PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 91. Data: 2006-09-16 11:15:49
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    camel napisał(a):

    [...]

    > A to ciekawy wątek. Na zarobki nie narzekam (znaczy... wolałbym
    > większe, ale jak się nie ma, co się lubi), wokoło sąsiedzi mają tak
    > średnio po 20% tego i żyją na porównywalnym poziomie! Serio! Ja nie
    > rozumiem tego zjawiska. Są różnice: mój samochód jest za gotówkę a ich
    > na ośmioletnie raty... ale to szczegóły. Tak "po wierzchu" mają tak
    > samo a czasami i lepiej (ja w tym roku urlopu nie miałem, a oni miesiąc
    > nad morzem siedzieli). Nie kwoty się liczą, ale styl (?) wydawania?
    > Widać mój jest kiepski :)

    Kwoty się jak najbardziej liczą. Ale jeżeli ta "oszałamiająca" kwota
    podawana z taką dumą i jako kontrprzykład do naszych rodzimych,
    starcza jedynie na życie na poziomie studenta w akademiku,
    to nie jest to żaden powód do chwalenia się.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 92. Data: 2006-09-16 11:23:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Immona napisał(a):

    [...]

    > Tyle, ze tu naprawde nie ma jakiegos genialnego, nie odkrytego
    > rozwiazania. Jedynym jest uciecie gromadzenia zobowiazan (cos sie nalezy
    > tylko za skladki wplacone do tej pory) i przerzucenie finansowania
    > realizacji dotychczas zaciagnietych zobowiazan na cos innego niz
    > skladki, ktore z powodow demograficznych przestana wystarczac w pewnym
    > momencie, gdy beda zbierane na dotychczasowych zasadach. Nieruchomosci
    > ZUSu czy prywatyzacja nie sa w stanie zapewnic dostatecznych srodkow,
    > wiec musi to przejsc na podatki od osob fizycznych i/lub firm.

    Przerzucanie powoli się już zaczyna. Już tu ktoś podawał dane, z których
    wynika że państwo już zaczyna dopłacać do emerytur. Tyle że nasz budżet za
    dużo dodatkowych wydatków to chyba nie wytrzyma.

    [...]

    > Jesli rozwoju nie bedzie, a wlasciwy moment nie nadejdzie, czeka nas
    > czarny scenariusz, ktorego skutkow mozna uniknac wylacznie nie wierzac w
    > panstwowa emeryture i gromadzac srodki na nia samodzielnie.

    No ja jakoś chyba nie wierzę. :) Pracuję w sumie tylko w ramach um. o dzieło,
    właśnie po to by uniknąć uZUSienia. A część kasy z różnych wypłat regularnie
    wpłacam do TU, co mam nadzieję pozwoli mi za ~30 lat na spokojne patrzenie w
    przyszłość. :)

    Plus jest też taki, że z takiej kasy, po śmierci będzie mogła skorzystać
    rodzina. W przypadku ZUSu tak dobrze nie ma, co też jest cholernie
    denerwujące, biorąc pod uwagę wysokość składek.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 93. Data: 2006-09-16 14:42:28
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > Zostawić to komuś, kto ma o tym pojęcie i się na tym zna, a nie wygłasza
    > popularne hasełka.

    juz tak kiedys ktos zrobil...i mamy zus.

  • 94. Data: 2006-09-16 14:47:46
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

> [...]

    > rodzina. W przypadku ZUSu tak dobrze nie ma, co też jest cholernie
    > denerwujące, biorąc pod uwagę wysokość składek.

    z czego wynika ze tez zus nie jest ci na reke (bo myslalem wczesniej ze
    jestes inny). wiec na plaster rozpoczynasz dyskusje, zeby zusu nie
    likwidowac? chcesz go zmienic w jakis zeus? gdzie panie sie tylko
    zamienia miejscami a na dobra sprawe wszystko bedzie po staremu?

    ehh...

  • 95. Data: 2006-09-16 16:36:57
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Immona napisał(a):
    > Jesli rozwoju nie bedzie, a wlasciwy moment nie nadejdzie, czeka nas
    > czarny scenariusz, ktorego skutkow mozna uniknac wylacznie nie wierzac w
    > panstwowa emeryture i gromadzac srodki na nia samodzielnie.
    Zapomnialas dodac - gromadzic je poza zasiegiem politykow, najlepiej za
    granica. Moj ulubieniec Tredowaty juz kilka lat temu wymyslil, zeby
    siegnac po srodki gromadzone w OFE dla "wsparcia polskiej gospodarki"
    (jakby i tak jej nie wspieraly), wiec sadze ze w razie kryzysu bez
    mrugniecia okiem siegna po srodki w OFE dla zaspokojenia roszczen
    emertytalnych "w ramach solidaryzmu".

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 96. Data: 2006-09-16 17:22:34
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 16 Sep 2006 18:36:57 +0200, użyszkodnik Jaroslaw Berezowski
    <j...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > (jakby i tak jej nie wspieraly), wiec sadze ze w razie kryzysu bez
    > mrugniecia okiem siegna po srodki w OFE dla zaspokojenia roszczen

    juz nie popadajmy w skrajnosci z tym całym gromadzeniem srodkow za
    granica. wystarczy gromadzic je w sposob trudny do zabraba przez
    politykow (złoto, nieruchomości) i znacznie zmniejszamy
    prawdpodobienstwo ze ktos te pieniadze zabierze

    --
    futszaK
    601061867

  • 97. Data: 2006-09-16 19:30:33
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > starcza jedynie na życie na poziomie studenta w akademiku,
    > to nie jest to żaden powód do chwalenia się.

    Ta jasne u polskiego prywaciarza mają lepiej. Nic tylko iśći robić za 800.

  • 98. Data: 2006-09-16 20:13:59
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 16 Sep 2006 21:30:33 +0200, użyszkodnik Michał
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Ta jasne u polskiego prywaciarza mają lepiej. Nic tylko iśći robić za 800.

    ponadto jesli przyjmie ze bedzie zyc przez parenascie miechów na
    poziomie studenta w akademiku to po powrocie do kraju kupi sobie
    jakieś gołodupne mieszkanie, zas pracujac u prywaciarza za 800
    marneszanse

  • 99. Data: 2006-09-16 20:30:51
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > poziomie studenta w akademiku to po powrocie do kraju kupi sobie
    > jakieś gołodupne mieszkanie, zas pracujac u prywaciarza za 800

    I które potem będzie zaraz musiał sprzedać, bo go nie będzie w stanie
    utrzymać? No zarąbisty wręcz interes. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 100. Data: 2006-09-16 20:34:30
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Ta jasne u polskiego prywaciarza mają lepiej. Nic tylko iśći robić za 800.

    A gdzieś napisałem, że mają lepiej? Napisałem tylko że ___to nie jest
    żaden powód do chwalenia się___ (życie na poziomie akademickim). Po co mi
    tu z argumentem na poziomie 'a u was murzynów biją' wychodzisz?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl