PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Sat, 15 Jan 2005 19:02:07 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@host-ip189-217.crowley.pl

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:csblee.fo.1@podolany.art.pl...
    > someone_else wrote:
    >
    > [...]
    >
    > to dosyc niesamowite, ale wsrod wybitnych ludzi pracujacych w tegu
    > typu dzialach, znajduje sie duzo osob posiadajacych zupelnie inne
    > wyksztalcenie; oczywiscie nie moge poprzec moich slow zadnymi danymi;

    Ależ to nic dziwnego. Moim zdaniem w przypadku znacznej części absolwentów
    IT działa mechanizm spoczęcia na laurach - dostają szybko znośną pracę, za
    którą mogą się nieźle utrzymać - i znikają bodźce do ciągłego kształcenia.
    Oczywiście - nie mówię o wszystkich.
    Natomiast zwłaszcza absolwenci kierunków "niekomercyjnych" po skończeniu
    studiow zderzają się ze skrzeczącą rzeczywistością - albo się muszą
    przekwalifikować, albo będą klepać biedę. No i absolwenci polonistyki idą do
    reklamy, a fizycy do IT ;-)
    Poza tym, człowiek kończący studia humanistyczne jest wyzwolony z pewnych
    schematów, wtłaczanych na części tych studiów IT, które bardziej
    przypominają szkoły zawodowe (chodzi mi o te wszystkie Wyższe Prywatne
    Szkoły Ekonomii, Informatyki i Zarządzania), natomiast nauczony myśleć.
    A spora część IT (do pewnego momentu wtajemniczenia oczywiście) to prosta,
    techniczna wiedza, którą inteligentny człowiek może nawet sam dośc szybko
    opanować.
    I tworzy się hierarchia - na samym szczycie branży są absolwenci najlepszych
    uczelni informatycznych, ale już krok niżej są inteligentni
    przekwalifikowani (bo tych pierwszych jest stosunkowo mało), a dopiero potem
    absolwenci kiepskich uczelni informatycznych.

    Sigurd