PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 101. Data: 2003-08-16 20:51:25
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bhlub6$du4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie mozna robic produktow z produktow jak piszesz.

    A wiesz co to jest know-how?
    To może być warte duuużo więcej niż zagraniczny produkt.

  • 102. Data: 2003-08-16 21:28:55
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    > No jakbym mieszkal u mamy jak Ty tez bym nie narzekal.

    Nie mieszkam u mamy - mam wlasne mieszkanie na ktore zarobilem sam.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 103. Data: 2003-08-16 22:38:16
    Temat: Re:
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Mariusz Jankowicz wrote:

    > "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message

    Szwecja 4%, Finlandia 8.5% w 2002

    > wiecej

    chyba nie bardzo

    > itp. sa bez sensu bo nie uwzgledniaja
    >
    > wszystkich

    > gospodarek

    > socjalu

    > Ja czegos takiego nie napisalem.
    Postulowane przez Ciebie ciecia wydatkow socjalnych -> brak srodkow do zycia dla
    pobierajacych te swiadczenia -> bieda.

    > kolesiom,

    > widac

    > To jest demagogia - zero argumentow.
    Ze co??? Pierwszy przyklad z brzegu - Niemcy.

    Ten fragment jest wielce pocieszny :))))

    >Za to zarowno Finladnia jak i Norwegia (podobnie jak
    >
    > hamowaniem

    > kwalifikacje -

    > rozwoj

    > Bzdura, fachowosc sie po prostu oplaca nawet w Polsce - nierobstwo ani
    > narzekanie nigdzie nie poplaca.
    Przeczytaj to co ja napisalem a potem to co Ty - co z tego ze jest podaz fachowej
    sily roboczej jak nie ma zapotrzebowania???Twierdzisz ze zapotrzebowanie jest?, w
    jakich branzach?

    > socjalnych w

    > Sprobuje zaczac myslec. Wszyscy Ci tluczemy do glowy, ze pracy nie ma bo za
    > duze sa obciazenia fiskalne zusowskei i inne.
    Przeczytales moj pierwszy post?

    >Z tych obcizen ida zasilki (bo
    > niby skad). gdyby odciac te obciazenie, bedzie praca ale nie bedzie
    > zasilkow. Rozwiazanie dobre dla chcacych czegos dokonac, natomiast do dupy
    > dla nierobow.
    To chyba wedlug wykladni "ekonomii ksiezycowej" - bo przy zalozeniu ze zwieksza
    sie inwestycje generujace zatrudnienie to nie nastapi to od razu tylko rozlozone w
    czasie w latach dodajmy, nierownomiernie co do regionow - pytanie co w tym czasie
    beda jedli pozbawieni srodkow do zycia? Po drugie to ze koszty pracy sa niskie to
    jedna z przeslanek sklaniajacych do inwestycji i wcale nie musi byc decydujaca -
    co nie znaczy ze kosztow pracy nie nalezy zmniejszac - tylko ze to moze nie
    wystarczyc.

  • 104. Data: 2003-08-16 23:37:47
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Dieter" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > 1. Duze firmy nie placa podatku madralo bo najczesciej nie sa
    zarejestrowane
    > w Polsce.

    Mozesz podac przyklad duzej firmy prowadzacej w Polsce dzialanosc
    (np.produkcyjna) i nie placacej podatkow "bo nie zarejestrowanej w Polsce"?
    Ile Ty masz lat, ze nie wiesz, ze aby w Polsce prowadzic jakokowleik
    dzialalnosc to trzeba byc zarejestrowanym? Ile jeszcze masz takich luk w
    wiedzy podstawowej?

  • 105. Data: 2003-08-16 23:47:38
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Jacuo <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Z takiego samego powodu, jak to ze nie ma np. polskiego Microsoftu. [...]

    Nie również niemieckiego, angielskiego ani francuskiego Microsoftu.
    Są natomiast niemieckie, angielskie i francuskie hipermarkety.
    Wszystkie szeroko obecne w Polsce. Co ciekawe nie ma w Polsce
    znacznie silniejszych kapitałowo hipermarketów z USA (Walmart
    itp.). Pisałeś o know-how a ja się założę, że hipermarketom
    europejskim daleko do know-how tych z USA, a wręcz wzorują
    się na tamtych. Teraz pytanie: dlaczego Amerykanie nie chcą
    wchodzić do Polski ani nawet do Europy? Bo nie mogą? A Polska
    musiała wchodząc do UE wpuścić do Polski hipermarkety europejskie,
    nie mając szans by kapitałowo konkurować z nimi swoimi hipermarketami
    na ich rynkach? Zastanów się komu to się tak naprawdę opłaca i czy
    eurosocjalizm nie szuka na takich rynkach jak Polska (w końcu
    38 mln ludzi) ratunku dla siebie? Napisz mi jeszcze co Polska
    ma z tego, że mamy tu Hity, Tesco, Geanty, Carrefoury i inne
    takie sieci. Ekonomicznie i globalnie a nie, że pani Zosia
    z Zalesia Dolnego sobie kupi taniej suszarkę koreańską na czym
    PRZEDE WSZYSTKIM zarobią wszyscy tylko nie Polacy ;-)

    Polskie sieci mogły powstać. Ktoś napisał tak prawo, że to się
    nie opłacało. Tak samo mogły powstać i konkurować na rynkach
    zachodnich jak próbuje Orlen. Tylko Orlen ma w tym socjaliźmie
    przyzwolenie polityczne na to, a te sieci które mogły powstać
    po prostu go nie miały. Orlen to spadkobierca CPN (z PRL
    a propos Twoich argumentów). Kupili stacje BP w Niemczech
    a ja pytam: skąd mają know-how skoro to póki co cały czas
    prawie [1] całkowicie Polska firma?

    > Moze jednak ktos zalozy u ans siec supermarketow, znajdzie cwany
    > pomysl, ktorym rozwali konkurencje , a wtedy nie widze
    > przeszkod w wejsciu na rynek UE.

    Nie, tu nie trzeba cwanych pomysłów. To tylko polityka, panie :)

    [1] 13% akcji w rękach Bank of New York? No, cóż :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10394 dzień życia, sprawność

  • 106. Data: 2003-08-17 00:12:43
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> wrote:
    > Co to znaczy "musi być produkcja"?

    To chyba jasne. Pieniądz musi mieć pokrycie w towarze na rynku, który
    musi być wyprodukowany. Inaczej to pusty pieniądz. Wyobraź sobie
    mikropaństwo złożone ze mnie i Ciebie. Drukujemy sobie pieniądze,
    ale ani Ty ani ja nic nie produkujemy. To co, będziemy się wymieniać
    pieniążkami? A może kupimy coś od Iksińskiego, który ma swoje państwo
    i coś produkuje (np. pieczywo albo napoje gazowane) ? Ale Iksiński nie
    zechce od nas naszych pieniędzy, bo jak my coś od niego za nie
    kupimy to co on będzie mógł z nim zrobić skoro my nic nie produkujemy
    a naszych pieniędzy można użyć tylko na naszym rynku? Dla niego nasz
    pieniądze będzie po prostu makulaturą i albo weźmiemy się do pracy
    i coś wyprodukujemy i wtedy Iksiński zechce z nami zrobić interes
    albo... zaleje nasz rynek swoją produkcją, która najpierw rozda
    na kredyt a potem będzie budował wartość naszego pieniądza swoim
    towarem. Jak go dodrukujemy to Iksiński sobie po prostu z tego rynku
    pójdzie i powie, że nie robi interesów z krajem w którym jest
    taka inflacja ;) Jak nie dodrukujemy i nie będziemy dalej nic
    produkować to Iksiński będzie dyktował warunki na naszym rynku.
    Co gorsza Iksiński wprowadzi w dalszej kolejności na nasz rynek
    swój pieniądz, który wyprze nasz, bo nasz w przeciwieństwie
    do jego pieniądza nie ma pokrycia w towarze.

    Teraz sobie przełóż to wszystko na model makro :)

  • 107. Data: 2003-08-17 00:13:40
    Temat: Re: Re:
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > Szwecja 4%, Finlandia 8.5% w 2002

    Tyle, ze ja cytowalem dane z dzisiaj - TVN24 - Finlandia prawie 10% i jest
    to wiecej niz srednia w strefie Euro.

    > chyba nie bardzo

    Bardzo i nie chyba tylko na pewno.

    > Postulowane przez Ciebie ciecia wydatkow socjalnych -> brak srodkow do
    zycia dla
    > pobierajacych te swiadczenia -> bieda.

    Mniejsze obciazenia -> wiecej pracy dla pracowitych i mniejsze socjale ->
    mniej kasy dla obibokow

    > Ze co??? Pierwszy przyklad z brzegu - Niemcy.

    Co Niemcy? Niemcy sa rownie biedni jak Polska? To jest wlasnie demagogia.

    Kto stworzyl? Politycy?

> [...]
    fachowej
    > sily roboczej jak nie ma zapotrzebowania???Twierdzisz ze zapotrzebowanie

    Brak zapotrzebowani = 100% bezrobocia. Sproboj uzyc logiki zanim cokolwiek
    napiszesz.

> [...]
    decydujaca -
    > co nie znaczy ze kosztow pracy nie nalezy zmniejszac - tylko ze to moze

    Czy twierdzisz, ze przy dzisiejszych obciazeniach pomoc dla najubozszych
    jest wystarczajaca? Jesli nie to czy podatki nalezy podniesc by tak sie
    stalo? A moze trzeba stworzyc nowa partie o "czystych rekach"? Kazdy
    sensoweni myslacy czlowiek wie, ze obnizenie kosztow pracy zminiejszy
    bezrobocie, no moze poza tymi ktorzy stosuja wykladnie marsjanska. Kazdy
    twardo stapajacy po ziemi wie, ze politycy zabiera kase nie po to by sie nia
    dzielic z biednymi.

  • 108. Data: 2003-08-17 00:13:40
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]

    > Ze co??? Pierwszy przyklad z brzegu - Niemcy.

    Co Niemcy? Niemcy sa rownie biedni jak Polska? To jest wlasnie demagogia.

    Kto stworzyl? Politycy?

  • 109. Data: 2003-08-17 00:17:43
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Jacuo <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Z takiego samego powodu, jak to ze nie ma np. polskiego Microsoftu. [...]

    Nie ma również niemieckiego, angielskiego ani francuskiego Microsoftu.

  • 110. Data: 2003-08-17 00:18:31
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

> [...]

    kupimy to co on będzie mógł z nim zrobić skoro my nic nie produkujemy
    a naszych pieniędzy można użyć tylko na naszym rynku? Dla niego nasz
    pieniądz będzie po prostu makulaturą i albo weźmiemy się do pracy