > samym zakresie na umowe o prace i umowy zlecenia lub prowadząc DG
    > jednoczesnie

    Czy jest to ten sam przepis który jest opisany w linku podanym przez Tomka
    (tj. odnośnie podatku liniowego), czy jest jeszcze jakieś inne ograniczenie?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2004-05-25 11:04:43
    Od: "Wojciech" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    "Jest natomiast przepis zakazujacy pracy dla tego samego zleceniotawcy w tym
    samym zakresie na umowe o prace i umowy zlecenia lub prowadząc DG
    jednoczesnie"

    A czy ktoś może zacytować taki przepis, albo podać link?

  • 9. Data: 2004-05-25 11:51:27
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr"

    > Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, jeśli nie będę się rozliczał podatkiem
    > liniowym to problem mnie nie dotyczy?

    Wszystko na to wskazuje.
    (Ale radzę wykonać telefon do swojego Urzędu Skarbowego dla potwierdzenia)

    Tomek

  • 10. Data: 2004-05-25 12:40:01

    On Tue, 25 May 2004 13:04:43 +0200, Wojciech wrote:

> [...]
    > jednoczesnie"
    >
    > A czy ktoś może zacytować taki przepis, albo podać link?

    Fizycznie to raczej nie jest zakaz pracy, tylko obowiązek zapłaty
    ZUS od całości wynagrodzenia a nie tylko od pensji z umowy o
    prace.

    Rygel