PracaGrupypl.praca.dyskusjeBo Polaka trzeba szanowac ! › Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Date: Sat, 16 Sep 2006 11:23:03 +0000 (UTC)

    Immona napisał(a):

    [...]

    > Tyle, ze tu naprawde nie ma jakiegos genialnego, nie odkrytego
    > rozwiazania. Jedynym jest uciecie gromadzenia zobowiazan (cos sie nalezy
    > tylko za skladki wplacone do tej pory) i przerzucenie finansowania
    > realizacji dotychczas zaciagnietych zobowiazan na cos innego niz
    > skladki, ktore z powodow demograficznych przestana wystarczac w pewnym
    > momencie, gdy beda zbierane na dotychczasowych zasadach. Nieruchomosci
    > ZUSu czy prywatyzacja nie sa w stanie zapewnic dostatecznych srodkow,
    > wiec musi to przejsc na podatki od osob fizycznych i/lub firm.

    Przerzucanie powoli się już zaczyna. Już tu ktoś podawał dane, z których
    wynika że państwo już zaczyna dopłacać do emerytur. Tyle że nasz budżet za
    dużo dodatkowych wydatków to chyba nie wytrzyma.

    [...]

    > Jesli rozwoju nie bedzie, a wlasciwy moment nie nadejdzie, czeka nas
    > czarny scenariusz, ktorego skutkow mozna uniknac wylacznie nie wierzac w
    > panstwowa emeryture i gromadzac srodki na nia samodzielnie.

    No ja jakoś chyba nie wierzę. :) Pracuję w sumie tylko w ramach um. o dzieło,
    właśnie po to by uniknąć uZUSienia. A część kasy z różnych wypłat regularnie
    wpłacam do TU, co mam nadzieję pozwoli mi za ~30 lat na spokojne patrzenie w
    przyszłość. :)

    Plus jest też taki, że z takiej kasy, po śmierci będzie mogła skorzystać
    rodzina. W przypadku ZUSu tak dobrze nie ma, co też jest cholernie
    denerwujące, biorąc pod uwagę wysokość składek.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl