PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 101. Data: 2006-09-16 20:39:12
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Zapomnialas dodac - gromadzic je poza zasiegiem politykow, najlepiej za
    > granica. Moj ulubieniec Tredowaty
    a mozna sytac kto to taki?

    juz kilka lat temu wymyslil, zeby
    > siegnac po srodki gromadzone w OFE dla "wsparcia polskiej gospodarki"
    > (jakby i tak jej nie wspieraly), wiec sadze ze w razie kryzysu bez
    > mrugniecia okiem siegna po srodki w OFE dla zaspokojenia roszczen
    > emertytalnych "w ramach solidaryzmu".

    a w funduszach iwestycyjnych ile jest kasiory...
    :)

  • 102. Data: 2006-09-16 20:45:26
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    o`rety napisał(a):

    > juz tak kiedys ktos zrobil...i mamy zus.

    No. Z tego co pamiętam z historii, to taki system emerytalny to chyba Otto
    von Bismarck wymyślił. I jak na ówczesne czasy i jeszcze przez długi czas,
    to był to dobry pomysł.

    Zauważ, że system pod tytułem 'oszczędzam sam na swoją emeryturę' też ma
    swoje minusy. Wystarczy odpowiednia "denominacja" i majątek się redukuje do
    postaci śladowej. Historia pokazuje, że i takie rzeczy się zdarzac mogą.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 103. Data: 2006-09-16 20:48:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    o`rety napisał(a):

    > a w funduszach iwestycyjnych ile jest kasiory...
    > :)

    FI charakteryzują się wysoką płonnością. Przynajmniej jeżeli mówimy o tych
    otwartych. To już łatwiej się do lokat dobrać, bo te mają przynajmniej jakiś
    dłuższy termin ważności.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 104. Data: 2006-09-16 20:51:29
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    o`rety napisał(a):

    > z czego wynika ze tez zus nie jest ci na reke (bo myslalem wczesniej ze
    > jestes inny). wiec na plaster rozpoczynasz dyskusje, zeby zusu nie
    > likwidowac?

    Nie zaczynam dyskusji. Nabijam się po prostu z prostych i genialnych
    pomysłów pod tytułem "zlikwidować, a potem się pomyśli co dalej".

    > chcesz go zmienic w jakis zeus? gdzie panie sie tylko zamienia miejscami
    > a na dobra sprawe wszystko bedzie po staremu?

    Nie.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 105. Data: 2006-09-16 21:54:54
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > No. Z tego co pamiętam z historii, to taki system emerytalny to chyba Otto
    > von Bismarck wymyślił. I jak na ówczesne czasy i jeszcze przez długi czas,
    > to był to dobry pomysł.

    Z nbpportal.pl:
    "W 1880 roku niemiecki kanclerz Otto von Bismarck wprowadził
    gwarantowaną przez państwo emeryturę dla wszystkich ubezpieczonych
    pracowników, którzy ukończyli 65 lat. System emerytalny był oparty na
    składkach zatrudnionych. Emerytury miały być wypłacane ze składek
    płaconych przez pracujących. Do drugiej wojny światowej państwowy system
    emerytalny wprowadzono w większości krajów europejskich. Najczęściej
    naśladowano niemiecki system."

    System byl o tyle dobry o ile do wieku emerytalnego dozywalo nie wiecej
    niz 50% skladodawcow - ewentualnie po osiagnieciu wieku emerytalnego
    zyli raptem pare lat. Niestety srednia zycia przekroczyla magiczne 65
    lat i system Bismarcka zaczal byc niewydolny.

    --
    pzdr
    robbi

  • 106. Data: 2006-09-17 07:53:04
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > I które potem będzie zaraz musiał sprzedać, bo go nie będzie w stanie
    > utrzymać? No zarąbisty wręcz interes. :)

    Nie wciskaj bajek tylko jak sie nie podoba to rzucaj (jak mi sie wydaje)
    interes i idź zasuwaj za 800. Zarobki w UE to od 250 do 1000 euro na tydz.
    Za te 250 można od biedy już przewegetować - w kraju za wegetacje trzeba
    pracować cały miesiąc !!!
    Zawsze można przyjechać i w coś tą kase zainwestować, nawet mój kolega
    mający firme (przemysł drzewny) zaczyna myśleć o wyjeździe bo jak nie ma
    murzynków za 600 to bez dobrych maszyn kokosów już nie ma.

  • 107. Data: 2006-09-17 08:05:58
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Nie wciskaj bajek tylko jak sie nie podoba to rzucaj (jak mi sie wydaje)
    > interes i idź zasuwaj za 800.

    Nie mam żadnej firmy. I po co mam iść zasuwać za 800, jak moi zleceniodawcy
    chcą mi dawać więcej?

    > Zarobki w UE to od 250 do 1000 euro na tydz. Za te 250 można od biedy
    > już przewegetować - w kraju za wegetacje trzeba pracować cały miesiąc !!!

    Nie ma w Polsce ustawy, która zabrania Ci zarabiać więcej niż 'minimalna'.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 108. Data: 2006-09-17 11:01:48
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > Nie zaczynam dyskusji. Nabijam się po prostu z prostych i genialnych
    > pomysłów pod tytułem "zlikwidować, a potem się pomyśli co dalej".

    to twoja interpretacja...
    a masz jakis inny pomysl zeby to rozwiazac?

  • 109. Data: 2006-09-17 14:03:30
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):
    > juz nie popadajmy w skrajnosci z tym całym gromadzeniem srodkow za
    > granica. wystarczy gromadzic je w sposob trudny do zabraba przez
    > politykow (złoto, nieruchomości) i znacznie zmniejszamy
    > prawdpodobienstwo ze ktos te pieniadze zabierze
    Jak patrze na politykow to wcale tego za nadmiarowosc nieuwazam. Jestes
    pewny ze nie siegna Ci do tych spordkow, chociazby przez podwyzszenie
    belkowego, podatku od czynnosci cywilno-prawnych itp?

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 110. Data: 2006-09-17 14:13:15
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):
> [...]
    > prawdpodobienstwo ze ktos te pieniadze zabierze
    Jak patrze na politykow to wcale tego za nadmiarowosc nie uwazam. Jestes
    pewny ze nie siegna Ci do tych srodkow, chociazby przez podwyzszenie