PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 51. Data: 2005-01-15 16:42:26
    Temat: Re: do Jarka
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tiras" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:csbgmm$pnm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Kolego, albo Ty i Twój ojciec mieliście niesamowite szczęście albo
    > ściemniasz. Bo wszyscy wiedzą że tzw,. "orzecznicy" z ZUS dostają kasę za

    To ja też miałem takie szczęście.

    > każdego "uwalonego" klienta i urzędnicy skarbówki dostaja premie za każdą
    > "nieprawidłowość" którą "wykryją".

    ...i zwracają urzedowi koszty swoich nieprawidłowych decyzji. Bardzo dobrze
    działa na pracownika ZUSu informacja, że się sprawy nie odpuści i będzie
    dochodziło swoich praw na drodze sądowej, po czym machnięcie przed nosem
    odpowiednim pismem - wtedy taki pracownik staje przed wyborem: albo
    odpuścić, albo liczyć się z tym, że jeśli ZUS przegra, to _on_ bedzie płacił
    odsetki i koszta sądowe.
    I nie trzeba dawać łapówek. No, chyba że po to, żeby ukryć jakąś prawdziwą
    nieprawidłowośc.

    A swoją drogą, kiedyś firmę, w której pracowałem, zaatakowała urzędniczka
    US. Wlepiła nieuzasadnione grzywny po kilkaset tysięcy, groziła, że
    "zniszczy" firmę, etc. A po procesie przychodziła do właściciela firmy i
    błagała, żeby nie żądał zwrotu odsetek za te grzywny, które po 2 latach sąd
    kazał oddać, "bo ją z pracy wyleją" (oczywiście, że zażądał, i słusznie).

    > A jeśli chodzi o prawo jazdy to nie
    > rozśmieszaj mnie - jest prawie "oficjalny" cennik tych "egzaminów" - mam
    > Ci podać?

    To ja widocznie dostałem swoje prawo jazdy spod lady. Fakt, że za drugim
    podejściem (za pierwszym chciałem zabić nieoświetlonego rowerzystę ;>).
    Jakbym wiedział, że bez łapówki nie mam szansy zdać, to bym pewnie nie
    zdał - na szczęście nie wiedziałem :>

    > Dlatego te piękne słowa które napisałeś o uprzejmych i chcącyh pomóc
    > urzędnikach ZUS i egzaminatorach WORD to włóż między bajki. Bo zabrzmiało
    > to tak jakby każdy z urzędasow był conajmniej Matką Teresą która pomaga
    > wszystkim.

    Nie, to zabrzmiało tak, jakby można było załatwiać sprawy urzędowe
    normalnie. Bo się da. Przynajmniej mi się do tej pory jakoś udaje.

    > A tak się składa że mam znajomych zarówno w WORD - ie jak i US i ZUS.

    I co, żądają łapówek? :>

    > Więc za przeproszeniem nie pieprz głupot

    Ty nie przepraszaj, Ty po prostu panuj nad językiem. Jest taka stara zasada,
    że słowo ma moc wtedy, gdy nie jest nadużywane :>

    Sigurd

  • 52. Data: 2005-01-15 16:51:35
    Temat: Re: Beata - super opis...
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Jarek Hirny wrote:

    > Hm. Na studia dzienne zdałem bez łapówki, ojciec przez kilkadziesiąt lat
    > jeżdżenia samochodem ani razu nie musiał dawać policjantowi w łapę,
    [...]
    > Czy my mieszkamy w tym samym kraju?

    na pewno mieszkasz w tym samym kraju, co ja; ale chyba razem mieszkamy
    w innym kraju niz duza czesc ludzi wypowiadajacych sie w tym watku;

    adas;

  • 53. Data: 2005-01-15 16:55:24
    Temat: Re: Pytanie
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    someone_else wrote:

    [...]
    > funduszach emerytalnych i investycyjnich, i projektowalem programy
    > komputerowe. Ale tutaj jest pelno takich ludzi. Mam kolege co skonczyl
    > archeologie ale pracuje jako Assistant IT Manager.

    to dosyc niesamowite, ale wsrod wybitnych ludzi pracujacych w tegu
    typu dzialach, znajduje sie duzo osob posiadajacych zupelnie inne
    wyksztalcenie; oczywiscie nie moge poprzec moich slow zadnymi danymi;

    adas;

  • 54. Data: 2005-01-15 17:54:54
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    In <csbgmm$pnm$1@atlantis.news.tpi.pl>, tiras wrote:

> [...]
    > każdego "uwalonego" klienta i urzędnicy skarbówki dostaja premie za każdą

    Well, urzędnika z ZUS-u, który dzwonił do ojca i mówił, jakich papierków
    jeszcze brakuje i co trzeba gdzie wpisać i wysłać, ,,bo już chciałabym
    zakończyć kontrolę Pańskiej firmy'' ani sobie nie wymyśliłem ani, tym
    bardziej, nie kupiłem.

    Nie pokładam jakiejś specjalnej wiary w Twoje słowa, ale gdyby nie one, to
    wcale bym nie wiedział, że orzecznicy dostają kasę za każdego ,,uwalonego''
    klienta, etc. Bo doświadczenie -- skromne bo skromne, ale pewnie nie jakoś
    dramatycznie uboższe od przeciętnego -- ani razu tego jeszcze nie
    potwierdziło.

    > A jeśli chodzi o prawo jazdy to nie
    > rozśmieszaj mnie - jest prawie "oficjalny" cennik tych "egzaminów" - mam Ci
    > podać?

    Widzisz różnicę między ,,za łapówkę można sobie kupić prawo jazdy'' -- z
    czym nie zamierzam dyskutować -- i ,,bez łapówki można zdać prawo jazdy''?
    To, wiesz, nie są wzajemnie sprzeczne zdania.

    > A tak się składa że mam znajomych zarówno w WORD - ie jak i US i ZUS. Więc
    > za przeproszeniem nie pieprz głupot że te instytucje to uosobienie cnót
    > wszelkich i że tak chętnie pomagają ludziom. Bo prawda jest zupełnie inna
    > niż piszesz.

    Ja? Ja tylko opisuję rzeczywistość dookoła mnie. A, przynajmniej
    teoretycznie, mieszkamy w tym samym kraju. I, dodatkowo, nie uważam siebie
    za jakiś straszny wyjątek i znajomi wszelacy mają +/- taką samą opinię.

    Irytuje i nudzi mnie zarazem mantrowanie, jak to w tym kraju jest
    beznadziejnie, jak się do niczego nie da uczciwie dojść, że żeby się
    czegokolwiek dorobić, to albo trzeba wyjechać na mityczny zachód, albo
    okupić to dziesiątkami tysięcy złotych w łapówkach i tak dalej, i tym
    podobne. Nie, nie twierdzę, że jesteśmy drugą Japonią [1] i że Polska jest
    krajem mlekiem i miodem płynącym. Ale nie odbiegamy specjalnie od
    jakiejkolwiek przeciętnej.

    Chcecie uciekać? To uciekajcie. Będzie większy popyt na lokalnym rynku
    pracy, ci co zostaną, będą tylko szczęśliwsi. :->

    [1] Aczkolwiek tereny aktywnie sejsmicznie już mamy...

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 55. Data: 2005-01-15 18:02:07
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > typu dzialach, znajduje sie duzo osob posiadajacych zupelnie inne
    > wyksztalcenie; oczywiscie nie moge poprzec moich slow zadnymi danymi;

    Ależ to nic dziwnego. Moim zdaniem w przypadku znacznej części absolwentów
    IT działa mechanizm spoczęcia na laurach - dostają szybko znośną pracę, za
    którą mogą się nieźle utrzymać - i znikają bodźce do ciągłego kształcenia.
    Oczywiście - nie mówię o wszystkich.
    Natomiast zwłaszcza absolwenci kierunków "niekomercyjnych" po skończeniu
    studiow zderzają się ze skrzeczącą rzeczywistością - albo się muszą
    przekwalifikować, albo będą klepać biedę. No i absolwenci polonistyki idą do
    reklamy, a fizycy do IT ;-)
    Poza tym, człowiek kończący studia humanistyczne jest wyzwolony z pewnych
    schematów, wtłaczanych na części tych studiów IT, które bardziej
    przypominają szkoły zawodowe (chodzi mi o te wszystkie Wyższe Prywatne
    Szkoły Ekonomii, Informatyki i Zarządzania), natomiast nauczony myśleć.
    A spora część IT (do pewnego momentu wtajemniczenia oczywiście) to prosta,
    techniczna wiedza, którą inteligentny człowiek może nawet sam dośc szybko
    opanować.
    I tworzy się hierarchia - na samym szczycie branży są absolwenci najlepszych
    uczelni informatycznych, ale już krok niżej są inteligentni
    przekwalifikowani (bo tych pierwszych jest stosunkowo mało), a dopiero potem
    absolwenci kiepskich uczelni informatycznych.

    Sigurd

  • 56. Data: 2005-01-15 18:38:54
    Od: Jonasz <j...@p...onet.pl>

    someone_else wrote:

    > <..> w Polsce jest trudniej zalozyc swoja firme bo Polskie prawo i uzednicy
    > jeszcze nie dogonili. Ale to sie tez zmienia bo musi. Nie wszystko naraz.
    Raczej nie musi... Już nie wierzę, że się zmieni przed
    rokiem 2020. Popatrz na historie mafii we Włoszech.
    U nas rządzą mafie a ci którzy z nimi walczą też
    nie wyglądają zdrowo.

    > Nie przeliczaj zlotuwek na dolary. Ceny sa inne w Polsce jak i w Ameryce
    > albo w Australii. Sa dostosowane na kraj.
    Myślisz, że twardy dysk w Australii kosztuje proporcjonalnie
    drożej, tak jak wychodzą zarobki? Ceny u nas zbliżają się
    do cen we Francji i Niemczech.

    > A na samochod, dom to tutaj tez nie jest latwo. Na dom
    > idzies do banko o pozyczke i splaczasz ja przez nastepne 20 lat. To jest
    > normalne i wszyscy tak robia, bo za gotowki nigdy ni kupisz domu.
    U nas nie wszyscy, szczególnie nikt z tych 20% bezrobotnych,
    bo mają problemy z kredytem, z telefonem na abonament,
    z leczeniem.
    Mam ciasne mieszkanie, i z moimi dochodami nie porywam się
    na kredyt hipoteczny na mieszkanie, bo nie jestem w stanie
    spłacać odsetek. Oczywiście gdybym miał 20.000$ USA/rok
    to wyglądałoby inaczej, ale nie jestem dyrektorem kopalni.

    Możesz zobaczyć (chyba w Wyborczej http://www.gazeta.pl/ )
    listę płac w Polsce, to sam się zorientujesz.
    Jeśli Twoi znajomi mówią, że z łatwością się tu urządzisz,
    to może rzeczywiście warto przyjechać?

    Ja odradzam.

    J.

  • 57. Data: 2005-01-15 20:03:06
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-14, someone_else <n...@n...com> wrote:
    > Taka zeczywistosc jaka jest wszedzie. Tu jest to samo tylko lepiej ukryte.
    Well, chyba nikt się nie łudzi, że gdzie indziej jest lepiej. Tyle, że
    tam tak w oczy społeczeństwa nie kłują. A jak to ktoś kiedyś powiedział:
    co z oczu, to z serca.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Boże, daj mi odwagę, abym mógł zmieniać to, co można zmienić,
    daj mi pokorę, abym godził się z tym, czego zmienić nie można

  • 58. Data: 2005-01-15 20:12:20
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-15, Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> wrote:
    > w...@p...onet.pl
    > Przy okazji - jest taki rysunek Mleczki (moze ma ktos URL przy okazji?)
    > "Przepis na bulke po polsku"
    Zdaje się, że widziałem to w galerii Mleczki na onecie.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/

  • 59. Data: 2005-01-15 22:39:02
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    nie muszisz dac w lape.................. do puki ludzie nie powiedzal nie to
    tak bedzie.

    "tiras" <t...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl> napisał w wiadomości

    > ukryte.

    > ze
    Wiem

  • 60. Data: 2005-01-15 22:44:40
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    znajomi i rodzina w Polsce tak samo majo jak tu powiedziales Jarek. Zona
    skonczyla studia w Polsce 3 lat temu bez lapowek.
    To zalezy od czlowieka. Polacy musza wreszcie przestac myslec ze jak dasz
    wiecej w lape to bedzie zrobione. Chcecie zmiec jak na zachodzie to
    zacznijcie sie zachowywac jak na zachodzie