PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji

  • 81. Data: 2010-08-18 17:48:31
    Temat: Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i4g2po$ros$1@news.onet.pl Liwiusz

    > No właśnie. Nawet w KP mamy dyskryminację mężczyzn. W przypadku
    > uprawnień związanych z ciążą używane jest określenie "pracownica"! O
    > pracowniku - nic!
    > SKANDAL!

    Nie tylko to. Na kobiety nie można nakładać niektórych obowiązków, co
    automatycznie powoduje, że nie mogą mieć również równej płacy, choć -
    niby zgodnie z tym samym schizofrenicznym KP - powinny mieć.

    > Do roli w reklamie nie zatrudnia się na podstawie umowy o pracę, więc
    > przepisy prawa pracy nie mają zastosowania.
    > A w ogóle przykład bez sensu, bo szatyna do reklamy można bez trudu
    > zrobić nawet z łysego.

    > Bzdura. To po prostu trudny do praktycznej realizacji przepis prawa.

    Jak większość pomysłów socjalistów. Wstarczy odpowiednio wychować
    kilka pokoleń i można wprowadzić dowolną utopię. Na szczęście nikomu się
    jeszcze nie udało, choć niektórzy w to wierzą w pierwszym pokoleniu.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2010-08-18 17:50:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4h4bv$i2c$1@inews.gazeta.pl Jacek Kotowski
    <b...@g...pl> pisze:

    > Nie. Nic wspólnego nie mam z firmami rekrutacyjnymi.
    > Nie czepiam się słówek,
    Szczególnie własnych...
    Pisałeś, że jako filolog umiesz ocenić jakość, klarowny sposób wypowiedzi.
    To i pisać klarownie i z sensem by wypadało, nie?
    A tu wtopa.

    > dążę do celu.
    Pokaż mi swój cel, a powiem ci kim jesteś.
    A metody się nie liczą?
    Zresztą - widocznie i te promowane przez ciebie, bardzo nędzne przecież,
    okazują się nieskuteczne, skoro twoje CV(sic!) ciągle szuka pracy, jak sam
    piszesz. ;)

    > Nie wiedziałem, że rekruterzy i pracodawcy są aż tak źli.
    Człowiek się uczy całe życie.
    No, dobra - nie każdy.

    > Każdemu CV i LM się z czym innym może kojarzyć.
    Pewnie.
    Komuś się może kojarzyć np. z parówką.

    > Mnie się nie kojarzy z nierządem. Z reklamą i owszem.
    Przydrożnym paniom nierząd nie musi się kojarzyć z kur****em.
    A z usługami czemu nie - i owszem.
    Niemniej skojarzenia takie nie zmieniają obiektywnego faktu, że to kur**two
    jest.

    > Najlepiej wszystko i wszystkich kwestionować i kontestować?
    Czemu najlepiej i czemu wszystko i wszystkich?
    Coraz mocniej powątpiewam w te rzekome umiejętności "filologa".

    > Nie, zaczynam nie rozumieć, o czym piszesz.
    Jak to "filolog".

    > Nie wiem, jaki to pewny sposób masz na myśli.
    Kombinuj, nie zniechęcaj się.
    Jak nie dasz rady, to ci wyłożę łopatologicznie.

    > Wiem, że LM i CV powinien informować i przekonywać do siebie
    CV i LM są zbędne. I w dodatku żądanie ich złożenia jest bezprawne.
    Jedynymi elementami CV, który może być standardowo wymagany w procesie
    nawiązywania stosunku pracy, jest przebieg dotychczasowego zatrudnienia i
    wykształcenie. Czyli życiorys zawodowy, jeśli tak nazwa ci bardziej pasuje.
    Oraz podstawowe dane osobowe.
    I to wszystko.

    > a m.in. jego
    > objętość jest sygnałem o tym, czy kandydat umie się sprawnie komunikować
    > z innymi ludźmi.
    Pewnie. Kandydat nie może używać za dużo słów.
    Potem jako pracownik jeszcze by coś mówił za dużo. Albo, nie daj boże, gdzie
    napisał...
    Ile znaków uważasz za limit nie do przekroczenia?
    Strona maszynistki to 1800 znaków.

    --
    Jotte

  • 83. Data: 2010-08-18 18:04:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4h6dh$4b8$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie tylko to. Na kobiety nie można nakładać niektórych obowiązków, co
    > automatycznie powoduje, że nie mogą mieć również równej płacy, choć - niby
    > zgodnie z tym samym schizofrenicznym KP - powinny mieć.
    Po prostu jesteś zaślepiony swoja obsesją i go nie rozumiesz.
    Prawaki mają nie poglądy tylko chorobę.
    Ta sama płaca wg KP przysługuje za taką samą i tyle samo wartą pracę.
    Jeśli dla faceta przykładowo norma dźwiganego ciężaru to 60 kg i za to ma
    100 zł, a dla kobiety norma to 40 kg (liczby z czapy, przykładowe) to chyba
    oczywiste, że w czasowej jednostce rozliczeniowej) ich praca nie będzie tyle
    samo warta.
    Ale z prowadzeniem księgowości już tak nie jest.

    > Jak większość pomysłów socjalistów.
    Znów ta choroba...

    >Wstarczy odpowiednio wychować kilka pokoleń i można wprowadzić dowolną
    >utopię.
    Wystarczy się nie leczyć za młodu i się potem obsesjonackie bzdety wygaduje.
    Ot, uroki demokracji...

    --
    Jotte

  • 84. Data: 2010-08-18 18:53:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > będzie tyle samo warta.
    > Ale z prowadzeniem księgowości już tak nie jest.

    Jest, tyle że lewusy tego nie zauważają. Facet prowadzący księgowość
    pójdzie na 3-letni urlop macierzyński z prawdopodobieństwem 0%, podczas
    gdy kobieta prowadząca tak samo taką samą księgowość z
    prawdopodobieństwem większym od 0. Tym samym za takie same pieniądze
    lepiej zatrudnić faceta, niż kobietę (zakładając, że tak samo nadają się
    do tej pracy, co raczej rzadko się zdarza, bo zazwyczaj kobiety mają
    większe predyspozycje do tego typu robótek).

    Też uważam, że to zły ustrój.

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2010-08-18 19:13:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4ha6e$ebr$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jest, tyle że lewusy tego nie zauważają.
    Nie wiem, kogo nazywasz "lewusy" ale to i tak bez znaczenia.
    To ty tego nie zauważasz.
    Garstka politykierów o podobnych poglądach jest na politycznym i społecznym
    aucie, postrzegana jako czubki i powszechnie obśmiewana.
    KP to główny akt normatywny, a nie jedyny. Jak to ustawa - są do niej akty
    okoliczne i wykonawcze. A wśród nich dotyczące np. BHP.

> [...]
    > księgowość z prawdopodobieństwem większym od 0. Tym samym za takie same
    > pieniądze lepiej zatrudnić faceta, niż kobietę
    To dotyczy każdego zawodu, jeśli nie zauważyłeś.
    I dlatego właśnie konieczne stało się przeciwdziałanie dyskryminacji.

    > (zakładając, że tak samo nadają się do tej pracy, co raczej rzadko się
    > zdarza, bo zazwyczaj kobiety mają większe predyspozycje do tego typu
    > robótek).
    A tego nie badałem. Ty pewnie tak?

    > Też uważam, że to zły ustrój.
    Ale póki co nie wynaleziono lepszego.
    Co nie oznacza, że nie warto by spróbować go nieco ulepszyć.

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2010-08-19 11:33:04
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Jacek Kotowski <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    CV Baraka Obamy jest na jedną stronę, jakieś pytania?
    http://jacekkotowski.blogspot.com (lifehack)

    Barack Obama
    Objective: Continue long record of public service in the interest of working
    people and the middle class by serving as President of the United States of
    America

    Accomplishments:

    - As Director at the age of 24, grew annual budget of church-based Developing
    Communities Project in Chicago from $70,000 to $400,000, leveraging resources
    to launch college prep program, tenants' rights program, and job training
    program in economically distressed area
    - Became first African-American president of the Harvard Law Review based on
    high grades and writing skills
    - Graduated magna cum laude from Harvard Law School
    - Authored two critically acclaimed books
    - Directed Illinois Project Vote team to register 150,000 voters
    - Taught Constitutional Law at University of Chicago Law School for 12 years
    - Civil rights lawyer for 11 years
    - Founding member of Public Allies
    - Served on boards of several community service-oriented non-profits, each of
    which made numerous contributions to improved quality of life in Chicago and
    Illinois
    - Served as Illinois state senator, sponsoring legislation to lower taxes for
    low-income workers and forming bi-partisan coalitions to reform ethics and
    health care laws; supported Governor Ryan in cracking down on predatory
    lending to reduce home foreclosures.
    - As U.S. senator, sponsored legislation to increase nuclear safety and to
    increase transparency in awarding of federal contracts.
    - Defeated one of most powerful political machines in the United States (the
    Clinton machine) with grassroots campaign to gain Democratic Party nomination
    for the presidency

    Special Skills:

    - resisting temptation to earn big money in order to serve public
    - rallying people to do their best, as clearly proved by unmitigated success
    in every endeavor undertaken throughout professional career
    - multitasking to produce superhuman quantities of high-quality work (being a
    successful lawyer, professor, community activist, legislator, and author
    simultaneously)
    - taking the high road even in the low-down business of politics, never
    stooping to personal attacks even when being dragged through mud by opponents
    - speaking truth to power and not backing down from controversial positions

  • 87. Data: 2010-08-19 12:03:15
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-19 13:33, Jacek Kotowski pisze:
    > Jacek Kotowski<b...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > CV Baraka Obamy jest na jedną stronę, jakieś pytania?

    W przypadku polityka CV na jedną stronę to nic dziwnego ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 88. Data: 2010-08-19 15:19:19
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Szczególnie własnych...
    > Pisałeś, że jako filolog umiesz ocenić jakość, klarowny sposób wypowiedzi.
    > To i pisać klarownie i z sensem by wypadało, nie?
    > A tu wtopa.

    Co robię źle w takim razie?

> [...]
    > okazują się nieskuteczne, skoro twoje CV(sic!) ciągle szuka pracy, jak sam

    Jak tak potrafisz, to moze mi powiedz co zrobić, żeby się nie kojarzyło z
    parówką.

    > Czemu najlepiej i czemu wszystko i wszystkich?
    > Coraz mocniej powątpiewam w te rzekome umiejętności "filologa".

    Każdy ma jakieś wady, inaczej nie pojawilbym się na forum.

    > Kombinuj, nie zniechęcaj się.
    > Jak nie dasz rady, to ci wyłożę łopatologicznie.
    > CV i LM są zbędne. I w dodatku żądanie ich złożenia jest bezprawne.

    Nie wiem czy jest bezprawne.

    > Pewnie. Kandydat nie może używać za dużo słów.
    > Potem jako pracownik jeszcze by coś mówił za dużo. Albo, nie daj boże, gdzie
    > napisał...

    Najczęściej problem stanowi napisanie korespondencji, raportu. Nie mówię, że
    umiem to robić perfekcyjnie. Nikt nie jest doskonały.

    > Ile znaków uważasz za limit nie do przekroczenia?
    > Strona maszynistki to 1800 znaków.

    Jedna strona. Chyba, że chodzi o wyższe stanowiska menedżerskie, konkursowe,
    wtedy 2 strony max A4.

  • 89. Data: 2010-08-19 15:56:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4ji1m$epj$1@inews.gazeta.pl Jacek Kotowski
    <b...@g...pl> pisze:

    > Co robię źle w takim razie?
    Źle kumasz to, co czytasz.
    Co ja zresztą ci będę tłumaczył - ty nie kombinujesz jak skutecznie szukać
    pracy, ty kombinujesz jak się o nią łasić, żebrać i przymilać.
    Ohyda.

    > Jak tak potrafisz, to moze mi powiedz co zrobić, żeby się nie kojarzyło z
    > parówką.
    A niechże się kojarzy nawet z golonką.
    Raczej pomyśl co zrobić, żeby się z kurestwem nie kojarzyło.

    > Każdy ma jakieś wady, inaczej nie pojawilbym się na forum.
    To zawitałeś tu bo każdy ma jakieś wady?
    No nieźle, jak na "filologa", co to "wie, jak ocenić jakość
    wypowiedzi, ustnej czy pisemnej".
    Już się tak nie usprawiedliwiaj...

    > Nie wiem czy jest bezprawne.
    Bo nie zadałeś sobie nie tylko trudu przeczytania podstawowych aktów z
    zakresu prawa pracy, ale nawet konkretnego artykułu KP, który w tym wątku
    podałem.

    > Najczęściej problem stanowi napisanie korespondencji, raportu. Nie
    > mówię, że umiem to robić perfekcyjnie. Nikt nie jest doskonały.
    Facet, sarkazm i kpina to cię chyba w d**ę muszą pospołu kopnąć abyś je
    zauważył.

    > Jedna strona. Chyba, że chodzi o wyższe stanowiska menedżerskie,
    > konkursowe, wtedy 2 strony max A4.
    Jedna strona?
    A jaką czcionką i z jakimi marginesami?
    Jaka dopuszczalna interlinia, wcięcia akapitowe, rodzaj wypunktowania?
    Jaką dopuszczasz gramaturę, fakturę i rodzaj papieru?
    Gdy 2 strony to numerować? Jeżeli tak, to w jakim formacie?
    Nie lekceważ tego sobie, bo zrobisz źle i Pan Rekruter całą pracę bez
    czytania do kosza wypier****.

    --
    Jotte

  • 90. Data: 2010-08-19 20:37:13
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Jedna strona?
    Tak.
    > A jaką czcionką i z jakimi marginesami?
    Tak żeby wpiąć do segregatora, by mieć miejsce na notatkę ołówkiem.
    > Jaka dopuszczalna interlinia, wcięcia akapitowe, rodzaj wypunktowania?
    Prosty rodzaj wypunktowania, interlinia 1.1, trochę większa niż standard i już
    każde Twoje pismo będzie wyglądało ładniej, nie tylko CV. Warto poczytać o
    typografii. To pierwsze wrażenie każdego tekstu, który stworzysz do
    kogokolwiek, dziewczyny, pracodawcy, klienta.
    > Jaką dopuszczasz gramaturę, fakturę i rodzaj papieru?
    Econo jaki normalnie używam, ma trochę za małą gramaturę. Ale
    wysyłam pdf. to druga strona drukuje...

    > Gdy 2 strony to numerować? Jeżeli tak, to w jakim formacie?
    Numerować, w formacie 1 z 2, 2 z 2

    > Nie lekceważ tego sobie, bo zrobisz źle i Pan Rekruter całą pracę bez
    > czytania do kosza wypier****.
    Jak chłopak ma do wyboru dwie ładne i atrakcyjne dziewczyny, to wybierze tą,
    która ma poukładane w pokoju czy tą, która ma rozpierdacz. No nawet jak on sam
    jest bałaganiarz to to będzie kryterium wyboru.