PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chyba sie ruszylo

  • 21. Data: 2002-06-15 12:57:41
    Temat: Re: Chyba sie ruszylo
    Od: "Brodek" <b...@r...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3D0B3539.40601@wp.pl...
    > Pewien bardzo bogaty obywatel USA powiedział kiedyś: "możecie mi zabrać
    > wszystko, zostawcie mi moich sprzedawców, a odbuduję firmę w dwa lata".
    > O krzesłach i biurkach nie wspominał.

    Oczywiście bogaty obywatel USA miał rację.
    To już jednak zależy od tego jak dobre posiadał aktywa...

    > Czy koszty "siły roboczej" nie powinny być po stronie pasywów?

    Zastanów się czym jest bilans i natychmiast zrozumiesz, że nie może tam być
    takiej pozycji jak koszty....

    Pozdrawiam
    Brodek

  • 22. Data: 2002-06-15 17:23:06
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Brodek napisał:

    > Oczywiście bogaty obywatel USA miał rację.
    > To już jednak zależy od tego jak dobre posiadał aktywa...

    Jedyne aktywa, jakich posiadanie uważał za niezbędne, to wartości
    niematerialne. Wszystkie inne można kupić bądź pożyczyć.

    > Zastanów się czym jest bilans i natychmiast zrozumiesz, że nie może tam być
    > takiej pozycji jak koszty....

    Wiem, że dzisiaj jest sobota i użycie słowa "koszty" może budzić pewne
    obawy, co do precyzji sformułowania, ponieważ jako takie występuje w
    rachunku wyników, nie w bilansie. Pozwolę sobie zacytować ogólnodostępną
    publikację:
    "Pasywa i wynik finansowy firmy/Zobowiązania krótkoterminowe/...Narosłe
    zobowiązania.W danym dniu Twoja firma winna jest pewną cześć wynagrodzeń
    swoim pracownikom, pewną kwotę odsetek....."

    Codziło mi o to, że pracownicy są aktywem firmy, o ile nie są traktowani
    jak bydło, wtedy widnieją jedynie po stronie pasywów. BTW, w której
    pozycji Twoim zdaniem pracownicy figurują jako aktyw?

    Dogbert