PracaGrupypl.praca.dyskusjeChwila refleksji nt pracownikow.. › Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
  • Data: 2004-10-01 18:29:06
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mangha" <R...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cjk1l6$hfd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A możesz powiedzieć, jakie to duże straty przynosi firmie kobieta w ciąży?
    > każdej firmie, w jakiej do tej pory pracowałam, były kobiety w ciąży i/lub
    > świeże matki i powiem Ci, że ani one, ani szefowie nie narzekali z tego
    > powodu.
    >
    > --
    > mangha

    Ja nie pytam o to czy kandydatka ma w planach ciążę czy nie.
    NIGDY nie przyjmę osoby wysokiego ryzyka do mojej firmy.
    Ktoś kto nie wie jak egzystuje przedsiębirstwo może dziwić że firma
    ma kłopoty z kobietami w ciąży.
    Raczej zapytajmy - kto ma większe lub chociaż takie same kłopoty jak firma.
    Kto inny tym problemem się interesuje.
    Może społeczeństwo?
    Za wypłatę 500 zł przez wójta gminy jako nagrody dla kobiet
    po urodzeniu dziecka trąbiła o tej gminie cała telewizja.
    Zrobiło społeczeństwo wysiłek i dało.
    Pracodawca zaś:
    - musi zapewnić w okresie ciąży odpowiednie stanowisko pracy
    - często musi zmienić jej organizację
    - większość kobiet automatycznie idzie na chorobowe - po pierwszym
    badaniu i dostaje od pracodawcy pensję za 30 dni + podatek + ZUS
    - jak wróci na kilka dni, to praca musi na nią czekać. I to nie pierwsza
    lepsza
    - po porodzie ma urlop wychowawczy - stanowisko pracy musi czekać
    - jak wróci to wpierw dostaje pieniądze za urlop chociaż była na
    wychowawczym.
    - w trakcie wychowawczego może w każdym momencie bez pytania pracodawcy
    czy aby ma robote -wrócić na miejsce pracy, może znowu iść na wychowawczy.
    To ona rządzi.
    Reszta społeczeństwa jedynie przygląda się temu.
    Jak żona pracodawcy - to może być np. sklepikarz - będzie w ciąży, to nikt
    jej
    nie zapłaci.
    Myślę że to problem społeczeństwa a nie pracodawców. Nie każdy z nich
    przecież
    jest właścicielem korporacji. Można np. zmniejszyć firmę i zredukować ilość
    pracowników,
    \ale dalej mieć na głowie 2 panie które są na wychowawczym 4-ty rok i w
    każdej chwili musi
    on przyjąć je do pracy. Choćby był na progu bankructwa.

    J.K.