PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 71. Data: 2006-09-14 18:25:14
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Ja tam bym zlikwidował a wszystko do OFE przelewał (tak najprościej chociaż
    > wiem że dużo to nie zmienia).

    No to pytam: co z obecnymi emerytami? Bo OFE pracuje na Twoje. Nie na
    obecnych.

    > W moim OFE PZU życie siedzi jeden urzędnik do wszytkiego, zobacz ilu siedzi
    > w ZUSie. Albo dalej - porównaj liczbe urzędników PZU a LINK4. Koszty
    > pracowników to też koszta jakby nie licząc.

    To porównaj jeszcze liczbę "klientów" tych placówek. I ich rodzaj. I zakres
    świadczonych przy okazji usług. Nie. Nie mówię, że ZUS jest dobry. Ale
    bezmyślne "rozpier...lić, a potem się zastanowimy co z tym zrobić" daje w
    efekcie jeszcze gorsze efekty. A w przypadku ZUSu _nie ma_ prostego
    rozwiązania. Nie wystarczy zlikwidować i cześć.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 72. Data: 2006-09-14 22:20:22
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    14 Sep 2006 01:48:21 -0700, użyszkodnik "glosnetu"

    samochodów czy uzywanych gratów ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 73. Data: 2006-09-15 07:12:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam bym zlikwidował a wszystko do OFE przelewał (tak najprościej chociaż
    > wiem że dużo to nie zmienia).

    OFE nie zajmuje sie dystrybucja, w sumie nie wiadomo jeszcze (chyba,
    moge sie mylic, nie interesowalem sie od jakiegos czasu) kto bedzie
    wyplacal nasze ubezpieczenie emerytalne... OFE zajmuja sie tylko
    zbieraniem i powiedzmy "rozmnazaniem" pieniedzy, tak by pozniej przelac
    je do firmy ubezpieczeniowej, ktora nas za nie ubezpieczy i bedzie
    wyplacac rete.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 74. Data: 2006-09-15 07:46:37
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 15 Sep 2006 09:12:48 +0200, użyszkodnik Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > zbieraniem i powiedzmy "rozmnazaniem" pieniedzy, tak by pozniej przelac
    > je do firmy ubezpieczeniowej, ktora nas za nie ubezpieczy i bedzie

    rete czy emeryture ???

    czy nie bedzie mozna pominac OFE i wpłacić gotówke jakiejś firmie żeby
    ta wypłacała emeryture ???

  • 75. Data: 2006-09-15 07:50:05
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):
    > 14 Sep 2006 01:48:21 -0700, użyszkodnik "glosnetu"

    > samochodów czy uzywanych gratów ???

    Pierwsza sprawa - czy owe "uzywane graty" ktos rozdaje za darmo? Nie?
    Placi sie za nie? Czyzby jednak Polacy mieli na nie pieniadze, skoro w
    ciagu 2005 sprowadzili (i zaplacili za) 870 tys "uzywanych gratow"?

    Druga sprawa - gdzie lezy granica miedzy samochodem uzywanym a uzywanym
    gratem? Czyzby samochod zaraz po wyjezdzie z salonu zmienial w
    "uzywanego grata"? A moze po miesiacu? Roku? 5 latach? Poprosze o
    definicje. Inymi slowy - czy 5 letnia toyota corolla to uzywany grat?

    --

    glos

  • 76. Data: 2006-09-15 07:57:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    futszaK wrote:

    > rete czy emeryture ???

    rente jako wyplate pieniedzy na raty, a formalnie emeryture

    > czy nie bedzie mozna pominac OFE i wpłacić gotówke jakiejś firmie żeby
    > ta wypłacała emeryture ???

    z jednej strony takie cos powinno moim zdaniem istniec, ale to kwestia
    oferty + przepisow.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 77. Data: 2006-09-15 08:58:02
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    15 Sep 2006 00:50:05 -0700, użyszkodnik "glosnetu"
    <g...@p...onet.pl> napisał:

    > Pierwsza sprawa - czy owe "uzywane graty" ktos rozdaje za darmo? Nie?
    > Placi sie za nie? Czyzby jednak Polacy mieli na nie pieniadze, skoro w
    > ciagu 2005 sprowadzili (i zaplacili za) 870 tys "uzywanych gratow"?

    pozostaje pytanie ile zapłacili za nie, skoro samochód na zachodzie
    mozna kupić za cene średniej klasy aparatu fotograficznego

    ponadto moze to dziwne ale przy obecnym stanie transportu publicznego
    w Polsce posiadanie wlasnego samochodu jest KONIECZNOŚCIĄ nie zaś
    przejawem bogactwa

    > Druga sprawa - gdzie lezy granica miedzy samochodem uzywanym a uzywanym
    > gratem?

    jeśli jest w wieku laski która wychodzi za mąż i rodzi dziecko to
    wybacz, ale nie można postawić znaku równości z autem dajmy na to
    5letnim

    > Czyzby samochod zaraz po wyjezdzie z salonu zmienial w
    > "uzywanego grata"?

    jeszcze nie, aczkolwiek sporo traci na wartości w momencie zakupu

    >A moze po miesiacu? Roku? 5 latach? Poprosze o
    > definicje. Inymi slowy - czy 5 letnia toyota corolla to uzywany grat?

    jeszcze nie, ale 18 letni VW Golf już tak

  • 78. Data: 2006-09-15 10:52:04
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 14 Sep 2006 10:25:41 +0200, Michał <s...@p...onet.pl>
    w <eeb3n6$dro$1@news.onet.pl> napisał:

    > No człowieku nie rozśmieszaj ludzi !! Nie masz czasu pokazać pracownikowi
    > jak działa fax, czy faktura ?? I jeszcze liczyłeś że człowiek który coś
    > potrafi przyjdzie za 500-1000 zł ? Z chęcią byś te 500 pewnie dał ? Zamiast
    > o 9 wstań wcześniej. Według KP każdy pracownik przed przystąpienienim do
    > danej pracy powinien mieć "przeszkolenie stanowiskowe".

    Przeszkolenie stanowiskowe w którym odróżnia się fakturę od podania o
    urlop nazywa się na przykład technikum ekonomiczne.

    Jest jakiś poziom, którego można wymagać od kandydata na jakieś stanowisko.

    Bo sytuacja, gdy kadrowam problem z policzeniem wymiaru urlopu dla
    osoby pracującej na 1/2 etatu i mającej zaległy urlop z czasu, gdy
    pracowała na cały (banał, któraśtam klasa SP: 1/2 * 7 * 20 * 8 + zaległy
    normalnie), to jest jednak przegięcie.

    > Oj rozpuściliście się "przedsiębiorcy" ale ro już wam się kończy. Wyszkoleni
    > pracownicy pomalutku z rynku będą znikać za takie psie pieniądze.

    Jeżeli za wyszkolenie uznajemy minimum kultury technicznej, umiejętnośc
    czytania ze zrozumieniem oraz zapamiętania cyklu kilku czynności
    powiązanych związkiem przyczynowo-skutkowym, to ja przepraszam.

    Ale biorąc pod uwagę, że coraz więcej rodaków to funkcjonalni
    analfabeci, to tacy ludzie rzeczywiście zaczną być cenieni wyżej, niż
    minimum ustawowe.

    Tylko spełnienie takich wymagań to nie jest żadne halo, tylko minimum.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 79. Data: 2006-09-15 17:28:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Sep 2006 09:12:48 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >zbieraniem i powiedzmy "rozmnazaniem" pieniedzy, tak by pozniej przelac
    >je do firmy ubezpieczeniowej, ktora nas za nie ubezpieczy i bedzie

    Nikogo nie będzie ubezpieczać. Propozycja dotyczyła, aby zakłady ubezpieczeń
    wyliczały wysokość miesięcznego świadczenia i zajmowały się jego wypłacaniem.

  • 80. Data: 2006-09-15 19:50:38
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > Tak. Bo te pieniądze to się same rozdadzą w ilościach potrzebnych, a
    > restrukturyzacja wcale nie będzie kosztować. Mhm. Jak rany boskie, GDZIE
    > są wrota do Twojego magicznego świata? :D

    to jakies pieniadze gdzies rozdaja?
    a powaznie: za komuny tez wmawiali, ze _tylko_ panstwo jest w stanie
    zapewnic byt obywatelom. cos swita?