PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 81. Data: 2006-09-15 19:53:59
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Michał napisał:

    > Ździwisz się -

    ...albo nic nie napisze... :)

  • 82. Data: 2006-09-15 20:08:07
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Michał napisał:

    > Powiedz coś sensownego.

    koncert zyczen? sam sobie powiedz. byle bez bledow.

  • 83. Data: 2006-09-15 23:34:31
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > Kira napisał(a):
    >
    > [...]
    >

    > Chyba mnie nie zrozumiałaś. Potrzebę transformacji naszego systemu
    > emerytalnego widzę. Tym niemniej mam awersję do hurraoptymistycznych
    > pomysłów pod tytułem "zlikwidować ZUS i będzie dobrze". :)

    co wiec proponujesz?

  • 84. Data: 2006-09-15 23:37:26
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik futszaK napisał:

    > rete czy emeryture ???
    >
    > czy nie bedzie mozna pominac OFE i wpłacić gotówke jakiejś firmie żeby
    > ta wypłacała emeryture ???

    i niestety brala za to procentowa prowizje...
    imho troche za duzo tych oplat i prowizji: wplacasz skladke, potracaja
    ci oplate, obracaja kasa i jednoczesnie potracaja za zarzadzanie, przy
    wyplacie pewnie tez potraca...

    co do wyplacania, nie ma chyba jeszcze ustalonych szczegolow.

  • 85. Data: 2006-09-16 06:32:30
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    o`rety napisał(a):

    > to jakies pieniadze gdzies rozdaja?

    Redystrybuują. Lepiej?

    > a powaznie: za komuny tez wmawiali, ze _tylko_ panstwo jest w stanie
    > zapewnic byt obywatelom. cos swita?

    Tyle że ja nic takiego nie pisałem. :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 86. Data: 2006-09-16 06:34:21
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    o`rety napisał(a):

    > co wiec proponujesz?

    Zostawić to komuś, kto ma o tym pojęcie i się na tym zna, a nie wygłasza
    popularne hasełka.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2006-09-16 08:06:24
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 16 Sep 2006 01:37:26 +0200, użyszkodnik o`rety <o`rety@pl.pl>
    napisał:

> [...]
    > wyplacie pewnie tez potraca...
    >
    > co do wyplacania, nie ma chyba jeszcze ustalonych szczegolow.

    dlatego póki co w polsze pewniejsza i efektywniejszą lokatą kapitału
    dla zapewnienia sobie późniejszej emerytury są na przykład
    nieruchomości

    --
    futszaK
    601061867

  • 88. Data: 2006-09-16 08:12:05
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Zostawić to komuś, kto ma o tym pojęcie i się na tym zna, a nie wygłasza
    > popularne hasełka.

    Tyle, ze tu naprawde nie ma jakiegos genialnego, nie odkrytego
    rozwiazania. Jedynym jest uciecie gromadzenia zobowiazan (cos sie nalezy
    tylko za skladki wplacone do tej pory) i przerzucenie finansowania
    realizacji dotychczas zaciagnietych zobowiazan na cos innego niz
    skladki, ktore z powodow demograficznych przestana wystarczac w pewnym
    momencie, gdy beda zbierane na dotychczasowych zasadach. Nieruchomosci
    ZUSu czy prywatyzacja nie sa w stanie zapewnic dostatecznych srodkow,
    wiec musi to przejsc na podatki od osob fizycznych i/lub firm.

    I tu jest problem. W obecnej sytuacji gospodarczej PL podwyzszanie
    podatkow moze miec zly wplyw na caloksztalt gospodarki i wplywy moga sie
    zmniejszyc. Akceptacja wysokich (nominalnie) podatkow zalezy od tego,
    czy po ich zaplaceniu i tak wystarcza na wszytko z dalszym rozwojem
    wlacznie - czyli - jaka jest sila nabywcza pieniadza.

    Jesli PL czeka piekny rozwoj gospodarczy dzieki UE, powrotom emigrantow
    i przesylanej przez nich kasie itp., to ten pomysl da sie wprowadzic w
    miare bezbolesnie. Ci, ktorzy obecnie nic nie robia z ZUSem, doskonale
    to wiedza i czekaja na wlasciwy moment.

    Jesli rozwoju nie bedzie, a wlasciwy moment nie nadejdzie, czeka nas
    czarny scenariusz, ktorego skutkow mozna uniknac wylacznie nie wierzac w
    panstwowa emeryture i gromadzac srodki na nia samodzielnie.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 89. Data: 2006-09-16 08:34:47
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 16 Sep 2006 20:12:05 +1200, użyszkodnik Immona
    <c...@n...gmailu> napisał:

    > Jesli rozwoju nie bedzie, a wlasciwy moment nie nadejdzie, czeka nas
    > czarny scenariusz, ktorego skutkow mozna uniknac wylacznie nie wierzac w
    > panstwowa emeryture i gromadzac srodki na nia samodzielnie.

    tyle że gromadzenie samodzielne środków na własną emeryture zawsze
    będzie się opłacać, zaś liczenie na państwową to istny totolotek

  • 90. Data: 2006-09-16 10:36:16
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-09-14 11:00:45 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> said:

    > W innych.

    > A ja znam takich co w pojedynkę mają >100 m. Tylko czego to niby dowodzi?
    > Dziwi mnie po prostu zachwyt nad tym, że "o! Ktoś wyjechał do Irlandii!
    > I mieszka w warunkach do dupy! Ale za to w Irlandii!! To jest gość!".
    >
    > Wiesz. Jedzie mi równo jakie kwoty ktoś zarabia. Ważniejsze jak on
    > _żyje_ za te pieniądze. Z opisu wynikało, że żyje na poziomie typowego
    > studenta w akademiku. Wielkie mi osiągnięcie.

    A to ciekawy wątek. Na zarobki nie narzekam (znaczy... wolałbym
    większe, ale jak się nie ma, co się lubi), wokoło sąsiedzi mają tak
    średnio po 20% tego i żyją na porównywalnym poziomie! Serio! Ja nie
    rozumiem tego zjawiska. Są różnice: mój samochód jest za gotówkę a ich
    na ośmioletnie raty... ale to szczegóły. Tak "po wierzchu" mają tak
    samo a czasami i lepiej (ja w tym roku urlopu nie miałem, a oni miesiąc
    nad morzem siedzieli). Nie kwoty się liczą, ale styl (?) wydawania?
    Widać mój jest kiepski :)

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.