PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 141. Data: 2006-09-22 06:27:33
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Thu, 21 Sep 2006 17:28:29 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    > wklepał(-a):

    > Nie kumam. :) Dlaczego niby prawdopodobieństwo wylosowania liczby 1/2 ze zbioru
    > liczb rzeczywistych jest równe 0?
    > Zdarzenie o zerowym prawdopodobieństwie to dla mnie postawienie przez żywego
    > człowieka nogi na powierzchni Jowisza.

    Poniewaz zbior liczb wymiernych jest zbiorem miary zero w przestrzeni
    liczb rzeczywistych. Brakuje podstaw. I dodatkowo mylisz 2 rzeczy - O
    ile prawda jest ze prawdopodobienstwa zdarzenia niemozliwego jest rowne
    0, to nieprawda jest ze prawdopodobienstwo rowne 0 odnosi sie tylko i
    wylacznie do zdarzen niemozliwych. Po prostu musisz spojrzec szerzej.
    Tak samo jak podalem przyklad, ze opcja jest rodzajem ubezpieczenia.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 142. Data: 2006-09-22 15:19:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2006 08:27:33 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >wylacznie do zdarzen niemozliwych. Po prostu musisz spojrzec szerzej.
    >Tak samo jak podalem przyklad, ze opcja jest rodzajem ubezpieczenia.

    Przyznaję, nigdy nie byłem fanem matematyki, a teorii prawdopodobieństwa w
    szczególności. :)