PracaGrupypl.praca.dyskusjeChwila refleksji nt pracownikow.. › Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
  • Data: 2004-10-01 20:07:23
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: "mangha" <R...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Ja nie pytam o to czy kandydatka ma w planach ciążę czy nie.
    > NIGDY nie przyjmę osoby wysokiego ryzyka do mojej firmy.
    no comments...

    > Ktoś kto nie wie jak egzystuje przedsiębirstwo może dziwić że firma
    > ma kłopoty z kobietami w ciąży.
    Normalna firma nie ma kłopotów.

    > Pracodawca zaś:
    > - musi zapewnić w okresie ciąży odpowiednie stanowisko pracy
    > - często musi zmienić jej organizację
    > - większość kobiet automatycznie idzie na chorobowe - po pierwszym
    > badaniu i dostaje od pracodawcy pensję za 30 dni + podatek + ZUS
    Teraz to już farmazony opowiadasz. Większość kobiet normalnie pracuje w
    ciąży! Dlaczego zakładasz, że kobieta ciężarna = oszuska, która chce wymusić
    chorobowe na pracodawcy i ZUS-ie. Ciąża to nie jest choroba.

    > - jak wróci na kilka dni, to praca musi na nią czekać. I to nie pierwsza
    > lepsza
    > - po porodzie ma urlop wychowawczy - stanowisko pracy musi czekać
    Nie wychowawczy, lecz macierzyński. Dziecka nie rodzi się co roku i te 16
    czy 12 tygodni płatne zresztą przez ZUS dla sprawnego przedsiębiorstwa nie
    są żadnym obciążeniem.

    > - jak wróci to wpierw dostaje pieniądze za urlop chociaż była na
    > wychowawczym.
    > - w trakcie wychowawczego może w każdym momencie bez pytania pracodawcy
    > czy aby ma robote -wrócić na miejsce pracy, może znowu iść na
    wychowawczy.
    Nie rozumiem co to jest za problem - ze wszystkimi pracownikami tak jest.
    Kobieta w ciąży jest przez ileś miesięcy w okresie ochronnym - nie można jej
    zwolnić. Czy to naprawdę taki wielki przywilej? Jeśli prawo pracy nie jest
    Ci obce, to pewnie wiesz, że ciężarna kobieta nie jest jedynym takim
    obiektem ochrony przewidzianym prawnie.
    Tylko że to ona jest najczęściej obiektem ataku ze strony pracodawcy bądź
    szefa, który z taką kwestią nie miał do czynienia.

    > To ona rządzi.
    > Reszta społeczeństwa jedynie przygląda się temu.
    Co za filozofia... mam nieodparte wrażnie, że nie miałeś do czynienia z
    kobietami w ciąży, jeśli sądzisz, że one rządzą. A już na pewno nie miałeś
    do czynienia z kobietami w ciąży w firmie.
    Reszta społeczeństwa nie ma nic do tego, że ktoś jest w ciąży czy rodzi
    dziecko.

    > Jak żona pracodawcy - to może być np. sklepikarz - będzie w ciąży, to nikt
    > jej
    > nie zapłaci.
    > Myślę że to problem społeczeństwa a nie pracodawców. Nie każdy z nich
    > przecież
    > jest właścicielem korporacji. Można np. zmniejszyć firmę i zredukować
    ilość
    > pracowników,
    > \ale dalej mieć na głowie 2 panie które są na wychowawczym 4-ty rok i w
    > każdej chwili musi
    > on przyjąć je do pracy. Choćby był na progu bankructwa.
    He he brak obycia i znajomości prawa pracy. Jeśli jesteś na progu bankructwa
    lub z innych powodów chcesz zwolnić pracownika możesz mu dać wypowiedzenie w
    normalnym trybie, także po powrocie z urlopu.

    --
    mangha
    Can the darkness be as empty as it seems