PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 91. Data: 2003-08-16 10:53:33
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Michał Gancarski wrote:

    > Nie "na tyle zliberalizowaną" tylko "na tyle przeregulowaną"

    > I bardzo dobrze.
    No to skoro jest to tak bardzo dobrze to dlaczego wszyscy sie przed tym bronia?
    (nawet takie USA) - postuluja znoszenie cel tylko dla branz w ktorych sa silni -
    a w jakich branzach jestesmy silni?

    > Co to jest "wysoki kurs"? Co z tego?
    Nic, kompletnie nic, nie ma to zadnego wplywu na sytuacje gospodarcza Polski, na
    bilans handlowy, stope inwestycji, wysokosc zatrudnienia.

    Jak tego nie rozumiesz to reszty tez nie.
    <ciach>
    --
    "The biggest cause of trouble in the world today is that the stupid people are so
    sure about things and the intelligent folks are so full of doubts." - Bertrand

  • 92. Data: 2003-08-16 10:58:45
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Wszystkie bogate gospodarki, które dziś mają rozbudowany socjal, dorobiły
    się na tak zwanym "krwiożerczym" kapitaliźmie. Od końca XIX wieku
    gospodarczy ustrój Szwecji był sprawnym kapitalizmem z minimalnym państwem,
    "społeczna gospodarka rynkowa" to pojęcie wymyślone przez niemieckich,
    powojennych ekonomistów, i nie oznaczało żadnej trzeciej drogi, tylko
    (znowu) bardzo liberlaną gospodarkę z ograniczonym państwem. Mniej więcej w
    latach '70 w całej Europie Zachodniej zaczął się czas rozprężnia i
    wprowadzania coraz to nowszych elementów "państwa dobrobytu" czyli Wielkiego
    Brata, który czuwa, bez względu na koszty. I jest, jak jest, zerowy wzrost,
    szalejące bezrobocie, olbrzymie deficyty. Szwedzi już w latach 80 próbowali
    się reformować, niestety społeczeństwo nie za bardzo się na to zgodziło. A
    Finlandia? To może przypomnę ileż to kapitału wtopiły w ten kraj Stany
    Zjednoczone.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 93. Data: 2003-08-16 11:10:23
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > No to skoro jest to tak bardzo dobrze to dlaczego wszyscy sie przed tym
    bronia?

    A kto się broni? Chiny ssą kapitał z zagranicy jak mogą. Większość krajów
    rozwijających się też (Estonia, Litwa, Łotwa, Słowacja). Niskie cła to zło?
    Czyli co? Lepiej jest skazywac krajowych konsumentów/producentów na droższe,
    za to krajowe towary/półprodukty?

    > (nawet takie USA) - postuluja znoszenie cel tylko dla branz w ktorych sa
    silni -
    > a w jakich branzach jestesmy silni?

    Fetysz branż, ciągły fetysz branż. Myślenie branżami to jakaś nowa moda.
    Gospodarka to po prostu zbiór podmiotów i wszystkim im należą się równe,
    dobre warunki gospodarowania, reszta przyjdzie sama. Kapitał i nowoczesne
    firmy same przyjdą, czy to z zagranicy, czy to z wewnątrz kraju, ale muszą
    mieć do tego odpowiednie otoczenie. Przesocjalizoany, przeregulowany kraj to
    żadne środowisko dla przedsiębiorczości.

    > Nic, kompletnie nic, nie ma to zadnego wplywu na sytuacje gospodarcza
    Polski, na
    > bilans handlowy, stope inwestycji, wysokosc zatrudnienia.

    Wysoki kurs waluty ma tyle wad co i zalet, powtarzam ci jeszcze raz: mamy
    wielu eksporterów, którzy kursem się specjalnie nie przejmują. Czemu? Bo
    mają dobry towar, bo są nowocześni, bo potrafią. Narzekanie na kurs złotówki
    to jak narzekanie na dowolny niesprzyjający bodziec, tak jak u złej
    baletnicy.

    > Jak tego nie rozumiesz to reszty tez nie.

    Widzisz, ja tylko rozumiem wpływ kursu wymiany na pewne wskaźniki. Podwyższ
    cenę dolara i masz lepszy start dla eksporterów ale gorsze warunki dla
    dowolnej firmy, która na przykład sprowadza półprodukty z zagranicy.
    Obniżasz jej konkurencyjność, konkurencyjność własnej firmy. Zwalanie
    ciężkiej sytuacji na kurs to jak pieprzenie o winie RPP, podczas gdy
    przyczyny leżą dużo głębiej, w samym sposobie organizacji naszej gospodarki.

    > <ciach>

    Ależ nie uciekaj, to nieładnie.

  • 94. Data: 2003-08-16 12:27:29
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jakiś ty inteligentny...i wrażliwy...
    > Jestem pod wrażeniem, aż sraczki dostałem.

    No comment...

  • 95. Data: 2003-08-16 12:28:58
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wiem co to jest globalizacja i wiem tez co to jest niewolnictwo i
    > traktowanie Polski jako rynek zbytu i rzesze chamow do roboty za darmo.
    > Popierasz to?

    Nie. A gdzieś tak napisałem?

  • 96. Data: 2003-08-16 17:37:42
    Od: "J & M" <t...@p...onet.pl>

    Kania, od kiedy jestes w Mlodej Lewicy?

  • 97. Data: 2003-08-16 18:48:48
    Od: "Dieter" <t...@p...onet.pl>

    Kania, ja sie nie myle nigdy.

    Nie mozna robic produktow z produktow jak piszesz. Produkowac oplaca sie za
    granica bo nie maja przez to bezrobocia i o tym ta cala rozmowa w tym watku.

    Dieter

  • 98. Data: 2003-08-16 18:56:50
    Temat: Re: Re:
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    > Napisales po prostu ze w Polsce powinna byc jeszcze wieksza bieda niz jest
    > i dzieki temu sie polepszy - komu? i kiedy?.

    Ja czegos takiego nie napisalem.

    > Nie. Pytanie komu to panstwo sluzy? Obywatelom? Czy roznego rodzaju
    kolesiom,
    > klientom z pieniedzmi, samym urzednikom? Jest cala masa panstw
    > rozwinietych gdzie tego panstwa jest co najmniej tyle samo co u nas - ale
    > o wiele lepszej jakosci - tam to panstwo rzeczywiscie sluzy obywatelom i
    widac
    > tego efekty.

    To jest demagogia - zero argumentow.

    > Nie ma w Polsce silnych krajowych branz/firm nastwionych na inwestycje i
    rozwoj
    > (albo raczej sa jak kropla w morzu) - wiec cala ta para pojdzie w gwidzek.
    > To ze podalem przyklad Finlandii kraju gdzie stworzono taka branze to nie
    > przypadek.

    Bzdura, fachowosc sie po prostu oplaca nawet w Polsce - nierobstwo ani
    narzekanie nigdzie nie poplaca.

    > Nie, nie mamy - tak by bylo gdyby byla alternatywa dla swiadczen
    socjalnych w
    > postaci nawet nisko platnej pracy - ale tej nie ma.

    Sprobuje zaczac myslec. Wszyscy Ci tluczemy do glowy, ze pracy nie ma bo za
    duze sa obciazenia fiskalne zusowskei i inne. Z tych obcizen ida zasilki (bo
    niby skad). gdyby odciac te obciazenie, bedzie praca ale nie bedzie
    zasilkow. Rozwiazanie dobre dla chcacych czegos dokonac, natomiast do dupy
    dla nierobow.

  • 99. Data: 2003-08-16 19:24:43
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Sat, 16 Aug 2003 20:48:48 +0200, in article
    <bhlub6$du4$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Dieter"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Kania, ja sie nie myle nigdy.

    Nie zwazaj Panie na bluzniercow niegodnych i oswiecaj nas dalej, o
    Wszechmogacy i Gromowladny.

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ PGP Key ID: 0x7E9C34CA ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\

  • 100. Data: 2003-08-16 19:57:32
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Kania, ja sie nie myle nigdy.

    O Władco.....

    > Nie mozna robic produktow z produktow jak piszesz.

    ROTFL. Myślę, że tu możemy już uciąć dyskusję z tobą. Czy fotel do samochodu
    to produkt? A Samochód?

    > Produkowac oplaca sie za
    > granica bo nie maja przez to bezrobocia i o tym ta cala rozmowa w tym
    watku.

    Pierdu pierdu. Nie produkują w Polsce, bo bardziej opłaca się gdzie indziej.
    Rynek ma zawsze tendencję, by dążyć do równowagi popyt/podaż. Ale RYNEK.
    Każde obciążenie podatkowe zakłóca tę tendencję.