PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Wykształecenie ?

  • 1. Data: 2002-06-07 19:34:20
    Temat: Re: Wykształecenie ?
    Od: "delos" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kryspin Sławek <s...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a90pou$eob$...@n...tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pytanko. Jeśli do ukończenia studiów pozostał mi nie cały rok czy mogę
    > napisać że posiadam wykształcenie "niepełne wyższe" ??
    >
    > pozdrawiam
    > Kryspin

    Wiem ze ogłoszenie bylo dawno ale ja ostatnio dopiero zaczalem czytac ppd
    Niestety albo i stety nie możesz napisać że masz wykształcenie niepełne
    wyższe poniewaz formalnie coś takiego nie istnieje. Do niedawna kazdy kto
    mial absolutorium a nie mial obronionej pracy był "obywatelem z wyksz..
    niep. w.", ale po aferze z Kwasniewskim uczelnie zgodnie wycofały sie z tego
    pomyslu. Dopoki sie nie obronisz masz wyksztalcenie srednie. Licencjat i
    inzynier to wyzsze zawodowe. Magister to wyzsze.
    *************************************/
    Wondoł
    d...@p...onet.pl
    GG 2648917
    *************************************/

  • 2. Data: 2002-06-10 10:15:16
    Od: misia <b...@y...pl>

    Wiadomość od delos (d...@p...onet.pl) dostałam taką:

    > Dopoki sie nie obronisz masz wyksztalcenie srednie. Licencjat i
    > inzynier to wyzsze zawodowe. Magister to wyzsze.
    > Pozdrawiam

    A nie jest tak, że inżynierem można być po pełnych 5-6 letnich studiach
    , bez obrony pracy magisterskiej?
    I czy wykształcenie średnie ma się po maturze? To co wtedy z dyplomami
    techników, którzy matury nie zdawali?
    Niepełne wyższe, obecnie faktycznie niużywane, teoretycznie liczy się
    po zaliczeniu co najmniej połowy studiów, ale to w celach
    statystycznych, inaczej to nie wiem. Wiem, że to pokręcone jest
    poprostu.
    A magister też jest wykształceniem wyższym zawodowym, dopiero od
    doktoratu liczy się stopnie naukowe. Licencjat, inżynier są więc
    wykształceniem wyższym bez żadnych określników. Przecież się nie mówi,
    że doktor ma wykształcenie "wyższe naukowe":).
    Strasznie to niesprecyzowane u nas się wydaje, nie wiem jak gdzie
    indziej.
    --
    Pozdrawiam Misia

  • 3. Data: 2002-06-10 13:59:24
    Od: Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm>

    On 10 Jun 2002 10:15:16 GMT, misia <b...@y...pl> wrote:
    > A magister te? jest wykszta?ceniem wy?szym zawodowym, dopiero od
    > doktoratu liczy si? stopnie naukowe. Licencjat, in?ynier s? wi?c
    > wykszta?ceniem wy?szym bez ?adnych okre?lników. Przecie? si? nie mówi,
    > ?e doktor ma wykszta?cenie "wy?sze naukowe":).

    ... a mi przez ca?e studia wcisakno ?e mgr jest stopniem
    naukowym a in?. zawodowym... i kto ma racje?

    Mariusz Kropiwnicki
    g...@p...fm
    ps: mgr in?. :)

  • 4. Data: 2002-06-10 14:10:21
    Temat: Re: Wykszta?ecenie ?
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm> wrote:
    > ... a mi przez ca?e studia wcisakno ?e mgr jest stopniem
    > naukowym a in?. zawodowym... i kto ma racje?
    Ty
    mgr - najnizszy stopien naukowy
    inz - stopien zawodowy tzn. leci tak: pracownik wykfalifikowany
    (po liceum zaw.), technik, inzynier (byc moze cos opuscilem)
    dyplom jakiejkolwiek uczelni wyzszej = wyksztalcenie wyzsze (nawet licencjat
    - od niedawna)
    'niepelne wyzsze' - cos takiego wedlug prawa chyba nie istnieje
    srednie - po skonczeniu szkoly sredniej (niekoniecznie matura, tak jak aby
    miec wyzsze nie trzeba bronic pracy magisterskiej - tego dobrze nie
    pamietam, wiec moze byc inaczej)

    wszystko AFAIR, bo dosc dawno mnie interesowalo ;)
    Lukasz

  • 5. Data: 2002-06-10 14:20:51
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    l...@w...edu.pl (Lukasz Wojtow) wrote in <ae2c0d$10r0$1@trinity.euromedia.pl>:

> [...]
    >srednie - po skonczeniu szkoly sredniej (niekoniecznie matura, tak jak aby
    > miec wyzsze nie trzeba bronic pracy magisterskiej - tego dobrze nie

    A co z absolutorium ? Jest cos takiego czy nie ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2002-06-12 20:58:55
    Temat: Odp: Wykszta?ecenie ?
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae2c0d$10r0$...@t...euromedia.pl...

    > inzynier (byc moze cos opuscilem)
    > dyplom jakiejkolwiek uczelni wyzszej = wyksztalcenie wyzsze (nawet
    licencjat
    > - od niedawna)

    licencjat = inz (odnosnie poziomu wyksztalcenia) = tytul zawodowy (wyzsze
    zawodowe)
    -> Bachelor@USA

    > aby
    > miec wyzsze nie trzeba bronic pracy magisterskiej - tego dobrze nie
    > pamietam, wiec moze byc inaczej)

    imho nieprawda. Absolutorium nie daje wyzszego -> casus Pana Prezydenta.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2002-06-13 13:54:29
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > imho nieprawda. Absolutorium nie daje wyzszego -> casus Pana Prezydenta.

    IMHO prawda, prawda... To tak jak ze szkołami średnimi: ukończyłeś liceum,
    nie zdałeś matury - masz średnie, ukończyłeś technikum, nie zdałeś matury -
    również masz średnie. Nie wiem tylko co się dzieje jak się w technikum nie
    obroni pracy/egzaminu zawodowego... Też średnie, ale bez technika? Zasada
    ogólnie jest taka: bez matury nie pójdziesz na studia, bez magisterki nie
    pójdziesz na doktoranta... A jaką szkołę ukończyłeś - takie masz
    wykształcenie.

    PS: Mnie ostatnio zabiła informacja, że wojsko nie traktuje licencjata jako
    wykształcenia wyższego...

  • 8. Data: 2002-06-13 14:22:55
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aea8ci$2so$1@news.onet.pl...
    > IMHO prawda, prawda... To tak jak ze szkołami średnimi: ukończyłeś liceum,

    Nie ma czegoś takiego, jak wykształcenie niepełne wyższe. Żeby mieć
    wykształcenie wyższe, trzeba obronić pracę (samo zaliczenie semestrów nie
    wystarcza). Za ukończenie szkoły wyższej jest uznawane nawet obronienie
    pracy licencjackiej. Jeżeli jednak ktoś nie obroni zadnej pracy, nie ma
    wykształcenia wyższego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-06-13 16:39:27
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Filip Piotrowski <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aea8ci$2so$...@n...onet.pl...

> [...]
    > ogólnie jest taka: bez matury nie pójdziesz na studia, bez magisterki nie
    > pójdziesz na doktoranta... A jaką szkołę ukończyłeś - takie masz

    zapomniales chyba o aferze z poprzednich wyborach prezydenckich (1995).
    Obecny prezydent AK chwalil sie wyzszym wyksztalceniem, potem sprawa stala
    sie glosna - okazalo sie, ze ma tylko absolutorium, a tego nie uznaje sie za
    wykszt. wyzsze. Sprawa byla b. glosna, nie wierze, zebys o tym nie
    slyszal... Stad powiedzenie - "ma wyksztalcenie wyzsze .... od Walesy" ;)

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2002-06-13 17:10:06
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik glos napisał:
    (...)
> [...]
    > wykszt. wyzsze. Sprawa byla b. glosna, nie wierze, zebys o tym nie
    > slyszal... Stad powiedzenie - "ma wyksztalcenie wyzsze .... od Walesy" ;)

    Kiedyś w formularzach osobowych niektórych instytucji była do wyboru
    pozycja "wykształcenie niepełne wyższe", więc można wnioskować, że
    pojęcie takie funkcjonowało. Natomiast w czasach, kiedy p. AK kończył
    studia było całkowicie jasne, że brak dyplomu nie uprawnia do podawania
    stopnia swej edukacji jako wyższy. Trudno jednak oczekiwać precyzji od
    kogoś, kto nie orientuje się nawet w tym, skąd bierze pieniądze jego
    własna żona.
    Spotkałem się z opinią, że przerwanie studiów lub ich niekończenie jest
    źle widziane przez fachowców od HR, ponieważ może wskazywać na
    psychopatyczny rys osobowości.
    Zaznaczam, że zbieżnośc podanych danych z osobami fizycznie istniejącymi
    jest czysto przypadkowa, a podane fakty są fikcyjne.

    Dogbert