PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Sat, 15 Jan 2005 19:38:54 +0100

    someone_else wrote:

    > <..> w Polsce jest trudniej zalozyc swoja firme bo Polskie prawo i uzednicy
    > jeszcze nie dogonili. Ale to sie tez zmienia bo musi. Nie wszystko naraz.
    Raczej nie musi... Już nie wierzę, że się zmieni przed
    rokiem 2020. Popatrz na historie mafii we Włoszech.
    U nas rządzą mafie a ci którzy z nimi walczą też
    nie wyglądają zdrowo.

    > Nie przeliczaj zlotuwek na dolary. Ceny sa inne w Polsce jak i w Ameryce
    > albo w Australii. Sa dostosowane na kraj.
    Myślisz, że twardy dysk w Australii kosztuje proporcjonalnie
    drożej, tak jak wychodzą zarobki? Ceny u nas zbliżają się
    do cen we Francji i Niemczech.

    > A na samochod, dom to tutaj tez nie jest latwo. Na dom
    > idzies do banko o pozyczke i splaczasz ja przez nastepne 20 lat. To jest
    > normalne i wszyscy tak robia, bo za gotowki nigdy ni kupisz domu.
    U nas nie wszyscy, szczególnie nikt z tych 20% bezrobotnych,
    bo mają problemy z kredytem, z telefonem na abonament,
    z leczeniem.
    Mam ciasne mieszkanie, i z moimi dochodami nie porywam się
    na kredyt hipoteczny na mieszkanie, bo nie jestem w stanie
    spłacać odsetek. Oczywiście gdybym miał 20.000$ USA/rok
    to wyglądałoby inaczej, ale nie jestem dyrektorem kopalni.

    Możesz zobaczyć (chyba w Wyborczej http://www.gazeta.pl/ )
    listę płac w Polsce, to sam się zorientujesz.
    Jeśli Twoi znajomi mówią, że z łatwością się tu urządzisz,
    to może rzeczywiście warto przyjechać?

    Ja odradzam.

    J.