PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 41. Data: 2005-01-14 23:21:03
    Temat: Re: Pytanie A WOJSKO ??????
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 10:10:14 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

    > Mam obywatelstwo Polskie i Australijskie. Mam tez 27 lat to ja watpie ze
    > mnie wezma do wojska. Zona ma kolezanke co jej maz jest Kapitanem w
    > wojsku i
    > on mowi ze nie powinienem sie martwic o to. Ale dziekuje za sugestje.
    > Bede
    > musial sie wiecej dowiedziec o tym.

    Tnij posty
    pisz pod postami

    Taki jest zwyczaj na grupach.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 42. Data: 2005-01-14 23:25:53
    Temat: Re: Pytanie
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 10:14:09 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

    > ale jezeli wiekszosc zarabia miedzy 700-1500zl i tylko pare 10,000zl to
    > nie
    > wyjdzie ci srednia 2000zl. Statystycznie nie mozliwe

    Mowilem - rozmawia sie o netto , a w statystykach brutto.

    " (od 1114,90 zł - uzup moje)Do 2229,80 zł (wtedy średnie miesięczne
    wynagrodzenie) zarabia 64,8 proc. pracowników. Z tego 48,8 proc. to
    mężczyźni, a 41,3 proc. - pracownicy firm państwowych."
    Wylicz sobie ile to jest netto.

    Wiele osob nie trafia do statystyk, bo nie sa pracownikami etatowymi.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 43. Data: 2005-01-15 00:30:35
    Temat: Re: Pytanie duzo odpowiedzi
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 10:14:09 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

    zauwazylem forum tematyczne o cudzoziemcach w Polsce - tez sie mozesz
    popytac i przejrzec interesujace posty - pewno o reemigracji tez cos
    bedzie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 44. Data: 2005-01-15 07:25:02
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    w...@p...onet.pl

    > , trzeba tylko chciec i
    > ciezko pracowac, a na pewno cos osiagniesz, nie przekononuje mnie to
    > biadolenie ludzi ktorzy sie dotad wypowiadali,

    Przy okazji - jest taki rysunek Mleczki (moze ma ktos URL przy okazji?)

    "Przepis na bulke po polsku"

    1. kupujemy duza bulke

    2. szybko ja wpierdalamy zanim nam inni odbiora

    ;)

    > a niech uciekaja bez nich moze bedzie

    Oczywiscie, da sie osiagnac, ale czesto mozna sie tez zawiesc. Nie kazdy ma
    _szanse_ (realna) cos osiagnac.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 45. Data: 2005-01-15 09:14:24
    Temat: Re: Beata - super opis...
    Od: "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl>

    > Taka zeczywistosc jaka jest wszedzie. Tu jest to samo tylko lepiej ukryte.

    Nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz, ale najlepiej przyjedz i sam sie
    przekonaj wtedy porozmawiamy. Mieszkalam przez 2 lata w niemczech i wiem ze
    tam tak nie jest. Policja reaguje, słuzba zdrowia dziala i tak dalej. Wiem
    ze takie zjawiska sa na calym swiecie ale wez jeszcze pod uwage skale tego
    zjawiska, a tutaj ta skala jest bardzo duuuuuuuuuuza powiem ci ze tak jak 1
    do 100 porownujac na przyklad sasiednie niemcy.

  • 46. Data: 2005-01-15 10:09:21
    Od: "tiras" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    1
    > do 100 porownujac na przyklad sasiednie niemcy.

    Beata Ci dobrze napisała - chodzi o SKALE tego zjawiska. W każdym kraju są
    przekręty ale w polsce ta skala jest ogromna. Prawo jazdy - łapówka, zabieg
    w szpitalu - łapówka, egzaminy na studia - łapówka, kontrola drogowa -
    łapówka. "Państwo" okrada Cie na każdym kroku nie dając nic w zamian - jak
    chcesz iść "bezpłatnie" do szpitala to też musisz dać w łapę. A na "opiekę
    medyczną" pobierana jest bardzo duża część wynagrodzenia.
    Nie pisz że u Ciebie jest to samo, bo nie zetknąłeś się "fizycznie" z
    polskimi realiami i raczej niewiele możesz powiedzieć na ten temat. Ja
    pracowałem za granicą (m.in. w Norwegii) i mam skalę porównania tego co się
    dzieje tam i tutaj. Zresztą spróbuj zaproponować "łapkę" chłopakom z
    niemieckiego BAG - to Cie rzucą na ziemie i skują. A u nas policja często
    wręcz "wymusza" łapki. Zresztą nie tylko policja, urzędasy, "inspektorzy" i
    inni "decydenci"
    Większość "przepisów" wprowadzanych w polsce jest właśnie po to żeby wyrywać
    kase od ludzi.
    Przykład z mojej branży: licencje na transport- łapka, certyfikat komp -
    łapka, "badania" auta - łapka. Nie chce mi sie dłużej wymieniać. A te kurw..
    i aferzyści z rządu kradną na potęge i wymyslają nowe przepisy które im
    nabijają kasę. . Afera goni afere a oni siedzą na swoich stołkach i mają
    wszystko w dupie. Policja łapie przxestępców, a sąd ich wypuszcza. Ech....
    szkoda gadać... Jak przyjedziesz do polski to sie przekonasz ;-)
    Powodzenia.
    TIRas (Scania R 580)

  • 47. Data: 2005-01-15 12:49:59
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

    > Znajomy, po SGH, 2 kierunki skonczone w systemie dziennym, perfekcyjnie 2
    > języki - angielski i francuski, i co? Pracuje za 1200 zl netto juz 4 rok.

    tak, tak, wielu ludzi uważa po SGH można dostać pracę od ręki i to od razu
    na stanowisku menedzerskim. Tylko jest jedno ale, nie wszyscy po tych
    studiach coś potrafią. Podam Wam przykład, prektykanci (5 rok studiów) z
    SGH. To co dostaję w raportach od nich musze zawsze weryfikować, bo nawet
    porządnie wskaźników w excelu nie potrafią wyliczyć. I niestety nie jest to
    jednorazowa wpadka. Ja rozumiem, że mogą nie znać specyfiki firmy, ale
    wyliczeń to chyba uczą się na statystyce? Poza tym przeraza mnie ich
    zachowanie. Zwykle (a było tych praktykantów z SGH już kilku) nie powiedzą
    pierwsi "cześć" asystentce czy sekretarce (nie mówiąc o pani sprzątatce), bo
    przecież oni są z SGH! Za to pięknie mydlą oczy na rozmowach
    kwalifikacyjnych czego to oni nie potrafią. Oczywiście po krótkiej
    weryfikacji wychodzi prawda na światło dzienne.
    Żeby nie było wątpliwości: ja nie wymagam od studenta 5 roku czy świeżo
    upieczonego absolwenta, żeby wiedział wszystko. W końcu na praktyki
    przychodzi się czegoś nauczyć. Chciałabym tylko, żeby realnie oceniał swoją
    wiedzę, mówił prawdę i wykazywał minimum pokory.

    Pozdrawiam
    Kaja

  • 48. Data: 2005-01-15 16:04:43
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    In <csaqgd$qlg$1@nemesis.news.tpi.pl>, tiras wrote:

> [...]
    > chcesz iść "bezpłatnie" do szpitala to też musisz dać w łapę. A na "opiekę
    > medyczną" pobierana jest bardzo duża część wynagrodzenia.

    Hm. Na studia dzienne zdałem bez łapówki, ojciec przez kilkadziesiąt lat
    jeżdżenia samochodem ani razu nie musiał dawać policjantowi w łapę,
    najbliższy członek rodziny przeszedł (pomyślnie) poważną operację
    neurochirurgiczną bez dawania łapówki, także renta została przyznana w ten
    sam sposób; a lekarz orzecznik w ZUS-ie był grzeczny i uprzejmy. Wszyscy znajomi
    zdali prawo jazdy bez dawania w łapę egzaminatorowi, urzędnicy z ZUS-u i
    Urzędu Skarbowego, z którymi ojciec ,,współpracuje'' to wzór dobrego zachowania
    i miłego podejścia do klienta.

    Czy my mieszkamy w tym samym kraju?

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 49. Data: 2005-01-15 16:05:59
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    In <smYFd.274$P87.11780@nnrp1.ozemail.com.au>, someone_else wrote:

    > ale jezeli wiekszosc zarabia miedzy 700-1500zl i tylko pare 10,000zl to nie
    > wyjdzie ci srednia 2000zl. Statystycznie nie mozliwe

    Oczywiście, że możliwe. Jako menedżer i ekonomista jakieś pojęcie o
    statystyce powinieneś mieć.

    SD, szanowna grupo: czy gdzieś jest podana mediana polskich zarobków?

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 50. Data: 2005-01-15 16:30:59
    Temat: Re: do Jarka
    Od: "tiras" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek Hirny" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdali prawo jazdy bez dawania w łapę egzaminatorowi, urzędnicy z ZUS-u i
    > Urzędu Skarbowego, z którymi ojciec ,,współpracuje'' to wzór dobrego

    Tiaaa... wzruszające... szczególnie to:
> [...]
    > zdali prawo jazdy bez dawania w łapę egzaminatorowi, urzędnicy z ZUS-u i
    > Urzędu Skarbowego, z którymi ojciec ,,współpracuje'' to wzór dobrego

    Kolego, albo Ty i Twój ojciec mieliście niesamowite szczęście albo
    ściemniasz. Bo wszyscy wiedzą że tzw,. "orzecznicy" z ZUS dostają kasę za
    każdego "uwalonego" klienta i urzędnicy skarbówki dostaja premie za każdą
    "nieprawidłowość" którą "wykryją". A jeśli chodzi o prawo jazdy to nie
    rozśmieszaj mnie - jest prawie "oficjalny" cennik tych "egzaminów" - mam Ci
    podać?
    Dlatego te piękne słowa które napisałeś o uprzejmych i chcącyh pomóc
    urzędnikach ZUS i egzaminatorach WORD to włóż między bajki. Bo zabrzmiało
    to tak jakby każdy z urzędasow był conajmniej Matką Teresą która pomaga
    wszystkim.
    A tak się składa że mam znajomych zarówno w WORD - ie jak i US i ZUS. Więc
    za przeproszeniem nie pieprz głupot że te instytucje to uosobienie cnót
    wszelkich i że tak chętnie pomagają ludziom. Bo prawda jest zupełnie inna
    niż piszesz.
    Pozdrawiam.
    TIRas (Scania R 580)