PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chyba sie ruszylo

  • 11. Data: 2002-06-09 09:54:14
    Temat: Re: Chyba sie ruszylo
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tyrmand" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:adusne$3tk$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > Ruszy sie [moim zdaniem] gdy ludzie zaczna kupowac, a zeby kupowac to
    > zarobki musza byc wyzsze. Nie sugerujmy sie srednia krajowa, ten wskaznik
    > musialby byc na poziomie 4000PLN lub wiecej.

    Akurat to ma marginalne znaczenie. Ludzie bede kupowac jak sie beda czuli
    pewnie, czyli beda mieli optymizm na temat przyszlosci i
    beda uwzali, ze ich zarobki w przyszlosci wzrosna, a oni sami nie straca
    pracy

    > Wsrod moich znajomych zarobki
    > wynosza srednio 1000zł. A, od maja sprzedaz w firmie. ktorej pracuje
    spadla
    > niemal do zera i to jes dla mnie wymierny wskaznik.

    Akurat to jest zaden wskaznik - jedna firma o niczym nie swiadczy .....

    Ogolnie IMHO jestesmy teraz w stanie oczekiwania na wzrost i jezeli nic
    zlego sie nie stanie to on powinien nadejsc.

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2002-06-09 09:56:02
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jarpol" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > jezeli gospodarka sie ruszy to znikna w gazetach lokalnych oraz listach
    > dyskusyjnych ogloszenia bo wtedy rzemieslnik oraz sklepikarz beda mieli
    tyle
    > zajecia ze nie beda musieli sie oglaszac , reklamowac. A tak narazie to
    > chyba tego ozywienia nie widac i mysle ze chyba sie nie ruszylo.

    Dokladnie bedzie odwrotnie - pojawia sie ogloszenia, wzrosna wydatki na
    reklame.
    A czasy, gdy reklama byla niepotrzebna "to se ne wraci". Tak, jak "nie ma
    interesa ponizej Mercedesa".

    --
    Jacek

  • 13. Data: 2002-06-09 18:49:57
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Akurat to ma marginalne znaczenie.

    a tu prezentujesz swoj dorobek naukowy na ten temat, czy jakichs znanych
    ekonomistow czy moze psychologow ?

    Wojtek

  • 14. Data: 2002-06-09 19:22:22
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wskaznik

    > a tu prezentujesz swoj dorobek naukowy na ten temat, czy jakichs znanych
    > ekonomistow czy moze psychologow ?

    Zdrowy rozsadek - zarobki rosna caly czas, a spozycie spadlo - ludzie w
    trudnych czasach wola oszczedzac niz wydawac.
    Oczywiscie, gdyby wzrosl o kilkanascie %, to by mialo znaczenie, ale mowimy
    o rzeczywistosci.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2002-06-10 07:19:12
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > trudnych czasach wola oszczedzac niz wydawac.
    > Oczywiscie, gdyby wzrosl o kilkanascie %, to by mialo znaczenie, ale

    Jacku !
    Zarobki rosna, ale grupa zarabiajacych sie zmniejsza !
    A wsrod tych, ktorzy dostaja pieniadze w postaci prowizji ich zarobki maleja
    !
    Nie ma mowy tu o oszczedzaniu, tylko po prostu ludzie nie maja co wydawac

    Wojtek

  • 16. Data: 2002-06-10 14:40:53
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Jacku !
    > Zarobki rosna, ale grupa zarabiajacych sie zmniejsza !

    raczej "Zarobki nie rosna, a grupa zarabiajacych sie zmniejsza !" ;-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 17. Data: 2002-06-14 20:54:27
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Sun, 9 Jun 2002 11:56:02 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A czasy, gdy reklama byla niepotrzebna "to se ne wraci". Tak, jak "nie ma
    >interesa ponizej Mercedesa".

    Szkoda że nie rozumieją tego niektórzy "poważni" ludzie w "poważnych"
    firmiach. Jedyna odpowiedź to "Dobra firma nie potrzebuje reklamy". No
    i nie potrzebowała - aż padła. A zanim padła to udało jej się otworzyć
    5 sklepów w Warszawie.
    A firma konkurencyjna która powstała jakiś czas po starcie padniętej
    firmy wpompowała duże pieniądze w reklamę i posuada sieć sklepów na
    terenie całej Polski.
    Drugi przykład - sieć sklepów w hipermarketach całej Polski. Po co się
    reklamować? Przecież my jesteśmy w hipermarketach - tam przychodzi
    mnóstwo ludzi - nie potrzebujemy reklamy. I bez tej reklamy sprzedaż
    była na poziomie 1/2 tego co uzyskiwał sklep położony poza
    hipermarketem ale reklamujący się w prasie lokalnej. I do kogo
    pretensja? Oczywiscie do handlowców.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 18. Data: 2002-06-15 08:46:26
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik jerzu napisał:

> [...]
    > firmiach. Jedyna odpowiedź to "Dobra firma nie potrzebuje reklamy". No
    > i nie potrzebowała - aż padła. A zanim padła to udało jej się otworzyć
    (...)

    No tak, jak z firmą będzie gorzej, to się ludzi wypieprzy, w tedy
    prezesowi lub derektorowi (nie poprawiać, derektorowi) się polepszy.

    Dogbert

  • 19. Data: 2002-06-15 11:59:20
    Od: "Brodek" <b...@r...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik jerzu napisał:
    > No tak, jak z firmą będzie gorzej, to się ludzi wypieprzy, w tedy
    > prezesowi lub derektorowi (nie poprawiać, derektorowi) się polepszy.

    Cóż...
    Człowiek to taki sam składnik aktywów firmy jak przykładowo krzesło...
    Czy na miejscu właściciela, dyrektora żałowałbyś krzeseł? Ktoś je przecież
    ze śmietnika zabierze, nie?
    Brodek

  • 20. Data: 2002-06-15 12:38:17
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Brodek napisał:

    > Cóż...
    > Człowiek to taki sam składnik aktywów firmy jak przykładowo krzesło...
    > Czy na miejscu właściciela, dyrektora żałowałbyś krzeseł? Ktoś je przecież
    > ze śmietnika zabierze, nie?

    Pewien bardzo bogaty obywatel USA powiedział kiedyś: "możecie mi zabrać
    wszystko, zostawcie mi moich sprzedawców, a odbuduję firmę w dwa lata".
    O krzesłach i biurkach nie wspominał.
    Czy koszty "siły roboczej" nie powinny być po stronie pasywów?
    Dogbert