PracaGrupypl.praca.dyskusjeChwila refleksji nt pracownikow.. › Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
  • Data: 2004-10-01 17:43:50
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gdzieś z głębi "mangha" <R...@t...pl> wypłynęło z pasją:

    > Ciąża to
    > prywatna sprawa kobiety, pracodawca nie ma prawa pytać o takie rzeczy.
    > Czytałam ostatnio w PROFICIE, że w USA jeśli pracodawca zapyta kobietę o
    > plany macierzyńskie, a ta nie zostanie zatrudniona, ma on na głowie
    proces o
    > dyskryminację.

    Ciekawi mnie, dlaczego kobiety nie odmawiają odpowiedzi na podstawie
    Kodeksu Pracy, który w najnowszej wersji wyraźnie ustala, o co pracodawca
    może pytać kandydatkę/kandydata (art. 22 (1) &1) i co jest dyskryminacją
    (art. 18). W świetle polskiego prawa też można już urządzić takowy proces.
    Można też okłamać bez żadnych konsekwencji (np. zwolnienia) pracodawcę,
    jeśli pyta, czy zamierzasz zajść w ciążę.

    Coinneach